چرا شیشه سکوریت آشپزخانه محبوب شده است؟

شیشه سکوریت آشپزخانه

خیلی از ما نمی‌توانیم آشپزخانه‌ را به بدون وجود کابینت تصور کنیم. در گذشته کابینت‌های فلزی کم و بیش در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر چوب به عنوان متریال اصلی در ساخت کابینت‌های آشپزخانه شناخته می‌شود. جالب است بدانید که جایگزین چوپ در آشپزخانه‌ها نیز کم کم از راه می‌رسد. شیشه سکوریت آشپزخانه گزینه‌ای جذاب است که امروزه در آشپزخانه‌های مدرن به کار می‌رود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا درباره شیشه سکوریت به بحث و بررسی بپردازیم.

شیشه سکوریت چیست؟

قبل از پرداختن به کاربرد شیشه سکوریت در آشپزخانه، بهتر است کمی درباره ماهیت آن اطلاعات کسب کنیم. شیشه‌های سکوریت به ایمنی بسیار بالا بین اهل فن معروف هستند. تفاوت آن‌ها با شیشه‌های معمولی به فرآیندی برمی‌گردد که در زمان تولید پشت سر می‌گذارد. این دسته از شیشه‌ها عملیات حرارتی به مراتب بیشتری را در زمان تولید طی می‌کنند. در نتیجه استحکام آن‌ها در مقایسه با شیشه‌های معمولی تا حدود چهار برابر افزایش پیدا می‌کند.

وقتی به این شیشه‌ها ضربه زیادی وارد می‌شود، به جای خرد شدن به قطعات بزرگ به تکه‌های بسیار کوچکی تبدیل می‌شوند. به هیچ عنوان مانند شیشه‌های معمولی بعد از شکستن خبری از لبه‌های نوک تیز در شیشه‌های سکوریت نیست. به همین دلیل عملاً ایمنی آن‌ها به مراتب بیشتر از شیشه‌های معمولی است. شیشه‌های سکوریت قبل از آنکه در معرض عملیات حرارتی قرار بگیرند، برش و صیقل داده می‌شوند. به هیچ عنوان بعد از عملیات حرارتی، برشکاری روی آن‌ها اعمال نمی‌گردد.

مهم‌ترین ویژگی‌های شیشه سکوریت

چند ویژگی اساسی برای شیشه‌های سکوریت می‌توان برشمرد که عبارت‌اند از:

  • تحمل محدوده دمایی از 80- تا 250 درجه سلسیوس؛
  • استحکام بالا در برابر ضربه (چهار برابر شیشه‌های معمولی)؛
  • نظافت آسان؛
  • امکان ایجاد طرح و نقش روی شیشه؛
  • قابلیت تولید در رنگ‌های مختلف؛
  • مقاومت بالا در برابر خط و خراش.

به دلیل مقاومت بالای شیشه‌های سکوریت در برابر حرارت به راحتی می‌توان از آن‌ها در نزدیک اجاق گاز، گاز رومیزی و فر برقی در آشپزخانه استفاده کرد. در کنار موارد بالا برخی از مزایای شیشه‌های سکوریت مخصوص استفاده از آن‌ها در آشپزخانه است که عبارت‌اند از:

1. شاخص بازتابش نور بالا

همه ما وقتی قصد خرید خانه داریم، وضعیت نورگیری ساختمان را به دقت بررسی می‌کنیم. علاوه بر تابش نور طبیعی در خانه، می‌توان با تدابیری به بازتاب بیشتر نور در فضای خانه کمک کرد. استفاده از شیشه‌های سکوریت به دلیل شاخص بازتابش نور بالایی که دارند، راه‌حل مناسبی برای کمک به روشنایی محیط آشپزخانه است.

2. نصب آسان

بسیاری کابینت‌ها فرآیند نصب طولانی دارند. در عین حال محدودیت‌های زیادی نیز در اجرای کابینت‌ها وجود دارد. شیشه‌های سکوریت در مقابل به راحتی و بدون نیاز به اتصالات خاصی در موقعیت‌های مختلف نصب می‌شوند. همچنین به جای استفاده از چند قطعه شیشه سکوریت می‌توان با اندازه گیری ابعاد ناحیه مورد نظر در آشپزخانه، شیشه را به صورت یکپارچه برش داد و نصب نمود.

3. مقاوم در برابر سایش

محیط آشپزخانه معمولاً به دلیل طبخ روزانه غذا، شلوغ است. بسیاری از فرآیندهای پخت و پز ممکن است به کابینت‌ها یا میز کار در آشپزخانه آسیب وارد کند. شیشه‌های سکوریت در برابر سایش مقاومت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل به راحتی می‌توانید میز کاز آشپزخانه خود را با این شیشه‌ها بسازید.

4. دسترسی آسان به وسایل

وقتی به جای کابینت‌های چوبی به سراغ شیشه سکوریت می‌روید، عملاً همه چیز در آشپزخانه در برابر دیدگان شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل به سرعت می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را پیدا کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به جستجوی زیاد برای پیدا کردن یک ظرف به خصوص در آشپزخانه نخواهید داشت.

5. دکوراسیون عالی

تا قبل از ایدۀ طراحی کابینت‌های آشپزخانه با شیشه‌های سکوریت، دست افراد برای ایجاد دکوراسیون زیبا چندان باز نبود؛ اما شیشه‌های سکوریت عملاً این فرصت را فراهم کرده‌اند که برای جای‌جای آشپزخانه برنامه‌ریزی کنیم و دکوراسیون هیجان‌انگیز و زیبا را به وجود بیاوریم.

شیشه سکوریت آشپزخانه

کاربرد شیشه‌های سکوریت در آشپزخانه چیست؟

شیشه سکوریت فصل جدیدی را در دکوراسیون آشپزخانه‌ها رقم زده است. بسیاری از افراد به دنبال دکوراسیون مدرن و منحصربه‌فرد برای آشپزخانه هستند. شیشه‌های سکوریت امکان برداشتن گامی بلند به سمت این هدف را فراهم کرده‌اند. این دسته از شیشه‌ها در کنار زیبایی مثال زدنی، عملکرد فوق‌العاده خوبی نیز از خود نشان می‌دهند. به طوری که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و در عین حال تحمل حرارت بسیار بیشتر از دمای آشپزخانه را دارد.

شیشه‌های سکوریت برای طراحی و ساخت کابینت‌ها و میز کار آشپزخانه‌ها استفاده می‌شوند. این شیشه‌ها به راحتی تمیز می‌شوند و با انواع و اقسام دکوراسیون‌ها سازگاری دارند. در عین حال با یکبار خرید و نصب شیشه‌های سکوریت در آشپزخانه می‌توانید تا مدت‌ها از آن بهره‌مند شوید.

انواع شیشه‌های سکوریت کابینت آشپزخانه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، کاربرد اصلی شیشه سکوریت آشپزخانه مربوط به کابینت‌ها است. شیشه‌های سکوریت برای مصارف مسکونی در محدوده ضخامت 1 تا 4 اینچ تولید می‌شوند. انواع مختلفی از شیشه‌های سکوریت برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شوند که عبارت‌اند از:

1. شیشه‌های شفاف یا رنگی معمولی

عمده کابینت‌هایی که با شیشه سکوریت تولید می‌شوند، از شیشه‌های شفاف معمولی برخوردار هستند. این شیشه‌ها در سایز 1.8 اینچی تولید می‌شوند و دقیقاً مشابه همان شیشه‌های پنجره هستند. در مواردی نیز این دسته از شیشه‌ها با رنگ برنزی یا خاکستری در بازار به فروش می‌رسد.

2. شیشه‌های بافت‌دار

اگر به دنبال شیشه سکوریت دارای طرح و نقش خاصی هستید، شیشه‌های بافت‌دار انتخاب مناسبی به شمار می‌روند. بسته به طرح و نقش این شیشه‌ها برای پنهان یا آشکار کردن محتویات درون کابینت استفاده می‌شوند. این شیشه‌ها در ضخامت بین 1.8 تا 3.8 اینچ تولید می‌شوند. شیشه‌های بافت‌دار نیز در طرح‌های مختلف هنری تولید می‌شوند که جلوه‌های زیبایی را برای آشپزخانه به ارمغان می‌آورند.

3. شیشه‌های سندبلاست

سندبلاست عملیات مکانیکی است که روی شیشه اجرا می‌شود تا استحکام آن افزایش پیدا کند. امکان حکاکی طرح و نقش‌های مختلف روی این دسته از شیشه‌ها نیز وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال حداکثر استحکام ممکن هستید، باید به سراغ شیشه‌های سکوریت سندبلاست بروید.

4. شیشه سکوریت با روکش سربی

در مواردی روی دو طرف شیشه‌های سکوریت، یک لایه سرب اعمال می‌شود که استحکام شیشه را بالاتر می‌برد. در عین حال ضخامت شیشه کمتری در نظر گرفته می‌شود که هزینۀ تولید را کاهش می‌دهد. شیشه‌های سربی نیز در مدل‌های ساده و بافت‌دار تولید می‌شوند.

کلام پایانی

در این مقاله به بحث و بررسی در خصوص شیشه سکوریت آشپزخانه پرداختیم. چند سالی است که استفاده از این شیشه‌ها در آشپزخانه‌ها رایج شده است. نکتۀ مثبت درباره این شیشه‌ها آن است که برای انواع و اقسام کاربری‌ها از مسکونی تا اداری و تجاری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. خبر خوب اینکه در مقایسه با کابینت‌های چوبی نسبتاً هزینه کمتری به همراه دارند. با این وجود در زمان خرید باید توجه داشته باشید که محصولات باکیفیت، سالم و دارای ضمانت را تهیه کنید.

4 دیدگاه روی “چرا شیشه سکوریت آشپزخانه محبوب شده است؟

  1. ز ف می گوید:

    اول دیوار آشپزخانه برداشته شد حالاهم نوبت به کابینت های بی حیا شد اتاق های دیوار به دیوار همسایه هم که حیا ندارد و آدم جرات نمیکنه سرفه کنه همسایه میشنوه اونوقت درب ضد سرقت میگذاریم.!!!!

  2. ف می گوید:

    اول دیوار آشپزخانه برداشته شد حالاهم نوبت به کابینت های بی حیا شد اتاق های دیوار به دیوار همسایه هم که حیا ندارد و آدم جرات نمیکنه سرفه کنه همسایه میشنوه اونوقت درب ضد سرقت میگذاریم.!!!!

  3. غلامعلی می گوید:

    اقدام موثری صورت گرفته به صورت اقساطی راحت‌تر خرید مورد نیاز انجام می‌شود دعای ما شامل همه شما

  4. غلامعلی می گوید:

    اقدام موثری صورت گرفته به صورت اقساطی راحت‌تر خرید مورد نیاز انجام می‌شود دعای ما شامل همه شما متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *