برای صبحانه چی بخوریم؟

برای صبحانه چی بخوریم

صبحانه یکی از وعده‌های غذایی مهم است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. اگر هرروز هفته سرکار بروید، خیلی وقت‌ها فرصت نمی‌کنید صبحانه بخورید. بعضی‌ها هم به جای خوردن یک وعده صبحانۀ مفید و مقوی، چای یا قهوه و کیک می‌خورند. این نوع صبحانه‌خوردن اصلاً روش درستی نیست و باعث اضافه وزن شما می‌شود.

اگر هم جزو افرادی هستید که علاقه‌ای به خوردن صبحانه ندارید، باید به شما بگوییم این کار تاثیر بدی روی بدن و سلامتی شما می‌گذارد. حالا که متوجه اهمیت صبحانه شدید، باید ببینیم که برای صبحانه چی‌ بخوریم؟

انواع صبحانههای ایرانی برای شروع روزی پرانرژی

اگر سوال برای صبحانه چی بخوریم را از قومیت‌های مختلف ایرانی بپرسیم، پاسخ‌های متفاوتی می‌شنویم؛ ولی چیزی که در انواع صبحانه‌های ایرانی مشترک است، چای شیرین و پنیر است. پنیرهای محلی، پنیر لیقوان و پنیر تبریزی همراه با گردو از جمله صبحانه‌های بی‌نظیری است که هیچ‌کس دست رد به آن نمی‌زند.

در شهرهای شمالی و شمال غربی ایران، کره، خامه و سرشیر هم به سفره صبحانه اضافه می‌شود. اگر به اردبیل سفر کرده باشید، می‌دانید که یکی از صبحانه‌های محبوب اردبیلی‌ها سرشیر و عسل است. مرباهای مختلف هم در سفره صبحانه ما هست. قدیم‌ها مادربزرگ‌ها ساعت‌‌ها پای اجاق گاز می‌ایستادند تا مربای هویج، آلبالو و به درست کنند.

برای صبحانه چی بخوریم

طرز تهیه صبحانۀ ساده و سریع برای روزهای کاری

خیلی از کسانی که سرکار یا دانشگاه می‌روند، تمایلی به خوردن صبحانه ندارند. آن‌ها با شکم خالی خانه را ترک می‌کنند و در طول روز بیسکوییت و کیک می‌خورند. فراموش نکنید که تنقلات کالری زیادی دارند و به هیچ‌وجه نمی‌توانند جایگزین صبحانه شوند. سریع‌ترین صبحانه برای روزهای کار و دانشگاه لقمه نون و پنیر و گردو است. می‌توانید لقمه‌تان از شب قبل آماده کنید و در محل کار نوش‌جان کنید.

یکی دیگر از صبحانه‌های سریع و خوشمزه، ترکیب گرانولا، ماست و میوه‌های فصل است. یک لیوان یا بطری متوسط بردارید، داخل آن گرانولا، ماست، مغزهای دلخواه و تکه‌های میوه موردعلاقه‌تان را بریزید. در بطری را ببندید و آن را در یخچال بگذارید. این صبحانه بسیار مقوی و انرژی‌زا است و درست‌کردن آن هم زمان زیادی نمی‌برد.

صبحانۀ مسافرتی برای کمپینگ

سوال برای صبحانه چی بخوریم در کمپینگ کمی بی‌معنی است، چون یکی از جذاب‌ترین صبحانه‌ها، صبحانه‌های کمپ و مسافرت هستند. خیلی از عاشقان سفر و کمپینگ، به عشق صبحانه‌ چادر می‌زنند و دوست دارند صبحانه‌های هیجان‌انگیز برای مسافرت درست کنند.

شما هم مي‌توانيد با سوسیس و تخم‌مرغ می‌توانید یک صبحانۀ مسافرتی درست کنید. انواع پنیرها هم می‌توانند این صبحانه خوشمزه را به‌یادماندنی‌تر کنند. می‌توانید به تخم‌مرغ، گوجه و قارچ هم اضافه کنید و در دل طبیعت یک املت خوشمزه درست کنید.

طرز تهیه صبحانۀ فرانسوی برای قرارهای صبحانه

احتمالا شما هم دوست دارید گاهی اوقات از صبحانه‌های عادی فاصله بگیرید و یک صبحانۀ فرانسوی، آمریکایی و انگلیسی درست کنید. صبحانۀ فرانسوی تا حدودی شبیه به صبحانه‌های ماست.

برای صبحانه چی بخوریم

فرانسوی‌ها روزشان را با یک نوشیدنی داغ، نان، کره و مربا شروع می‌کنند. یکی از معروف‌ترین صبحانه‌های فرانسوی که در خارج از فرانسه شهرت بیشتری دارد، کروسان است. برای درست‌کردن کروسان، به کره مرغوب، خمیرهزارلا و فر برقی احتیاج دارید.

درست‌کردن کروسان راحت نیست و بهتر است آن را از شیرینی‌فروشی‌ها تهیه کنید. فرانسوی‌ها علاوه بر صبحانه‌های شیرین، ساندویچ تخم‌مرغ هم‌زده و سبزیجات و نان و پنیر تربچه هم می‌خورند.

طرز تهیه صبحانه آمریکایی

آمریکایی با مواد غذایی ساده به سوال برای صبحانه چی بخوریم پاسخ می‌دهند. یک صبحانه آمریکایی شامل تخم‌مرغ، بیکن، غلات و شیرینی‌هایی مثل دونات و مافین است. آمریکایی‌ها صبحانه‌شان را همراه با قهوه، شیر یا آب‌میوه می‌خورند. اوتمیل، دونات، مافین، وافل، پنکیک، تخم‌مرغ همزده، املت، بیکن، سوسیس، شیر، هات‌چاکلت و سالاد سیب‌زمینی از جمله صبحانه‌های آمریکایی هستند.

ساده‌ترین صبحانه آمریکایی شاید پنکیک باشد. پنکیک را خیلی راحت می‌توانید با مواد اولیه پنکیک (تخم‌مرغ، آرد، شیر، کره، بکینگ پودر، شکر و نمک) روی گاز رومیزی درست کنید. می‌توانید به سلیقه خودتان روی پنکیک شکلات یا شیره بریزید.

صبحانه ترکی چیست؟

ترکی‌ها هم در پاسخ به سوال برای صبحانه چی بخوریم، گزینه‌های زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند انواع باقلواها را برای صبحانه میل کنند. ولی خوردن این باقلواها برای صبحانه کمی سنگین است، شاید بتوانید گزینۀ سالم‌تری بین صبحانه‌های ترکی پیدا کنید.

ترکیه‌ای‌‌ها هم مثل ما عاشق غذا هستند و صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی آن‌ها است. آن‌ها دوست دارند برای صبحانه زیتون‌های مختلف، خیار، تخم‌مرغ، پنیر و گوجه تازه، مربا، عسل، کره و شیرینی‌ بخورند. پای ثابت میز صبحانه ترکی، چای است. ترک‌ها حین صبحانه چندین استکان چای می‌خورند و زیتون سبز و سیاه هم حتما در میز می‌گذارند.

اگر دوست دارید، یک میز صبحانه ترکی بچینید، بهترین انتخاب تخم‌مرغ و سوجوک است. سوجوک نوعی سوسیس باریک و خشک است که همراه با تخم‌مرغ به یک صبحانه عالی تبدیل می‌شود. ترکیب پنیر، خیار و گوجه هم یک نوع صبحانه ترکی است. این ترکیب برای روزهای شلوغ کاری هم مناسب است.

طرز تهیه صبحانه ایتالیایی

ایتالیایی مثل فرانسوی‌ها صبحشان را با لیوان قهوه، کاپوچینو یا لاته شروع می‌کنند. آن‌ها عادت دارند کنار قهوه‌شان نان و کره و مربا، دونات‌های توپی یا شیرینی بخورند. صبحانه معروف ایتالیایی‌ها فریتاتا است. فریتاتا با بیکن، تخم‌مرغ، پنیر و سبزیجات درست می‌شود. این صبحانه برای روزهایی که به انرژی زیادی نیاز دارید، کاملا مناسب است.

ایتالیایی‌ها دوست دارند تخم‌مرغ را به شیوه‌های مختلف و در ترکیب با مواد مختلف برای صبحانه بخورند. یکی از غذاهایی که ایتالیایی‌ زبان‌ها در روزهای سرد زمستان عاشقش هستند، ترکیب تخم‌مرغ و سوسیس است.

در این روش، سوسیس و سیب‌زمینی را با رب تفت بدهید. بعد دو جای خالی بین مواد در ظرف درست کنید. تخم‌مرغ‌ها را وسط سوسیس‌ها بشکنید و هم نزنید.

یکی دیگر از صبحانه‌های سریع ایتالیایی‌ها، کروسان است. آن‌ها عاشق کروسان کره‌ای هستند.

برای صبحانه چی بخوریم

تیرامیسو، صبحانه معروف ایتالیاییها

می‌توانید با درست‌کردن تیرامیسو به سوال برای صبحانه چی بخوریم پاسخ دهید. درست‌کردن تیرامیسو آسان است و به مواد اولیه زیادی هم احتیاج ندارد. این صبحانه را می‌توانید با پنیر خامه‌ای یا پنیر ماسکارپونه، خامه، شکر، وانیل و قهوه درست کنید.

ماست و میوه

ایتالیایی‌ها عاشق ترکیب ماست و میوه هستند. این ترکیب یک صبحانه سالم است و می‌تواند فیبر موردنیاز شما را هم تامین کند. اگر رژیم هستید و نمی‌خواهید کالری زیادی مصرف کنید، می‌توانید از ماست‌های کم‌چرب و میوه‌های فصل استفاده کنید. میوه‌های خشک هم برای درست‌کردن این صبحانه مناسب هستند. اگر دوست دارید صبحانه شما شیرین باشد، می‌توانید کمی عسل هم به این ترکیب اضافه کنید.

صبحانه را فراموش نکنید

اگر بدانید صبحانه چقدر وعده مهمی است، هیچ‌وقت سوال برای صبحانه چی بخوریم را بدون جواب نمی‌گذارید و همیشه جوابی برای آن دارید. در این مطلب، انواع صبحانه‌های ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. غذاها و دستورهای مشترک زیادی بین فرهنگ‌های مختلف وجود دارند، مثلا برخی از صبحانه‌های ترکی و ایرانی شبیه هم هستند. ایتالیایی و فرانسوی‌ها دوست دارند قهوه بخورند و ایرانی‌ها و ترکی‌ها هم روزشان را با چای شروع می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *