چگونه از شلف و اکسسوری‌های نظم دهنده آشپزخانه استفاده کنید؟

شلف و اکسسوری‌های نظم دهنده آشپزخانه

شلف و اکسسوری‌های نظم‌دهنده در آشپزخانه معجزۀ نظم‌ در آشپزخانه هستند. اگر از آشپزخانۀ شلوغ و نامرتب متنفر هستید و با هیچ‌ روشی نمی‌توانید آن را مرتب کنید، با نظم دهنده آشپزخانه دیگر خیالتان راحت است.

 این اکسسوری‌ها به شما کمک می‌کنند که همۀ وسایل آشپزخانه را دسته‌بندی کنید و در جای مناسب قرار دهید. در این مطلب از وبلاگ استیل البرز می‌خواهیم درمورد انواع نظم دهنده در آشپزخانه صحبت کنیم.

شلف های نظم دهنده کابینت چیست؟

شلف‌ها، طبقه‌هایی پیش‌ساخته هستند که در کابینت قرار می‌گیرند. بدین صورت که شلف را داخل یکی از طبقه‌های کابینت می‌گذارید و فضای کابینت را به دو قست تقسیم می‌کنید. می‌توانید از این شلف‌ها برای مرتب‌کردن ادویه‌ها، قاشق و چنگال، ظروف و دیس‌های آشپزخانه و بشقاب‌ها استفاده کنید.

اگر کابینت و کمد آشپزخانه چوبی است، می‌توانید شلف‌های بزرگ‌تر و چوبی را داخل آن‌ها نصب کرده و مواد غذایی خشک و ادویه‌ها را مرتب کنید. شلف‌ها در جنس‌های فلزی هم تولید می‌شوند. می‌توانید از شلف‌های فلزی برای نگهداری قابلمه‌ها و ماهیتابه استفاده کنید.

شلف و اکسسوری‌های نظم دهنده آشپزخانه

نظم دهنده کابینت ادویه، نجات‌دهنده شیشه‌های ادویه

کابینت‌ها و کشوهای ادویه یکی از شلوغ‌ترین کابینت‌ها است. شیشه‌ها و قوطی‌های ادویه کنار هم هستند و گاهی اوقات اطراف شیشه‌ها کثیف می‌شود. ادویه‌ها را باید جایی نزدیک به اجاق گاز یا گاز رومیزی بگذارید و حواستان به رطوبت محل گذاشتن ادویه‌ها هم باشد. نظم‌ دهنده کابینت ادویه بهترین راه‌حل برای مرتب‌کردن ادویه‌ها است.

اگر بالای گاز رومیزی، کابینت دیواری دارید. روی در آن یک نظم‌دهنده فلزی نصب کنید. ادویه‌ها را داخل نظم‌دهنده بگذارید. بعضی از نظم‌دهنده‌های آشپزخانه آهنربایی هستند. این نظم‌دهنده‌ها را روی یخچال و روی کابینت فلزی بچسبانید.

نظم دهنده ریلی

نظم دهنده آشپزخانه ریلی هم برای مرتب‌کردن ادویه‌ها مناسب است. کابینت زیر گاز رومیزی را انتخاب کرده و جا ادویه ریلی را کف آن نصب کنید. این اکسسوری به کف کابینت پیچ می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را جابه‌جا کنید.

نظم دهنده ردیفی

جا ادویه ردیفی هم برای ادویه‌ها مناسب است. این اکسسوری با چسب یا پیچ به در کابینت نصب می‌شود. بعد از نصب، ظرف‌های ادویه را داخل آن بگذارید. در این حالت بطری‌های کوچک را برای ادویه‌ها انتخاب کنید و آن‌ها را در نظم‌دهنده جا دهید. با این کار دیگر کف کابینت کثیف نمی‌شود.

نظم‌ دهنده کشویی و رومیزی

علاوه‌بر این‌ها نظم‌دهنده‌های کشویی هم برای سرویس قاشق و چنگال، ادویه‌ها و خرد ریزه‌های آشپزخانه مناسب هستند. می‌توانید این اکسسوری نظم‌ دهنده آشپزخانه را در جنس‌های پلاستیکی و چوبی خریداری کنید. با گذاشتن این اکسسوری داخل کشو، وسایل به زیبایی کنار هم چیده می‌شوند. برخی از نظم‌‌‌دهنده‌های ریلی حفاظ هم دارند. این از افتادن شیشه‌های ادویه جلوگیری می‌کند.

نظم دهنده رومیزی

 آخرین گزینه نظم دهنده رومیزی است. می‌توانید شیشه‌های ادویه را روی این نظم‌دهنده‌ها کنار گاز رومیزی بگذارید. بعضی از نظم‌دهنده‌های رومیزی به صورت چرخان طراحی شدند. این نظم‌دهنده‌ها علاوه‌بر اینکه جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌دهند، در مرتب‌کردن ادویه‌‌ها هم به شما کمک می‌کنند.

هنگام خرید شلف های نظم دهنده کابینت به چه نکاتی دقت کنید؟

ویژگی‌های مهم انواع نظم دهنده کابینت آشپزخانه، جنس، ابعاد، وزن، دسته‌داربودن و نوع کاربری است. از آن‌جایی که محیط آشپزخانه گرم و مرطوب است، بنابراین شلف نظم دهنده کابینت نباید چوبی باشد. بهترین جنس برای نظم دهنده آشپزخانه استیل ضد زنگ است که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.

علاوه‌بر به جنس به وزن نظم دهنده آشپزخانه هم دقت کنید. روی نظم‌دهنده وسایل زیادی قرار می‌گیرد، بنابراین باید وزن آن‌ها را تحمل کند. اگر نظم دهنده کابینت دسته‌دار باشد، راحت‌تر جابه‌جا می‌شود.

بهتر است برای داخل کابینت از نظم‌دهنده‌های کوچک استفاده کنید. در مقابل، نظم‌دهنده‌های بزرگ برای روی کابینت مناسب هستند. در آخر اینکه، اکسسوری نظم دهنده آشپزخانه انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع کاربری‌اش تقسیم‌بندی می‌‌شود.

برخی از نظم‌دهنده‌ها برای حبوبات استفاده می‌شوند. گروهی مخصوص ماهیتابه و قابلمه و دسترسی بهتر آن‌ هستند. ادویه‌ها هم نظم‌دهنده مخصوص به خودشان را دارند. می‌توانید در فروشگاه‌های لوازم خانه، نظم دهنده کابینت ادویه را پیدا کنید.

تکنیک‌های استفاده از نظم دهنده در آشپزخانه

برای اینکه بتوانید به بهترین حالت آشپزخانه را مرتب کنید، بهتر است از اکسسوری نظم دهنده آشپزخانه به درستی استفاده کنید. شلف‌های نظم دهنده کابینت در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند. می‌توانید با خرید جنس پلاستیکی در پولتان صرفه‌جویی کنید.

سعی کنید هنگام خرید و چیدمان انواع نظم دهنده در آشپزخانه خلاقانه فکر کنید. با جاگذاری درست شلف‌ها می‌توانید به بهترین نحو از فضای آشپزخانه استفاده کنید. برخی از شلف‌ها در فضای باز آشپزخانه و روی دیوارها نصب می‌شوند. می‌توانید روی این شلف‌ها ادویه‌ها را بگذارید. با این کار شیشه‌های ادویه‌ها همیشه کنار دستتان هستند.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، حتماً از این نوع شلف‌ها استفاده کنید. به کمک بعضی از اکسسوری نظم دهنده آشپزخانه می‌توانید فضای آشپزخانه را بیشتر کنید. مثلا یک شلف فلزی بزرگ وسایل زیادی رویش جا می‌گیرد.

آشپزخانه را به قسمت‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید

قبل از خرید و جای‌گذاری شلف و نظم دهنده آشپزخانه، آن را به منطقه‌های مختلف تقسیم‌بندی کنید. با این کار می‌توانید به بهترین نحو وسایل زیاد آشپزخانه را جا دهید. مثلاً منطقه یک نزدیک به ظرف‌شویی و شیرآلات آشپزخانه است. در این قسمت، فنجان‌ها و بشقاب‌ها را بگذارید.

منطقه ۲ کنار گاز رومیزی و فر برقی است. در اینجا وسایل آشپزی قرار می‌گیرد. پنتری منطقه سوم است. خشکبار، ادویه‌ها و وسایل بزرگ‌تر را در پنتری بگذارید. زیر سینک برای وسایل نظافت و شست‌وشو است. صابون، پودر لباس‌شویی، کیسه‌های زباله و بازیافت را زیر سینک بگذارید. یک قسمت را هم به وسایل قهوه اختصاص دهید. فنجان‌های قهوه، دستگاه قهوه‌ساز و دیگر اکسسوری‌های قهوه‌خوری را اینجا بگذارید.

تمام وسایل را از کابینت‌ها بیرون بیاورید

یکی از مسائلی که باعث نامرتبی آشپزخانه و کابینت‌ها می‌شود، شلوغی بیش‌ازحد است. قبل از اینکه نظم دهنده آشپزخانه را در کابینت بگذارید، همۀ وسایل را بیرون بیاورید تا بتوانید به درستی در مورد گذاشتن نظم‌دهنده‌ها و وسایل تصمیم بگیرید. اگه ماهیتابه‌ها بخش زیادی از کابینت را گرفته‌اند، آن‌ها را به آویزهای دیواری آویزان کنید و لیوان‌ها و بشقاب‌ها را در کابینت بگذارید.

شلف و اکسسوری‌های نظم دهنده آشپزخانه

مواد خوراکی را جدا کنید

گاهی اوقات خوراکی‌هایی مثل ماکارونی، عسل، بیسکوییت و آجیل‌ها در کابینت ظروف گذاشته می‌شود. بهترین کار این است که تمام مواد خوراکی را در یک قسمت یا در یک کابینت بگذارید. یکی از کابینت‌ها یا شلف‌ها را فقط به خوراکی‌ها (شکر، آرد، ماکارونی، آجیل، لواشک، بیسکوییت و شکلات) اختصاص دهید.

جمع‌بندی

نظم دهنده آشپزخانه می‌تواند معجزه آشپزخانه شما باشد. با استفاده از این وسایل فضای آشپزخانه بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و دیگر نگران کوچکی محیط آن نیستید. بعد از اینکه با انواع نظم دهنده کابینت آشپزخانه همه جا را مرتب کردید، می‌توانید با خیال راحت در آشپزخانه‌تان بنشینید و از محیط خلوت آن لذت ببرید. مکان آشپزی شما با اکسسوری نظم دهنده آشپزخانه به مکان موردعلاقۀ همه تبدیل می‌شود.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *