چگونه آشپزخانه‌ای با طراحی روز داشته باشیم؟

چگونه آشپزخانه‌ای با طراحی روز داشته باشیم؟

آشپزخانه بخش حیاتی هر خانه است. افراد در طول روز تردد زیادی در آن دارند و ساعات بسیاری در آنجا سپری می‌کنند. ما در آشپزخانه غذای خود را آماده می‌کنیم، از دوستان و خانواده پذیرایی می‌کنیم، وعده‌های غذایی را صرف می‌کنیم یا از آنجا برای دورهم نشینی‌های صمیمانه خانوادگی استفاده می‌کنیم. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین ترند­های دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023 می­پردازیم.

1.ساده اما شیک

مینیمالیسم از نظر طراحان، سبک اصلی آشپزخانه‌ها در سال 2023  است. مینیمالیسم بر سادگی همه چیز تا حد امکان تمرکز دارد. این سبک، شلوغی‌های غیرضروری را از بین می‌برد و همه چیز را در کابینت‌ها ذخیره می‌کند تا آشپزخانه مرتب به نظر برسد. در طرح‌های سال 2023 خطوط هندسی و منحنی‌های ارگانیک در کنار یکدیگر و در هماهنگی کامل قرار دارند. استفاده از هود و شیرآلات توکار هم به سادگی آشپزخانه کمک می‌کنند. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن فقط کافی است آن را ساده نگه دارید.

2.سنگ‌های مرمر شگفت‌آور

یکی از سنگ‌هایی که به طراحی ترند آشپزخانه‌ 2023 برگشته سنگ مرمر است. این سنگ با رگه‌های زیاد زیبایی چشمگیری ایجاد می‌کند و بافتی هماهنگ بین سایر سطوح صیقلی، فلزات و چوب به‌وجود می‌آورد.

3.جزایر دوتایی

جزایر دوتایی از جدیدترین ایده‌های طراحی است که به جای یک جزیره طولانی از دو جزیره کوچک‌تر استفاده می‌شود. یک جزیره به سبک بار در لبه بیرونی آشپزخانه و یک جزیره کار محور در وسط آشپزخانه قرارمی‌گیرد. برای افزایش فضای کاری، جزایر را در دو عمق با یک مسیر عبور در میان قرارمی‌دهند. انتخاب رنگ‌های متناسب با محیط به زیبایی این طرح می‌افزاید.

چگونه آشپزخانه‌ای با طراحی روز داشته باشیم؟

4.کابینت‌های بدون دستگیره

یکی از جلوه های مینیمالیسم در سال 2023 استفاده کمتر از دستگیره‌هاست. دستگیره‌ها باعث جلب توجه اند و می‌توان از آنها برای افزودن جزییاتی خاص به طراحی استفاده کرد. با این حال، در این سبک جدید، برای سادگی بیشتر دستگیره‌ها حذف می‌شوند و کابینت‌ها با سطوحی صاف و یکدست جلوه می‌کنند. تمیز نگه داشتن کابینت‌ها بدون دسته راحت‌تر است، زیرا هیچ شیاری برای ایجاد کثیفی وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان زمان کمتری را به تمیز کردن آشپزخانه اختصاص داد.

5.ناپدید شدن کابینت‌های بالایی

طراحان با محوریت مینیمالیسم و کاستن از شلوغی آشپزخانه‌ها کابینت‌های بالایی را حذف کردند تا با خلوت کردن محیط امکان استراحت به چشم دهند. در نتیجه، بسیاری از آشپزخانه‌های جدید طراحی شده در سال 2023 کابینت‌های پایین‌تری را به نمایش خواهند گذاشت.

6.پایان عمر آشپزخانه‌های تک رنگ سفید در ترند آشپزخانه 2023

 طراحان به دنبال ایجاد تغییراتی در آشپزخانه‌های یکدست سفید هستند و با پیشنهاد روش‌های گوناگون در پی خلق ایده‌های جدیدند. آنان با افزودن یک رنگ خنثی یا متالیک دیگر به ارتقای رنگ سفید به سطح جدیدی کمک می‌کنند. یا با ایجاد بافت جدید آشپزخانه کاملاً سفید را تغییر می‌دهند. برخی از بافت‌ها به آشپزخانه سفید عمق می‌دهند و طراحی غنی‌تری ایجاد می‌کنند.

7.مخفی کردن لوازم خانگی

آشپزخانه قبل از هر چیز یک فضای کاربردی است. با این حال، در سال 2023 این روند بیشتر به سمت یک رویکرد بصری ساده‌تر متمایل خواهد شد. توسترها، مایکروویوها و میکسرها از دید خارج می‌شوند و وسایل کاربردی در آشپزخانه کمتر به‌چشم می‌خورند. بهتر است قابلمه‌ها و تابه‌ها را هم در کابینت نگهداری کنید. کابینت وسایل را از دید دور نگه می‌دارد تا آشپزخانه تمیز، منظم و مینیمال به نظر برسد و بهتر است کابینت‌هایی انتخاب شود که تمام این وسایل درون آنها جای بگیرند و پیشخوان‌ها خلوت شوند.

8.گرایش به عناصر و مواد طبیعی

استفاده از مواد طبیعی در طراحی به شکل چشمگیری افزایش یافته است. ساخته شدن کابینت‌های آشپزخانه از سنگ مرمر، گرانیت و چوب بدون رنگ، جذابیت بیشتری دارد. آنها  علاوه بر زیبایی به دلیل طبیعی بودن و کاهش میزان مواد شیمیایی در خانه موادی سالم شناخته می‌شوند. این مواد جدید برعکس گذشته کمتر تصفیه شده و شیمیایی اند و بیشتر ویژگی‌های طبیعی و اصلی را با خود دارند. آنها دنیای امکانات را می‌گشایند و اجازه می‌دهند زیبایی سادگی و طبیعت بدرخشد.

9.استفاده از کوارتزیت

در طراحی‌های جدید، کانترهایی از جنس کوارتزیت جایگزین گرانیت شده است. محبوبیت کوارتزیت و حذف گرانیت به‌دلیل رگه‌ای بودن در مقابل دانه‌دار بودن است. گرانیت یک سنگ دانه دانه است. این همان چیزی است که به آن ظاهر خالدار می‌دهد. سنگ‌های رگه‌دار مانند مرمر و کوارتزیت دارای رشته‌هایی تیره‌تر یا روشن‌تر هستند که از میان یک میدان جامد عبور می‌کنند. هر سطحی که رنگ یا رگه‌های یکدست‌تری داشته باشد در ترند خواهد بود.

10. استفاده از چوب بلوط و گردوی تیره

بلوط و گردو دارای دانه‌های خطی ظریفی هستند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها به محبوب‌های ترند آشپزخانه 2023 تبدیل شده‌اند. گردو دارای رنگ طبیعی عمیقی است که به خوبی به پالت‌های رنگی خنثی و در عین حال متمایز می‌آید. یک کابینت به رنگ گردویی بهترین انتخاب برای آشپزخانه خواهد بود.

چگونه آشپزخانه‌ای با طراحی روز داشته باشیم؟

11.آشپزخانه‌های درام و تاریک

آشپزخانه سیاه رنگ طراحی جدیدی است که در سال 2023 خواهیم دید. دیوارها، کابینت‌ها و سطوح کار مشکی رنگ ایده‌ای خاص است که وقتی با چوب‌های بافت‌دار ترکیب می‌شود جذابیتی روستایی و لوکس را ایجاد می‌کند.

12.سبز رنگ ترند آشپزخانه 2023

آشپزخانه‌های سال 2023 باید مینیمالیستی باشند و در نتیجه رنگ‌های خنثی داشته‌باشند. پیش‌بینی می‌شود استفاده از رنگ سبز با الهام گرفتن از طبیعت برای ایجاد آرامش در ترند آشپزخانه 2023 افزایش زیادی یابد. برخی از رنگ‌های دیگر که قرار است در  این طراحی جدید دیده‌ شوند عبارت اند از:زرد، مشکی و سرمه‌ای

درپایان، باید گفت که نکات بالا پیشنهادهایی برای ایجاد تغییرات در آشپزخانه برای تبدیل آن به فضایی کاربردی‌تر و دلنشین‌تر است و در نهایت افراد مطابق با سلایق خود اقدام به طراحی آشپزخانه‌هایشان می‌کنند اما اگر شما در سال جدید قصد دارید ترند آشپزخانه 2023  را اجرا کنید، از هر گونه ایجاد شلوغی خودداری کنید زیرا هدف در این سبک جدید ساختن آشپزخانه‌ای مینیمال و ساده است. این سبک‌ها هم آشپزخانه شما را مدرن‌تر نشان می‌دهند و هم تمیز کردن آشپزخانه شما را برایتان آسان‌تر می‌کنند. آیا شما طراحی جدید را می پسندید و برای اجرای آن تمایل دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *