تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان

تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان

تزئین آشپزخانه به وسایل گران و دکور پیچیده احتیاجی ندارد، شما می‌توانید با کمک وسایل ساده و ارزان آشپزخانه را به مکانی زیباتر تبدیل کنید. فقط کافی است از قدرت خلاقیت خودتان استفاده کرده و با دید دیگری به وسایل خانه نگاه کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با استفاده از وسایل ساده و ارزان آشپزخانه را تزئین کنید. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ی زیباتری داشته باشید، با ما همراه باشید.

قبل از تزئین آشپزخانه به فکر نظم باش

قبل از اینکه سراغ ایده‌پردازی و ساخت وسایل دکوری برای آشپزخانه بروید، اول بخش‌های مختلف آشپزخانه را بررسی کنید و وسایل اضافی را دور بریزید. با استفاده از سبدها و جعبه‌های چوبی و فلزی می‌توانید آشپزخانه را مرتب کنید و فضای خالی ایجاد کنید. سعی کنید تا حد ممکن از فضای داخل کابینت استفاده کنید. اگر کابینت‌های بزرگی دارید، با قفسه‌بندی از فضای داخل کابینت بیشترین بهره را ببرید. می‌توانید با نصب آویز روی در کابینت، از روی در هم برای گذاشتن وسیله استفاده کنید.

آشپزخانه‌ی رویاهایت را خودت بساز

اگر ساعت‌ها به تصویر آشپزخانه‌های زیبا و جذاب در شبکه‌های اجتماعی و پینترست خیره می‌شوید و فکر می‌کنید دکوراسیون آشپزخانه هزینه‌ی زیادی دارد، باید به شما بگوییم که با وسایل ساده و ارزان هم می‌توانید آشپزخانه‌ی رویاهایتان را بسازید. فراموش نکنید که برای داشتن آشپزخانه‌ی زیبا لازم نیست جای خیلی زیادی داشته باشید، آشپزخانه‌های کوچک هم می‌توانند جذاب به نظر برسند. در ادامه‌ی مقاله راهکارهای تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان را معرفی می‌کنیم.

تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان

از گیاهان مناسب آشپزخانه استفاده کنید

با استفاده از گیاهانی مثل کاکتوس می‌توانید آشپزخانه را زیباتر کنید. کاکتوس‌ها به مراقبت زیادی احتیاج ندارند و مدت زمان زیادی عمر می‌کنند. می‌توانید کاکتوس را کنار سینک ظرفشویی یا گاز رومیزی بگذارید. به‌ غیر از کاکتوس‌ها گیاهان دیگری هم برای آشپزخانه مناسب هستند. هنگام انتخاب گیاه برای آشپزخانه محل قرارگیری و شرایط نگهداری آن را در نظر بگیرید. در مقاله‌ی گیاهان مناسب آشپزخانه راجع به این موضوع صحبت کردیم.

از برچسب‌های تزئینی استفاده کنید

اگر رنگ‌ کابینت‌ها را دوست ندارید یا می‌خواهید جلوه‌ی دیگری به کابینت‌ها ببخشید، می‌توانید از برچسب‌های روی کابینت استفاده کنید. این برچسب‌ها در طرح‌ها و شکل‌های مختلفی درست می‌شوند و کابینت‌ها را از هم تفکیک می‌کنند. استیکرهای آشپزخانه قیمت زیادی ندارند و برای پشت سینک ظرفشویی و اجاق گاز رومیزی هم استفاده می‌شوند. برچسب‌های بین کابینت هم گزینه‌ی خوبی برای تزئین آشپزخانه هستند.

برچسب‌های کاشی

برچسب‌های کاشی در گروه برچسب‌های تزئینی قرار می‌گیرند و برای نصب پشت سینک ظرفشویی مناسب هستند. این برچسب‌ها پلاستیکی هستند و قیمت کمی دارند. برچسب‌های کاشی را می‌توانید خودتان به راحتی نصب کنید. همچنین، برای نصب این برچسب‌ها نیازی به تعویض کاشی‌های قدیمی آشپزخانه ندارید و می‌توانید با هزینه‌ی کم طرح دیوار آشپزخانه را تغییر دهید. ویژگی مثبت برچسب‌های کاشی قابلیت جمع‌آوری آن‌ها است. شما می‌توانید این برچسب‌ها را در طرح‌های مختلف تهیه کرده و بعد از چند وقت عوض کنید.

تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان

شلف و طبقه را فراموش نکنید

در آشپزخانه‌ی زیبا نظم و ترتیب رعایت شده است. اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ی مرتبی داشته باشید و فضای خالی روی دیوار دارید، می‌توانید از تکه‌های ساده‌ی چوب برای ساخت شلف و طبقه استفاده کنید. شلف‌ها آشپزخانه‌ی قدیمی شما را مدرن می‌کنند و زیبایی ظاهری آن را بیشتر می‌کنند. می‌توانید با چند قطعه ام دی اف شلف درست کنید. شلف‌ها و طبقه‌های چوبی را در هر جایی از آشپزخانه قابل نصب هستند. اگر کنار پنجره یا بالای گاز رومیزی جای خالی دارید، می‌توانید در آن‌جا شلف نصب کنید.

به پنجره‌ها، آویز توپی وصل کنید

آویزهای توپی در جشن تولد استفاده می‌شوند، ولی شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک روش ساده برای تزئین آشپزخانه استفاده کنید. اگر در آشپزخانه پنجره دارید، آویزها را از پنجره آویزان کنید. می‌توانید رنگ آن را با رنگ کابینت‌ها هماهنگ کنید. آویزان‌کردن دریم کچر هم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تزئین پنجره‌های آشپزخانه باشد.

تزئین اپن آشپزخانه با ظروف چینی یا چوبی

برای تزئین اپن آشپزخانه این نکته را در نظر داشته باشید که اپن نباید خیلی شلوغ باشد. می‌توانید روی اپن از ظرف‌های چینی، نقره‌ای، مسی یا چوبی استفاده کنید. ظرف‌های چوبی و بامبو و تخته‌های سرو را روی اپن بچینید. با این کار آشپزخانه‌ی شما مدرن و امروزی می‌شود.

با پرده و پارچه‌های گل‌گلی پنجره و کابینت‌ها را بپوشانید

اگر آشپزخانه‌تان یک یا دو پنجره دارد، با پارچه‌های گل‌گلی می‌توانید برایش پرده درست کنید. این پارچه‌ها برای قرارگرفتن روی کابینت‌ها هم مناسب هستند. درصورتی‌که کابینت‌های خانه‌تان خراب شده است یا ظاهر بدی پیدا کرده است، می‌توانید روی آن‌ها را پارچه‌های دلخواهتان بپوشانید.

با کنف و نمد آشپزخانه را تزئین کنید

کنف و نمد قیمت ارزانی دارند و برای تزئین آشپزخانه و اتاق استفاده می‌شوند. می‌توانید با کنف و نمد گلدان یا زیرلیوانی درست کنید. برای زیر لیوانی کنفی، یک حلقه‌ی چوبی یا مقوایی بردارید و داخل آن را از کنف پر کنید. برای ساخت زیر لیوانی نمدی هم به نمد و الگوی دلخواه احتیاج دارید. از الگوی موردنظرتان دو عدد درست کنید. الگوها را با قیچی برش بزنید و دور تا دور آن را به هم بدوزید. زیرلیوانی نمدی شما آماده است. می‌توانید آن را روی اپن آشپزخانه بگذارید.

روی یخچال استیکر و عروسک بچسبانید

یخچال آشپزخانه محل خوبی برای نصب استیکر و عروسک‌های برچسبی است. با استفاده از این استیکرهای ارزان می‌توانید آشپزخانه‌ی خودتان را تزئین کنید. نقاشی کودکان و مجسمه‌های سبک هم برای روی یخچال مناسب هستند.

آویزهای چوبی و فلزی

این آویزها علاوه‌بر اینکه دیوار خالی را پر می‌کنند، جنبه‌ی نظم‌دهنده‌ هم دارند. شما می‌توانید وسایلی مثل پیش‌بند و دستگیره را روی آویزها بگذارید و اگر بالای آویز جای خالی وجود دارد، آن را با گلدان یا مجسمه پر کنید. آویزهای فلزی قیمت زیادی ندارند و آویزهای چوبی هم در انواع مختلف به فروش می‌رسند. می‌توانید آویز را کنار اپن آشپزخانه نصب کنید.

آشپزخانه‌ات را خودت تزئین کن

ما در این مقاله سعی کردیم روش‌های کاربردی و آسان را برای تزئین آشپزخانه معرفی کنیم. مطمئن هستیم که شما روش‌های بهتری می‌شناسید و می‌توانید به شیوه‌هایی خلاقانه آشپزخانه را تزئین کنید. قوه‌ی تخیل و خلاقیت خودتان را به کار بگیرید و نتیجه را با ما هم به اشتراک بگذارید.

4 دیدگاه روی “تزئین آشپزخانه با وسایل ساده و ارزان

    • آرمین حمزه‌لو می گوید:

      سلام وقتتون بخیر، بسیار عالی ممنون از اینکه همراه ما هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *