خداحافظی با 8 مدل طراحی آشپزخانه در سال 2021

طراحی آشپزخانه زمانی اهمیت خود را بروز می‌دهد که بدانید آشپزخانۀ شما مرکز توجهات است. پس طراحی فکرشده، به‌روز و صدالبته خیره‌کنندۀ چنین بخش مهمی، بسیار حیاتی خواهد بود. از طرفی، شیوع ویروس کرونا باعث شد توجه بیشتر مردم از روی رستوران‌ها و تهیۀ غذاها برداشته و به آشپزخانه‌ها معطوف شود. در ادامه خداحافظی با 8 مدل طراحی آشپزخانه را باهم مرور می‌کنیم.

تمام این موارد یعنی طراحی آشپزخانه بیش از هر وقت دیگری در کانون توجهات قرار گرفته است. اهمیت در امر طراحی آشپزخانه را بگذارید در کنار این موضوع که در سال 2021، یک‌سری از مدل‌ها منسوخ و دورانداختنی شده‌اند. کدام مدل‌ها؟ در ادامه گفته‌ایم.

البته قبل از هر چیز یادتان باشد طراحی آشپزخانه‌ها دارد به‌ سمتی می‌رود که اعضای خانواده بتوانند آنجا دور هم جمع شوند، کتاب بخوانند، از گرمای شومینه لذت ببرند، تلویزیون تماشا کنند و بچه‌ها هم بتوانند تکالیف مدرسه‌شان را انجام دهند. البته اگر قول دهند به غذاها ناخنک نزنند!

خداحافظی با 8 مدل طراحی آشپزخانه در سال 2021

اول: آشپزخانه‌های کاملاً سفید

رنگ سفید رنگی‌ است همه‌پسند. ویژگی بسیار بارز رنگ سفید این است که با تمامی رنگ‌ها همخوانی دارد. ساز مخالف ‌زدن در کارش نیست. چندین سال هم بود که بسیاری از افراد تصمیم می‌گرفتند برای طراحی آشپزخانه، فقط از رنگ سفید استفاده کنند. این طراحی در ابتدا جذاب بود؛ رفته‌رفته دیدیم چه آن‌هایی که تازه ازدواج کرده و چه آن‌هایی که تصمیم به بازسازی گرفته بودند، همه‌وهمه به‌سراغ رنگ تمام‌سفید برای طراحی آشپزخانه می‌روند.

همین زیاده‌روی در استفاده از رنگ سفید باعث شد که در سال 2021، طراحی آشپزخانه‌‌های کاملاً سفید منسوخ شود. این را هم اضافه کنیم که رنگ سفید نیاز مداوم به تمیزکردن دارد. آیا فکر نمی‌کنید به‌جای این‌ همه نظافت‌کردن، می‌توان چند صفحه بیشتر کتاب خواند؟

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ از تناژها و کف‌پوش‌های چوبی، رنگ‌های خنثی یا رنگ‌های متضاد (مثل مشکی) در طراحی انواع آشپزخانه استفاده کنید.

دوم: استفاده از شیرآلات سنتی

شیوع ویروس کرونا باعث شد میل به فناوری‌های غیرلمسی در بین مردم افزایش پیدا کند. بر همین اساس، 78درصد متخصصان می‌گویند که تمایل به تمیزکردن سطوح در افراد افزایش یافته است. این‌ها یعنی چه؟ یعنی در سال 2021 طراحی آشپزخانه به سمت هوشمندشدن قدم برمی‌دارد. دیگر نیاز نیست در سال 2021 پس از شستن ظروف و دست و صورت، یک بار هم خود شیرآلات را تمیز کنید.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ می‌توانید برای هوشمندکردن آشپزخانه‌تان، از شیرآلات و هود غیرلمسی استفاده کنید.

خداحافظی با 8 مدل طراحی آشپزخانه در سال 2021

سوم: حضور ظروف فلزی و قابلمه‌ها

در آشپزخانۀ مدرن امروزی دیگر جایی برای ظروف پرزرق‌و‌برق فلزی وجود ندارد. در یک دوره، طبقات پایه‌داری مد شده بود که قابلمه‌ها و ظروف فلزی به‌ترتیب سایز روی آن‌ها قرار می‌گرفتند. متأسفانه این نوع دکور نه‌تنها هیچ‌گونه زیبایی نداشت، بلکه فقط شلوغی به‌ بار می‌آورد. مطمئناً دوست ندارید کسی که وارد آشپزخانه‌تان می‌شود، آشپرخانۀ شما را با آشپزخانۀ رستوران‌ها اشتباه بگیرد! هنگام طراحی آشپزخانه به این موضوع فکر کنید که این محیط صرفاً برای غذاپختن نیست. پس لطفاً ظروف فلزی‌تان را از جلوی دست بردارید.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ از کابینت‌های مخفی، کابینت‌های عمق‌دار، انبار خانه‌، یا رخت‌شوی‌خانه‌های پشت آشپزخانه برای پنهان‌کردن ظروف فلزی استفاده کنید. یکی از بهترین ایده‌ها که از چندین‌ سال پیش مورد توجه قرار گرفته و در سال 2021 همچنان از آن استقبال می‌شود، استفاده از گاز رومیزی است. این گازها در کاهش شلوغی‌های آشپزخانه تأثیر چشم‌گیری دارند.

چهارم: کابینت، کابینت و کابینت!

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ویروس کرونا باعث حضور بیشتر افراد در آشپزخانه‌ها شد. در این میان، حتی عده‌ای به آشپزی علاقه پیدا کردند. حتماً عکس و فیلم‌‌های‌ بسیاری در این رابطه در فضای مجازی دیده‌اید. این توجه زیاد، باعث خرید بیشتر قابلمه‌، ظروف پخت‌و‌پز و وسایل جانبی آشپزی شد و صدالبته بدیهی ا‌ست که برای هرکدام از آن‌ها باید فضای کافی وجود داشته باشد. چگونه می‌توان فضای کافی برای این وسایل مهیا کرد؟ با افزایش کابینت. افزایش طراحی کابینت باعث می‌شود شما وسایل اضافی‌تان را سروسامان دهید.

اما بحثی که مطرح بوده این است که در طراحی آشپزخانه در سال 2021 دیگر جایی برای افزایش کابینت‌ وجود ندارد. حضور کابینت‌های پرتعداد، ظاهر آشپزخانه را زمخت و ناهنجار نشان می‌دهد. شما باید جای نفس‌کشیدن به آشپزخانه بدهید. همان‌طور که در مقدمه گفتیم، در سال جدید قرار است از آشپزخانه‌ها به شکلی مفیدتر استفاده شود. بهتر است آشپزخانه‌تان صرفاً یک نمایشگاه کابینت نباشد.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ یک خانۀ جدید برای وسایل اضافی‌تان اجاره کنید!

خداحافظی با 8 مدل طراحی آشپزخانه در سال 2021

پنجم: صفحه‌های چوبی

صفحات چوبی که به‌عنوان رویه برای کابینت‌ها استفاده می‌شدند، دیگر در طراحی آشپزخانه در سال 2021 استفاده نخواهند شد. طراحی آشپزخانه دارد به سمتی می‌رود که بتوان از عناصر بصری مختلف برای جلوه‌دادن به آشپزخانه استفاده کرد. خبر خوش این است که با دستمال‌هایی که کنار سینک می‌گذاشتید تا مبادا آب روی چوب‌ها بریزد، برای همیشه خداحافظی خواهید کرد؛ زیرا دیگر چوبی وجود ندارد که بر اثر ریختن آب، خراب شود.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ به‌جای چوب، از سنگ استفاده کنید. سنگ‌های کوارتز، کوارتزیت و مرمر، به‌شدت محبوب هستند. گرچه طبق آمار، کوارتز با 45درصد مصرف توانسته بیشترین خریداران را داشته باشد، اما پیش‌بینی می‌شود در سال 2021، کوارتزیت بتواند رتبۀ اول را در طراحی آشپزخانه کسب کند؛ زیرا در سال‌های گذشته سرعت رشد بالایی داشته است.

ششم: وجود میزهای غذاخوری

بی‌شک میزهای غذاخوری در آشپزخانه فضاهای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند. همین میزها شما را وسوسه می‌کنند تا روی آن‌ها را با ظروف، قابلمه و وسایل آشپزی تزیین کنید. البته برخی از شماها هم برای پنهان‌کردن وسایل اضافی‌تان، از زیر میز استفاده می‌کنید. درنهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ طراحی آشپزخانۀ شما به‌شدت به‌هم‌ریخته و آشفته جلوه می‌کند. خوشبختانه در طراحی آشپزخانه در سال 2021 شاهد چنین وسایل شلوغ‌کنی نخواهید بود. پس بهتر است هرچه زودتر برایشان آرزوی موفقیت کنید.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ از طراحی مدل جزیره بهره ببرید. در این صورت هم جا برای نشستن دارید، هم جا برای پخت‌وپز و شست‌وشو. درضمن، در کابینت‌های جزیره می‌توانید از فر برقی یا فر برقی-گازی استفاده کنید. همۀ این‌ها یعنی یک تیر و چند نشان.

هفتم: کاشی‌های دیواری

یکی از اهداف طراحی آشپزخانه در سال 2021، روح‌‌بخشیدن به این محیط است. می‌‌خواهیم با کمک یکدیگر، آشپزخانه‌تان را از این فضای خشک و ماشینی دربیاوریم. همان‌طور که در مقدمه گفتیم، آشپزخانه مرکز توجهات است و باید به بهترین نحو به آن رسیدگی کرد. یکی از عناصری که دیگر منسوخ شده و باید از طراحی آشپزخانه حذف شود، کاشی‌های بی‌روح هستند. کاشی‌های مستطیلی و خصوصاً سفید، نگاه شما را خسته می‌کنند. وقت آن رسیده تا با یک ایدۀ جدید و مبتکرانه، خون تازه‌ای در شریان‌های آشپزخانه ایجاد کنید.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ استفاده از کاغذدیواری. امروزه کاغذدیواری‌های جدیدی وارد بازار شده که از چسبندگی و مرغوبیت خوبی برخوردارند. این کیفیت باعث شده نگران جداشدن صفحات کاغذی آن نباشید. علاوه‌ بر این‌، جداسازی این کاغذ دیواری‌ها به‌مراتب راحت‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم از یک طرح گرافیکی که از کاشی الهام‌ گرفته بهره ببرید. استفاده از این ایدۀ جذاب باعث می‌شود اجاق گاز، یخچال و فریزر، کمتر چهرۀ عبوس به ‌خود بگیرند.

هشتم: فراموش‌نکردن یار همیشگی

همیشه گفته‌اند: «همه‌چیز نوش خوبه، به‌جز رفیق». مفتخریم اعلام کنیم از سال‌های خیلی دور تابه‌حال، استیل البرز رفیق و هم‌نشین آشپزخانه‌های ایرانی بوده و هست. چه در طراحی آشپزخانۀ کلاسیک، چه در طراحی آشپزخانۀ مدرن، استیل البرز نقش بسزایی داشته است. همچنین، استفاده از محصولات باکیفیت با توان رقابتی بالا، ما را برای خدمت‌رسانی در سال پیش رو و سا‌ل‌های آینده آماده کرده است.

پیشنهاد استیل البرز چیست؟ با توجه به منسوخ‌شدن برخی از طراحی‌ها، استیل البرز مطابق مدل‌ها و شیوه‌های نوین سال 2021 قدم برداشته است. شما می‌توانید با مراجعه به بخش محصولات، جدیدترین و صدالبته چشم‌نوازترین محصولی که می‌تواند طراحی آشپزخانۀ شما را شکیل‌تر کند، انتخاب کنید.

منبع: schrappers , the kitchn 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *