فنگ شویی آشپزخانه چگونه شما را ثروتمند می‌کند؟

فنگ شویی آشپزخانه چگونه شما را ثروتمند می‌کند؟

فنگ شویی آشپزخانه می‌تواند به سلامت روح و روان شما کمک بسزایی کند. اگر با اصول فنگ شویی آشنا باشید، می‌دانید که براساس این باور، چیدمان هر بخش از خانه دارای انرژی است و بر سلامت و رفاه شما تأثیر چشمگیری می‌گذارد. فنگ شویی خانه یکی از محبوب‌ترین اقتباس‌های فرهنگ چینی بوده که در آن، آشپزخانه نماد ثروت و شکوفایی است.

اگر بخواهیم از نظر مفهومی به فنگ شویی آشپزخانه نگاه کنیم، نوعی منظومۀ متافیزیکی و شبه‌فلسفی است که هدفش ایجاد یک هارمونی دقیق و موزون بین افراد و محیط اطراف است. همین موضوع به‌شدت جذاب، ما را تهییج کرد تا در این بخش به‌سراغ فنگ شویی آشپزخانه برویم و شما را با طراحی آشپزخانه برپایۀ قوانین فنگ شویی آشنا کنیم.

اهمیت‌دادن به روشنایی در فنگ شویی آشپزخانه

این مورد برای فنگ‌شویی در آشپزخانۀ کوچک اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نور مناسب و کافی برای ایجاد حس درونی مثبت (وایب مثبت) بسیار ضروری و لازم است. برای فنگ شویی آشپزخانه، استفاده از منابع نوری در بخش‌های مختلف را فراموش نکنید. بهتر است از دو تا سه لایه روشنایی استفاده کنید تا انرژی بیشتری در محیط منتشر شود. یکی از لایه‌های روشنایی که در انتشار انرژی مثبت می‌تواند نقش بسیار پررنگی داشته باشد، بهره‌گیری از نور طبیعی پنجره‌هاست.

ارج‌نهادن به جایگاه اجاق گاز در فنگ شویی آشپزخانه

در فنگ شویی آشپزخانه، آتش نماد پول و ثروت است. با همین یک جمله، احتمالاً باید فهمیده باشید که گاز رومیزی و به‌طور‌کلی وسایل شعله‌داری که با آن غذا درست می‌کنید، چه جایگاه والا و مهمی در فنگ شویی آشپزخانه دارد. در این قسمت لازم است تا به این سؤالات جواب دهید:

  • آیا اجاق گاز به‌خوبی کار می‌کند؟
  • آیا تمیز است؟
  • آیا به‌طور مرتب از آن استفاده می‌کنید؟
  • آیا به تمیزی شعله‌ها اهمیت می‌دهید؟

جواب منفی شما به این سؤالات یعنی اینکه شما به‌صورت غیرمستقیم در حال اثرگذاری منفی بر رفاه خود هستید. وقتی از شعله‌های گاز به‌ندرت استفاده کنید، معنی‌اش آن است که شما به فرصت‌های جدید اجازۀ ورود به زندگی خود را نمی‌دهید؛ اما وقتی هیچ‌گاه از آن استفاده نکنید، این معنی را خواهد داشت که ثروت شما افزایش پیدا نخواهد کرد.

همچنین، در فنگ شویی آشپزخانه، تمیزنبودن اجاق گاز نشانۀ آن است که شما به ثروت خود اهمیت نمی‌دهید و وانمود می‌کنید که وجود ثروت در زندگی‌تان ارزش زیادی ندارد. به همین منظور توصیه می‌شود حداقل سالی یک ‌بار شعله‌ها و اجاق گاز را تمیز و به‌صورت متناوب از آن استفاده کنید.

درنظرگرفتن رنگ‌ها در فنگ شویی آشپزخانه

رنگ‌ها در بحث فنگ شویی در دکوراسیون داخلی از جایگاه بسیار والایی برخوردار هستند. اهمیت رنگ، حتی از چیدمان و آرایش لوازم خانگی هم بالاتر است. برای آشپزخانه‌های کوچک یا آشپزخانه‌هایی که توسط میلیون‌ها وسیله محصور شده‌اند، رنگ‌های روشن به دل‌بازشدن آن‌ها کمک بسیار زیادی می‌کند. شما می‌توانید برای فنگ شویی آشپزخانه از رنگ‌های سفید، سبز، زرد، آبی آسمانی، خاکستری ملایم و خاکی استفاده کنید.

نیازی نیست از تمام این رنگ‌ها بهره ببرید، فقط کافی ا‌ست یک رنگ یا ترکیبی از دو رنگ را برای طراحی آشپزخانۀ خود در نظر بگیرید.

 دورانداختن ظروف شکسته در فنگ شویی آشپزخانه

در فنگ شویی ظرف، شما نباید ظروف و وسایل شکسته را نگه دارید. نگه‌داشتن ظروف شکسته مثل لیوان و بشقاب، با خود بدشانسی به‌ همراه خواهد داشت. اگر ظرف شکسته‌ای دارید که برایتان خاطره‌انگیز است و می‌خواهید آن را داشته باشید، بهتر است ابتدا به فکر تعمیر آن باشید. طبق  فنگ شویی آشپزخانه، داشتن کلکسیونی از ظروف شکسته، انرژی‌های مثبت موجود در خانه را در هم می‌شکند.

استفاده از نمک برای شست‌وشو در فنگ شویی آشپزخانه

در فنگ شویی آشپزخانه از ترکیب آب و نمک برای شست‌وشو و جذب انرژی‌های منفی استفاده می‌شود. نمک به‌عنوان یک کریستال، قدرت تمیزکنندگی و جذب نیروهای منفی و راکد را داشته که به‌‌همین‌منظور در فنگ شویی آشپزخانه از آن برای تمیزکردن محیط استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای تمیزکردن سینک یا شیرآلات، از محلول آب و نمک استفاده کنید.

موقعیت آشپزخانه در فنگ شویی آشپزخانه

در هنگام طراحی نقشۀ آشپزخانه، بهتر است آن را در مرکز خانه قرار ندهید. در فنگ شویی آشپزخانه، حضور آشپزخانه در قسمت مرکزی خانه، نشان‌دهندۀ حملۀ آتش به بخش بنیادین خانه است که همین امر موجب بدشانسی و ایجاد انرژی منفی می‌شود. ازاین‌رو، توصیه می‌شود آشپزخانه را در بخش جنوب، جنوب غربی، شمال یا شمال شرقی خانه قرار دهید.

محیط غذاخوری در فنگ شویی آشپزخانه

برای فنگ شویی در چیدمان، محیطی برای غذاخوردن انتخاب کنید که از فضایی باز بهره‌مند باشد. فضای بزرگ در هنگام غذاخوردن، انرژی زیادی به شما انتقال خواهد داد. اگر بتوانید چنین محیطی را در آشپزخانه ایجاد کنید، محشر خواهد شد!

فنگ شویی آشپزخانه چگونه شما را ثروتمند می‌کند؟

وجود آینه در فنگ شویی آشپزخانه

سعی کنید در آشپزخانۀ خود از آینه استفاده کنید. بهتر است آینه در بالای اجاق گاز و پایین‌تر از هود، به دیوار نصب شود. وجود آینه در پشت اجاق گاز باعث انعکاس گرما و شعلۀ آتش می‌شود. همان‌طور که قبل‌تر هم به آن اشاره کردیم، اجاق گاز در فنگ شویی آشپزخانه نشانۀ ثروت است. شما با قراردادن آینه در پشت اجاق گاز، انرژی مثبت و شانس افزایش ثروت را در محیط خانه منعکس می‌کنید.

علاوه‌ بر این، وجود آینه به آشپز این امکان را می‌دهد که در زمان آشپزی، به‌مانند یک فرمان‌دار عمل کند؛ زیرا می‌توانید در حین آشپزی، به سایر وسایل و محیطی که در پشت شما قرار دارد، مسلط شوید. به‌طور مثال، اگر در پشت سر شما فر برقی-گازی وجود دارد و در حال کارکردن است، می‌توانید در حین آشپزی، مراقب غذا یا کیک داخل فر برقی هم باشید.

عنصر هنر در فنگ شویی آشپزخانه

استفاده از تابلوهای هنری، زمینه‌ساز حضور رنگ‌های مختلف در آشپزخانه است. شما می‌توانید از تابلوهایی مطابق سلیقه یا سبک آشپزخانۀ خود استفاده کنید. این تابلوها می‌توانند شامل تصاویری از خوراکی‌ها، کافه‌نشینی‌ها، مناظر بکر، تصاویر کارتونی، واقع‌گرایانه یا انتزاعی باشند. وجود تصاویر هنری، انرژی و اتمسفر مثبتی در محیط ایجاد می‌کند.

نظافت در فنگ شویی آشپزخانه

فنگ شویی وسایل با شلوغی‌‌های آشپزخانه، مغایرت دارد. بر همین اساس، توصیه می‌کنیم میز آشپزخانه، پیشخوان، کابینت‌ها و کشوها را مرتب کنید و تمیز نگه دارید. وسایلی را که مورد نیازتان نیست از خانه خارج کنید. برای فنگ شویی آشپزخانه، تعداد افراد خانواده را در نظر بگیرید و سپس وسایل موجود در آشپزخانه را بررسی کنید.

کثیفی و آلودگی در محیط آشپزخانه، موجب انتشار انرژی منفی می‌شود؛ لذا در فنگ شویی آشپزخانه باید همیشه پاکیزگی و نظافت را در اولویت زندگی خود قرار دهید.

در آخر

از آنچه در فنگ شویی آشپزخانه دریافتیم، می‌توانیم این‌گونه نتیجه‌گیری کنیم که فنگ‌شویی ترکیبی از علم و هنر است. بهره‌گیری از روش‌های فنگ شویی آشپزخانه به شما کمک می‌کند از نیروهای نامرئی موجود در طبیعت استفاده کنید و آن را در مسیر ایجاد یک زندگی مرفه و آرامش‌بخش، به‌ کار ببرید. اگر روش‌های فنگ‌شویی دیگری می‌شناسید که ما آن‌ها را ذکر نکرده‌ایم، خوشحال می‌شویم آن‌ها را با ما درمیان بگذارید.

4 دیدگاه روی “فنگ شویی آشپزخانه چگونه شما را ثروتمند می‌کند؟

  1. سهیلا می گوید:

    اجاق گاز در کدام قسمت اشپزخونه باید قرار بگیره کدوم جهت؟؟؟ از چه رنگ‌هایی در آشپز خانه استفاده کنیم ؟؟؟

  2. سهیلا می گوید:

    با سلام در مورد مثلث ثروت در اشپزخونه هم توضیح بدید ممنون میشم و کاسه برکت رو. که چی هستش و در کدوم جهت از خونه باید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *