آشپزخانه استیل؛ ایده‌ای فوق‌العاده برای طراحی آشپزخانه کوچک

آشپزخانه استیل؛ ایده‌ای فوق‌العاده برای طراحی آشپزخانه کوچک

آشپزخانه در هر منزل مسکونی، یکی از سه قسمت مهم خانه به شمار می‌رود. اهمیت طراحی آشپزخانه برای مردم ایران به‌مراتب بالاتر است. در اکثر آپارتمان‌های امروزی، آشپزخانه در مجاورت سالن پذیرایی و مشرف بر آن است. از طرفی، با کوچک‌ترشدن متراژ آپارتمان‌ها، لاجرم مساحت آشپزخانه‌ها نیز کاهش پیدا کرده است. این مسئله موجب شده است که طراحی آشپزخانه کوچک و بهینه، به‌ یکی از بحث‌های روز طراحان دکوراسیون داخلی تبدیل شود. آشپزخانه استیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای زمان‌هایی است که با محدودیت فضا مواجه هستیم. در ادامه با ما همراه باشید تا درزمینۀ طراحی استیل یک آشپزخانۀ کوچک، نکات مهمی را بررسی کنیم.

آشپزخانه استیل چه مزایایی را به همراه دارد؟

فرقی نمی‌کند که آشپزخانه کوچک باشد یا بزرگ، طراحی استیل مزایای بسیار خوبی را به همراه دارد. در اینجا قصد داریم به‌صورت خلاصه به معرفی این مزایا بپردازیم.

۱. مقاوم در برابر حرارت

فولاد ضدزنگ در برابر حرارتی تا 500 درجه سلسیوس کاملاً مقاوم است. این میزان تحمل حرارت نه‌تنها برای آشپزخانه‌های مسکونی، بلکه برای آشپزخانه‌های صنعتی نیز کفایت می‌کند.

۲. دارای استانداردهای لازم از نظر بهداشتی

فولاد ضدزنگ یک فلز غیرمتخلخل است؛ بنابراین هیچ‌گاه محلی برای تجمع باکتری‌ها نمی‌شود. همچنین، استیل برخلاف برخی دیگر از فلزات مانند آلومینیوم غیرواکنشی است و هیچ‌گونه اثر منفی در تماس با مواد غذایی برجا نمی‌گذارد. دلیل استفاده از فولاد ضدزنگ در تولید قاشق و چنگال نیز همین مسئله است.

۳. داشتن قابلیت خودترمیمی

در تولید فولاد ضدزنگ از یک لایه کروم روی آن استفاده می‌شود. این کروم، در معرض هوای آزاد تبدیل به اکسید کروم می‌شود؛ درنتیجه، مقاومت آشپزخانه استیل در برابر خراش بسیار زیاد است. همچنین، اگر در مواقعی خراشی روی ناحیه‌ای از استیل بیفتد، به دلیل خاصیت خودترمیمی اکسید کروم، خیلی زود بازسازی می‌شود.

۴. نگهداری آسان آشپزخانه استیل

تشکیل لکه و باقی‌ماندن اثر انگشت افراد روی بخش‌های مختلف آشپزخانه یکی از دردسرهای همیشگی در خانواده‌هاست. طراحی استیل مانع از ایجاد لکه می‌شود و این مسئله باعث می‌شود که نظافت و نگهداری آشپزخانه به‌مراتب راحت‌تر شود.

۵. مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی

فولاد استیل در برابر خوردگی و زنگ‌زدن ناشی از رطوبت کاملاً مقاوم است. این ویژگی موجب افزایش عمر مفید آشپزخانه‌های استیل می‌شود. همچنین، برخلاف چوب و برخی دیگر از سنگ‌ها، استیل به‌هیچ‌وجه ترک نمی‌خورد.

۶. مونتاژ آسان آشپزخانه استیل

مونتاژکردن اجزای مختلف آشپزخانه استیل از سینک، گاز رومیزی، فر برقی توکار، هود، شیرآلات، کابینت‌ها و… به‌مراتب راحت‌تر از آشپزخانه‌هایی است که از متریال‌های دیگر استفاده می‌کنند.

آشپزخانه استیل؛ ایده‌ای فوق‌العاده برای طراحی آشپزخانه کوچک

طراحی آشپزخانه کوچک با متریال استیل چه نکات مثبتی دارد؟

با مزایای بسیار خوب و کاربردی آشپزخانه استیل آشنا شدیم. اما در این قسمت می‌خواهیم به سازگاری مناسب طراحی استیل با آشپزخانه‌های کوچک بپردازیم. مهم‌ترین مزایای این مدل طراحی را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

۱. بزرگ‌تر‌ دیده‌ شدن آشپزخانه استیل با استفاده از نورپردازی مناسب

ایجاد روشنایی بیشتر و نورپردازی مناسب موجب می‌شود که فضای آشپزخانه بزرگ‌تر به نظر برسد. به همین جهت، طراحی و پیاده‌سازی نور مناسب در آشپزخانه‌های کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی، استیل به دلیل سطح براق و درخشانی که دارد، نور را به‌خوبی منعکس می‌کند. این قابلیت موجب ایجاد روشنایی بیشتر در فضای آشپزخانه می‌شود.

۲. امکان اجرای جزیره‌های متنوع در طراحی استیل

یکی از جذاب‌ترین پیشنهادها برای طراحی آشپزخانه کوچک، استفاده از جزیره است. جزیره، با توجه به طراحی هوشمندانۀ آن، قابل استفاده به‌عنوان میز سرآشپز، میز ناهارخوری و همچنین کابینت است. درنتیجه، به دلیل کمبود فضا در آشپزخانه می‌توان از جزیره با کاربری چندمنظوره به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. به دلیل شکل‌پذیری بیشتر استیل در مقایسه با چوب و سنگ، امکان اجرای طرح‌های جزیرۀ بهتر و جادارتر به کمک آن وجود دارد.

۳. استفاده از کابینت‌های محیطی به‌عنوان میز ناهارخوری و کابینت

با طراحی آشپزخانه استیل هوشمندانه این امکان وجود دارد که کابینت‌های محیطی در آشپزخانه به‌عنوان میز ناهارخوری استفاده شوند. همچنین، از این محل می‌توان برای قراردادن بخشی از وسایل دکوری به‌منظور ایجاد فضای زیباتر در مجاورت آشپزخانه استفاده کرد.

۴. سازگاری طراحی استیل با رنگ‌های روشن

یکی دیگر از پیشنهادهایی که برای طراحی آشپزخانه کوچک مطرح است، استفاده از رنگ‌های روشن و درخشان در اجزای مختلف آشپزخانه است. رنگ خاکستری فولاد ضدزنگ با رنگ سفید کاملاً سازگار است؛ بنابراین می‌توان به‌خوبی از ترکیب این دو رنگ برای بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه استفاده کرد. معمولاً توصیه می‌شود که دیوارها، سقف و کف‌پوش آشپزخانه استیل با متریال‌های با رنگ سفید پوشش داده شود.

۵. سازگاری با بسیاری از وسایل آشپزخانه

در طراحی آشپزخانه کوچک به‌منظور استفادۀ بهینه از فضا، استفاده از وسایلی نظیر گاز رومیزی و فر برقی-گازی توکار مرسوم است. همچنین، بسیاری دیگر از وسایل آشپزخانه مانند سینک، شیرآلات و هود از متریال استیل تولید می‌شوند. طراحی استیل آشپزخانه موجب سازگاری و ایجاد دکوراسیون بسیار زیبا برای آشپزخانه می‌شود. این دکوراسیون زیبا می‌تواند تا حدودی متراژ کوچک آشپزخانه را از دیدگان مخفی کند.

آشپزخانه استیل؛ ایده‌ای فوق‌العاده برای طراحی آشپزخانه کوچک

کلام پایانی

طراحی آشپزخانه کوچک نیازمند دقت و وسواس بیشتر برای جانمایی بهتر اجزای یک آشپزخانه است. تلاش برای استفادۀ چندمنظوره از هریک از بخش‌های آشپزخانه یک تصمیم هوشمندانه است که جزیره نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود. از طرفی، قابلیت‌های بسیار مناسب استیل باعث شده است که طراحی استیل برای آشپزخانه‌های کوچک مورد توجه قرار بگیرد.

یک آشپزخانه استیل تقریباً مادام‌العمر است و در طولانی‌مدت ظاهر زیبا و جذاب خود را حفظ می‌کند. به‌علاوه، هر زمانی تصمیم به ایجاد تغییرات در آشپزخانه بگیرید، به دلیل انعطاف‌پذیری مناسب استیل این امکان در برخی بخش‌های آشپزخانه استیل فراهم است.

استیل البرز به‌عنوان تولیدکنندۀ برتر وسایل آشپزخانه استیل در کشور شناخته می‌شود. محصولات این برند همواره مورد استقبال مردم ایران قرار گرفته است و در بسیاری از آشپزخانه‌های ایرانی ردپای استیل البرز را می‌توان یافت. برای طراحی استیل آشپزخانه کوچک خود می‌توانید از انواع و اقسام محصولات استیل البرز، ازجمله سینک، گاز رومیزی، هود، اجاق گاز، فر برقی و شیرآلات استفاده کنید. استیل البرز با بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین فولاد ضدزنگ موجود در بازار ایران و استفاده از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در سطح دنیا، محصولاتی باکیفیت همراه با ظاهری زیبا را به مشتریان ارزشمند خود عرضه می‌کند.

برگرفته از : Thekitchen , TheSpruce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *