چرا حرفه‌ای‌ها خرید وسایل آشپزخانه توکار را ترجیح می‌دهند؟

خرید وسایل آشپزخانه توکار

آشپزخانه مرکز اصلی هر خانه است. فقط کافیست یک روز زندگی در خانه‌ای بدون آشپزخانه را تصور کنید تا پی به این نکته مهم ببرید. در چنین شرایطی لازم است که آشپزخانه محیطی آرام و به‌دور از شلوغی داشته باشد. پیدا کردن وسایل مورد نیاز در آشپزخانه‌های شلوغ کار چندان ساده‌ای نیست. اما سؤال اساسی این است که چگونه چنین آشپزخانه‌ای داشته باشیم؟ آشپزخانه توکار به عنوان راه‌حل عالی برای این منظور به شمار می‌رود. تا پایان مقاله حاضر با ما همراه باشید تا با مزایای آشپزخانه توکار آشنا شوید.

معرفی اجزای آشپزخانه توکار

در گام اول بد نیست که با تعدادی از وسایل آشپزخانه توکار آشنا شویم. از جمله مهم‌ترین وسایلی که در آشپزخانه‌ها به صورت توکار قابل نصب هستند، عبارت‌اند از:

  1. فر: فرهای توکار در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و جلوه بی‌نظیری برای آشپزخانه به همراه دارند. همچنین در مدل‌های مختلفی برقی، گازی و برقی – گازی به فروش می‌رسند.
  2. اجاق گاز: گاز رومیزی یکی از المان‌های مهم آشپزخانه توکار است. در بسیاری از مواقع فر زیر اجاق گاز به کار افراد نمی‌آید. بنابراین گاز رومیزی به دلیل اشغال فضای کم، نظافت آسان‌تر و کارایی بالا انتخاب هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود. گاز رومیزی هم در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود.
  3. سینک ظرفشویی:‌ سینک ظرفشویی نیز یکی دیگر از پرکاربردترین وسایل آشپزخانه است. مدل توکار سینک ظرفشویی در حال حاضر بیشتر در آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود؛ چرا که علاوه بر فضای بیشتر، در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز تأثیرگذار است.
  4. هود: نصب هود توکار در ایجاد جلوه یکدست و یکپارچه برای آشپزخانه نقش مهمی دارد. به خصوص وقتی که از اجاق گاز رومیزی استفاده می‌شود. نکته مهم دیگر این است که با توجه به نصب هودهای توکار درون کابینت‌های آشپزخانه، می‌توان از موتورهای قوی‌تری برای مکش آلاینده‌ها بهره برد.

6 دلیل برای انتخاب وسایل آشپزخانه توکار

چیدمان وسایل در آشپزخانه از چند جنبه اهمیت دارد. فضایی که در آشپزخانه در اختیار ما قرار می‌گیرد، بسته به نوع وسایل و چیدمان آن‌ها دارد. از طرفی دیگر دسترسی به دکوراسیون مد نظر در آشپزخانه نیز کاملاً وابسته به نوع وسایل انتخاب شده دارد. طبیعی است که بین فر برقی توکار و معمولی کاملاً تفاوت وجود دارد و دو نمای مختلف برای آشپزخانه ما به ارمغان می‌آورند.

در این قسمت نگاهی به 6 عامل مهم می‌اندازیم که باعث شده تا لوازم آشپزخانه توکار از جذابیت بالاتری برخوردار باشد.

1. دسترسی به فضای مفید بیشتر در آشپزخانه

یکی از مصائب‌های دنیای امروز، زندگی در آپارتمان‌های کوچک است. گران شدن خانه باعث شده است که بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان‌های با متراژ بالا را نداشته باشند. در چنین شرایطی اهمیت استفاده بهینه از فضای آپارتمان به مراتب بیشتر می‌شود. طبیعی است که آشپزخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه که از قضا تعداد وسایل زیادی نیز در آن قرار می‌گیرد، جایگاه ویژه‌ای از این حیث دارد.

طراحی آشپزخانه توکار این فرصت را به وجود می‌آورد که از حداقل فضای موجود، بیشترین بهره‌برداری ممکن به عمل بیاید. در نتیجه فضای آزاد بیشتری در آشپزخانه باقی بماند. البته این موضوع به معنی آن نیست که در آشپزخانه‌های بزرگ از وسایل توکار استفاده نمی‌شود.

2. سازگار با طراحی مدرن و مینیمال آشپزخانه

یکی از اولویت‌های طراحی در آشپزخانه‌های مدرن، دستیابی به فضایی خلوت است. آشپزخانه با وسایل توکار این امکان را به خوبی هر چه تمام‌تر فراهم می‌کند. همچنین در طراحی مدرن، داشتن نمای ظاهری یکپارچه در آشپزخانه بسیار مهم است. وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون مینیمال آشپزخانه می‌شود، منظور این است که باید نوعی سادگی توأم با زیبایی ایجاد شود. افراد باید با حضور در آشپزخانه حس آرامش را تجربه کنند.

با خرید وسایل آشپزخانه روکار عملاً نمی‌توان به این ویژگی‌ها دست پیدا کرد؛ چرا که هر کدام از این وسایل به شلوغ‌تر شدن فضای آشپزخانه دامن می‌زنند. این دقیقاً خلاف آن چیزی است که ما در طراحی آشپزخانه مینیمال دنبال می‌کنیم. در مقابل وسایل توکار آشپزخانه با اشغال فضای کمتر و ظاهر مدرن، دستیابی به دکوراسیون ایده‌آل را فراهم می‌کنند.

3. نظافت آسان‌تر وسایل توکار آشپزخانه

آشپزخانه از جمله بخش‌هایی در هر خانه است که نیاز به نظافت و نگهداری مداوم و مستمر دارد. رعایت نظافت در آشپزخانه برای سلامتی افراد خانواده نیز اهمیت دارد.

در چنین شرایطی یک اجاق گاز معمولی را با گاز رومیزی مقایسه کنید. تمیز کردن کدامیک از این دو آسان‌تر است؟ طبیعتاً گاز رومیزی خیلی راحت‌تر تمیز می‌شود. بنابراین حتی اگر با دید نظافت و پاکیزگی هم نگاه کنیم، وسایل توکار آشپزخانه انتخاب هوشمندانه‌تری به شمار می‌روند. دقیقاً همین موضوع برای سایر وسایل توکار آشپزخانه مانند فر برقی – گازی نیز صدق می‌کند.

4. کمک به آشپزی آسان‌تر

در طراحی وسایل آشپزخانه توکار، موضوع سهولت در استفاده بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد. در عین حال دست شما برای جانمایی وسایل در موقعیت‌های مورد نظرتان در آشپزخانه باز است. البته باید در زمان طراحی کابینت‌ها این موضوع را مد نظر قرار دهید. به این ترتیب با تنظیم چیدمان مناسب، آشپزی به امری لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

5. قیمت مقرون به صرفه‌تر وسایل آشپزخانه توکار

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید وسایل آشپزخانه، قیمت است. با یک محاسبه سرانگشتی مشخص می‌شود که هزینۀ خرید وسایل آشپزخانه نسبتاً سنگین است. از جمله مزایای وسایل آشپزخانه توکار، می‌توان به قیمت مقرون به صرفه‌تر آن‌ها اشاره کرد. فقط کافیست که نگاهی به فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم آشپزخانه بیندازید. تفاوت قیمت‌ها کاملاً محسوس است.

6. دستیابی به طراحی یکپارچه در آشپزخانه

اهمیت نظم در محیط آشپزخانه بر کسی پوشیده نیست. در آشپزخانه منظم خیلی راحت‌تر می‌توان وسایل مورد نیاز را پیدا کرد. همچنین نمای ظاهری آشپزخانه یکدست می‌شود؛ چرا که از قبل فضای مشخصی برای هر یک از وسایل در نظر گرفته شده است. به این ترتیب با قرار گرفتن تجهیزات در موقعیت مناسب، عملاً هیچ دخل و تصرفی در فضای آشپزخانه صورت نمی‌گیرد.

کلام پایانی

 در این مقاله دلایل محبوبیت و جذابیت وسایل آشپزخانه توکار را بررسی کردیم. واقعیت این است که آشپزخانه‌های مجهز به وسایل توکار در سال‌های اخیر تقریباً حرف اول را می‌زنند. همین مسئله باعث شده است که تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه نیز تمرکز بیشتری روی طراحی محصولات توکار آشپزخانه صرف کنند. در نتیجه تنوع بیشتری در سبد محصولات آشپزخانه توکار وجود دارد. به همین دلیل در زمان خرید، انتخاب‌های متنوع و با کیفیتی را پیش رو دارید. انتخاب شما بین آشپزخانه با وسایل معمولی و توکار کدام است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *