۱۵ تکنیک فنگ شویی در آشپزخانه که معجزه می‌کنند!

فنگ شویی در آشپزخانه

در فنگ شویی، آشپزخانه به عنوان یکی از فضاهای مهم برای سلامتی، شادی و ثروت در نظر گرفته می‌شود. همچنین آشپزخانه یکی از فضاهای سه گانه‌ای است که انرژی خوبی را در خانه جریان می‌دهد. هنگامی که اصول فنگ شویی در آشپزخانه را یاد بگیرید، به راحتی می‌توانید آشپزخانه خود را به فضایی آرام که پر از چی(انرژی) مثبت است، تبدیل کنید. (در این مطلب از واژه چی که یک واژه پرکاربرد در فنگ شویی است، بسیار استفاده می‌شود.) در ادامه همراه ما باشید، به شما مهم‌ترین نکات فنگ شویی آشپزخانه را خواهیم گفت که به کمک آن‌ها بتوانید انرژی، آرامش و ثروت را در آشپزخانه خود جریان دهید.

۱. مشعل‌ها را چند برابر کنید

در فنگ شویی آشپزخانه، وجود مشعل‌های بیشتر در اجاق گاز، نشان دهندۀ فرصت‌ها و منابع بیشتر ثروت است. برای افزایش این منابع، تعداد مشعل‌ها را افزایش دهید. اگر قصد خرید اجاق گاز جدید دارید، می‌توانید به دنبال اجاق گازی باشید که بیشترین تعداد شعله را داشته باشد و متناسب با اندازۀ آشپزخانه شما باشد. در صورت امکان، بهتر است از تهیه اجاق‌های کوچک دو شعله خودداری کنید.

اگر به دنبال یک اجاق گاز جدید نیستید، یک راه آسان برای دو برابر کردن تعداد مشعل‌های روی اجاق گاز این است که این کار را با انرژی و بازتاب انجام دهید. یک آینه یا شیء آینه‌ای را در جایی قرار دهید که بتواند مشعل‌های اجاق گاز شما را منعکس کند.

۲. مشعل‌ها را بچرخانید

اجاق گاز و در واقع مشعل‌ها نشان دهندۀ ثروت و منابع شماست. بسیاری از ما یک مشعل گاز داریم که حتی بدون فکر کردن، از آن استفاده می‌کنیم. تلاش کنید توجه و آگاهی خود را به سایر مشعل‌ها نیز جلب کنید و هر روز از مشعل‌های دیگری استفاده کنید. این کار به نوبۀ خود می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های بیشتری را در شغل خود بیابید و منابع جدید ثروت را ببینید و از آن‌ها آگاه شوید.

در اصول فنگ شویی آشپزخانه استفادۀ روزانه از اجاق گاز نیز مهم است. اگر آشپزی نمی‌کنید، حتی جوشاندن آب روزانه روی اجاق گاز به فعال شدن ثروت و شغل شما کمک می‌کند.

۳. داخل یخچال سنگ کوارتز قرار دهید

یخچال یک وسیلۀ مهم در آشپزخانه شماست و در واقع به نوعی نشان دهندۀ نحوۀ تغذیه شماست. یکی از راه‌های تقویت و بهبود مواد غذایی که مصرف می‌کنید، این است که یک سنگ کریستال کوارتز را درون یخچال قرار دهید. این کار کمک می‌کند که یخچال شما پر از چی روشن و مثبت باشد.

ابتدا باید سنگ خود را با قرار دادن آن در زیر ماه کامل یا آغشتن به اسانس مریم گلی یا پرتقال، با انرژی پاک کنید. در مرحله بعد، قبل از قرار دادن سنگ درون یخچال، نیت خود را بیان کنید و سپس داخل یخچال قرار دهید.

۱۵ تکنیک فنگ شویی در آشپزخانه که معجزه می‌کنند!

۴. اجاق گاز و یخچال را تمیز نگه دارید

به این فکر کنید که باز کردن یک یخچال تمیز و منظم در مقابل یک یخچال نامرتب و پر از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته چه حسی دارد. حتی اگر اقلامی را که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است مصرف نمی‌کنید، باز هم وجود آن‌ها داخل یخچال تأثیر منفی دارد. هر چیزی را که تاریخ مصرف آن تمام شده است دور بریزید و از پاک کننده‌های غیر سمی برای پاک کردن آلودگی جمع شده استفاده کنید.

تمیز نگه داشتن اجاق گاز نیز مهم است، زیرا همان‌طور که قبلا ذکر کردیم؛ اجاق گاز شما نشان دهنده شغل، ثروت و منابع شماست. هر روز کمی وقت بگذارید و اجاق گاز خود را با دقت پاک کنید. این کار از جمع شدن انرژی راکد در آشپزخانه و در نهایت در خانه و زندگی شما جلوگیری می‌کند.

بسیاری از محصولات تمیز کننده دارای مواد شیمیایی مضر و سمی هستند که در صورت امکان باید از مصرف آن‌ها اجتناب کرد. از این‌رو، می‌توانید پاک ‌کننده‌های غیرسمی تهیه کنید یا خودتان با موادی مانند جوش شیرین و سرکه، مواد تمیز کننده درست کنید.

۵. سینک و اجاق گاز را جدا از یکدیگر قرار دهید

اگر عنصر آب (سینک) و عنصر آتش (اجاق گاز) در آشپزخانه با یکدیگر روبه‌رو شوند، می‌توانند باعث ایجاد کشمکش و چی منفی شوند. با قرار دادن جزیره‌ای بین سینک و اجاق گاز از تشکیل این انرژی بد جلوگیری کنید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، می‌توانید یک عنصر خاکی (مانند یک فرش سبز رنگ) را بین عناصر آب و آتش قرار دهید تا کشمکش را خنثی کنید.

۱۵ تکنیک فنگ شویی در آشپزخانه که معجزه می‌کنند!

۶. فضای بالای کابینت را خالی نگذارید

آیا بالای کابینت‌های آشپزخانه خود فضای خالی دارید؟ در قوانین فنگ شویی آشپزخانه پر کردن فضای بالای کابینت‌های آشپزخانه پیشنهاد می‌شود زیرا چی منفی و گرد و غبار می‌توانند در آن فضا جمع شوند و چی مثبت را به دام بیندازند. اگر نمی‌توانید کابینت‌های خود را تا سقف ادامه دهید، فضای باز را با گیاهان یا لوازم دکوری پر کنید تا از جمع شدن انرژی منفی جلوگیری شود.

۷. لوازم آشپزخانه را بالای سر آویزان نکنید

وقتی وسایل سنگین مانند قابلمه و ماهیتابه را بالای فضاهایی که افراد ایستاده‌اند آویزان می‌کنید، مانند بالای اجاق گاز یا جزیره آشپزخانه، ممکن است باعث ایجاد اضطراب و دعوت به چی بد شود. به جای آن، وسایل را در کابینت، کشو و انباری نگهداری کنید. اگر نگران مرتب کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها داخل کابینت هستید، می‌توانید از قفسه‌ها و آویزهای کشویی داخل کابینت‌ها استفاده کنید.

۸. درهای کابینت‌ها را به صورت شیشه‌ای انتخاب کنید

افزودن درهای شیشه‌ای، نیمه شیشه‌ای یا مات روی کابینت‌ها، یک اصل فنگ شویی است که می‌تواند جریان چی را آسان‌تر کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا درباره سازماندهی کابینت‌های خود بهتر عمل کنید زیرا محتویات قابل مشاهده خواهند بود.

۹. از لوازم دکوری فلزی استفاده کنید

عنصر فلز در آشپزخانه شما می‌تواند احساس بهره‌وری، آرامش و تفکر روشن را ایجاد کند. به دنبال مکان‌هایی در آشپزخانه خود باشید که می‌توان ترکیباتی از عناصر فلزی را به آن اضافه کرد. لوازمی مانند وسایل روشنایی، دستگیره‌های کشو و شیرآلات، ترکیب عنصر فلزی را بدون اشغال فضا آسان می‌کنند. همچنین می‌توانید کاسه‌های فلزی، قفسه‌های مخصوص ادویه یا جاشمعی فلزی نیز اضافه کنید. اگر لوازم فولادی ضد زنگ دارید، با تزئینات فلزی، زیاده روی نکنید زیرا فولاد انرژی فلزی را وارد آشپزخانه می‌کند و کافی خواهد بود.

۱۰. برای فنگ شویی در آشپزخانه، ترکیبات چوبی را اضافه کنید

آسودگی و آرامش به کمک عنصر چوب در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. قفسه‌های ادویه چوبی، ظروف، تخته‌های برش و روکش کابینت همگی می‌توانند انرژی مثبت چوب را فراهم کنند. اگر می‌خواهید میز ناهارخوری شما در آشپزخانه باشد، میز و صندلی چوبی انتخاب کنید. گیاهان همچنین نمایانگر عنصر چوب هستند بنابراین اضافه کردن آن‌ها به آشپزخانه، راهی آسان برای وارد کردن انرژی چوب است.

۱۱. تابلوهایی با حال و هوای خوراکی نصب کنید

وقتی صحبت از هنر فنگ شویی در آشپزخانه به میان می‌آید، باید به سراغ هر چیزی که تغذیۀ سالم و گرمای غذا را تداعی می‌کند، رفت. نقاشی‌هایی از افرادی که در حال کاشت یا برداشت مواد غذایی هستند، تصاویر افرادی که با یکدیگر غذا می‌خورند یا هنرهای انتزاعی مرتبط با میوه‌ها، همگی گزینه‌های عالی برای چیدمان آشپزخانه شما هستند.

۱۵ تکنیک فنگ شویی در آشپزخانه که معجزه می‌کنند!

۱۲. از کفپوش غافل نشوید

مانند رنگ دیوارها، بهتر است از عناصر آتش و آب در کفپوش خودداری کنید. از کاشی‌هایی با رنگ‌های خاکی مانند بژ یا رنگ‌هایی مانند سفید و خاکستری استفاده کنید. اگر کفپوش‌های چوبی را ترجیح می‌دهید، این نوع کفپوش با رنگ‌های قهوه‌ای تیره‌تر، با ایجاد حس گرما به خوبی هماهنگ می‌شوند.

۱۳. چاقوها را دور از دیدرس نگه دارید

مشاهده چاقوهای تیز می‌تواند حس ناراحتی را تحریک کند و چی بد ایجاد کند. با قرار دادن چاقوها در کشو به جای روی میزها یا نوارهای آویز مغناطیسی، تنش و انرژی منفی را از آشپزخانه دور نگه دارید.

۱۴. سطل‌های زباله را مخفی کنید

سطل زباله با به‌هم ریختگی همراه است و انرژی منفی به آشپزخانه شما وارد می‌کند. سطل‌های زباله و بازیافت را به مکان دیگری مانند انباری یا حیاط منتقل کنید یا از کابینت‌های زباله داخلی استفاده کنید تا آن‌ها را پنهان نگه دارید.

۱۵. یک کاسه میوه روی پیشخوان قرار دهید

یک کاسۀ میوه نشان دهنده فراوانی و سلامتی است. یک کاسه پر از مرکبات را روی پیشخوان قرار دهید تا چی مثبت در فضا جریان پیدا کند. همچنین عدد ۹ در فنگ شویی عدد شانس به حساب می‌آید، اگر بتوانید ۹ عدد پرتقال را داخل کاسه قرار دهید، این انرژی را تقویت کرده‌اید.

کلام آخر

با پیروی از ایده‌های فنگ شویی در آشپزخانه، می‌توانید آشپزخانه‌ای ایجاد کنید که هم بدن و هم قلب خانواده شما را تغذیه می‌کند. اگر طرفدار اصول فنگ شویی هستید، مهم است که با قوانین آن آشنا باشید. کافی است اصولی را که در بالا گفته شد، در آشپزخانه خود به کار بگیرید تا شاهد نتیجه شگفت‌انگیز آن باشید.

1 دیدگاه روی “۱۵ تکنیک فنگ شویی در آشپزخانه که معجزه می‌کنند!

  1. پریسا می گوید:

    ممنون ، عالی بود ،
    فرمودین کاسه میوه بزاریم ، میوه طبیعی یا مصنوعی؟!
    و اینکه عکس سبد میوه روی کالینت بزنیم یا نه ، کجای اشپزخانه بهتره استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *