اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

هرکسی دوست دارد آشپزخانه و بخش‌های مختلف خانه را خودش طراحی کند؛ ولی در بیشتر مواقع همچین امکانی وجود ندارد. در یک آشپزخانۀ سنتی همه‌چیز از قبل مشخص شده است و شما فقط می‌توانید چیزهای ساده و کوچکی به آشپزخانه اضافه کنید. یک خبر خوب برای شما داریم: در آشپزخانۀ مدولار می‌توانید همه‌چیز را مطابق سلیقۀ خودتان طراحی کنید.

 اگر آشپزخانه‌تان کوچک است و دوست دارید همه‌چیز طبق نیاز و سلیقۀ شما باشد، آشپزخانۀ مدولار بهترین انتخاب است. در آشپزخانۀ مدولار قطعات و اکسسوری‌ها خیلی راحت کنار هم قرار می‌گیرند. در این مقاله می‌خواهیم راجع به اکسسوری آشپزخانه مدولار صحبت کنیم. اگر تصمیم گرفتید آشپزخانۀ مدولار داشته باشید و اکسسوری‌ها را خودتان انتخاب کنید، این مقاله را تا آخر بخوانید.

آشپزخانۀ مدولار چیست؟

آشپزخانۀ مدولار یک نوع سبک در طراحی آشپزخانه است. با استفاده از این سبک می‌توانید به بهترین شیوه از فضای آشپزخانه‌تان استفاده کنید؛ یعنی آشپزخانۀ مدولار نه‌تنها یک آشپزخانۀ زیبا و جذاب است، بلکه فضای زیادی دارد و به‌خوبی هم تمیز می‌شود.

ویژگی اصلی آشپزخانۀ مدولار، قطعه‌ها و طبقه‌های پیش‌ساخته و لایه‌لایه است. شما می‌توانید این قطعه‌ها را به‌راحتی روی هم سوار کرده و جابه‌جا کنید. همچنین، با آشپزخانۀ مدولار دیگر نگران تمیزکردن جاهایی مثل زیر کابینت و پشت یخچال نیستید؛ چون در این آشپزخانه‌ها نظافت راحت‌تر انجام می‌شود.

اکسسوری آشپزخانه مدولار چیست؟

وسایل متنوعی در دستۀ اکسسوری آشپزخانه مدولار قرار می‌گیرند؛ مثلاً نگهدارندۀ قاشق و چنگال، کابینت‌ها و کشوهای متحرک، سبدهای آشپزخانه، کابینت‌هایی مخصوص بطری‌ها و وسایل آشپزی در دستۀ اکسسوری آشپزخانه مدولار قرار دارند. این وسایل معمولاً فلزی و پلاستیکی هستند و در جاهای مختلف نصب می‌شوند.

چرا آشپزخانه مدولار به اکسسوری احتیاج دارد؟

هرکسی در مدیریت آشپزخانه و پخت غذا سبک خودش را دارد. بعضی‌ از افراد دوست دارند همه‌چیز سر جای خودش قرار بگیرد؛ درمقابل، بعضی‌ها هم ترجیح می‌دهند وسایل موردنیازشان دردسترس باشد.

اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار می‌تواند با توجه به سبک و سلیقۀ شما طراحی شود و گنجایش آشپزخانه را بیشتر کند. به‌علاوه، با استفاده از این اکسسوری‌ها، آشپزی‌ لذت‌بخش‌تر می‌شود. طراح‌های دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند که قبل از بازسازی و طراحی آشپزخانۀ مدولار، اکسسوری‌های آن را انتخاب کنید.

معرفی انواع اکسسوری آشپزخانه مدولار

کشوها

کشوها مهم‌ترین جزء اکسسوری آشپزخانۀ مدولار هستند و وسایل زیادی را در خودشان جا می‌دهند. بهتر است دستمال‌های آشپزخانه، قاشق و چنگال‌ها، ظرف‌های کوچک و کاسه‌ها، ادویه‌ها و حبوبات را داخل کشوها بگذارید.

اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

 کشو را می‌توانید در هرجای آشپزخانه نصب کنید. کنار سینک و یخچال جای مناسبی برای نصب کشوهاست. داخل کشوها می‌توانید از تقسیم‌کنندۀ کشو استفاده کنید. این تقسیم‌کننده‌ها فلزی یا پلاستیکی هستند و به‌خوبی‌ می‌توانند فضای داخل کشو را مرتب کنند.

پنتری روم

هنگام انتخاب اکسسوری آشپزخانه، پنتری روم را فراموش نکنید. هر آشپزخانۀ مدولاری به پنتری روم احتیاج دارد. پنتری روم را می‌توانید خودتان در فضای آشپزخانه ایجاد کنید. پنتری روم را با استفاده از تکه‌های چوب و سبدهای کوچک و بزرگ می‌سازند. اگر دوست دارید از وسایل آماده برای پنتری روم استفاده کنید، نگهدارنده‌های فلزی کوچک روی در کشوها، نگهدارنده‌های مغناطیسی روی در یخچال و جاکفشی‌های قدیمی گزینه‌های مناسبی هستند. 

نگهدارندۀ قاشق و چنگال

نگهدارنده‌ها معمولاً به‌شکل پارتیشن ساخته می‌شوند و برای قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر، چاقوتیزکن و وسایل کوچک مناسب هستند. این وسایل باید به اجاق یا میز آشپزی نزدیک باشند. کشوهایی که زیر میز آشپزخانه قرار می‌گیرند، می‌توانند محل مناسبی برای نگهداری قاشق و چنگال باشند.

کابینت‌های بلند

اگر فضای کافی در آشپزخانه‌تان دارید، می‌توانید در گوشه‌ای از آشپزخانه یک کابینت بلند نصب کنید. این کابینت‌ها فضای زیادی دارند و برای نگهداری غلات، ماکارونی و ظروف بزرگ آشپزخانه مناسب هستند.

اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

کابینت‌های بلند به‌شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. می‌توانید روی درهای کابینت سبدهای کوچکی بگذارید و فضای داخل کابینت را با تخته‌های غلتکی پر کنید. با استفاده از این تخته‌ها دسترسی به وسایل راحت‌تر می‌شود. این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک هم مناسب هستند.

سبدهای آشپزخانه

سبدها یکی از پرکاربردترین اجزای اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار هستند. این سبدها در اندازه‌ و جنس‌های مختلفی در بازار وجود دارد. مثلاً می‌توانید برای ادویه‌های پرکاربرد و ظروف چایی و قهوه از سبدهای پلاستیکی استفاده کنید.

سبدهای فلزی هم برای نگهداشتن ظرف‌ها، قابلمه‌ها، فنجان‌، نعلبکی و بشقاب‌ها استفاده می‌شوند. هرکدام از این سبدها ظرفیت مشخصی دارند. بنابراین نمی‌توانید وسایل خیلی سنگین یا زیادی روی آن‌ها بگذارید، چون ممکن بیفتند و آسیب ببینند.

کابینت‌های گوشه‌ای

گوشه‌های آشپزخانه معمولاً جایی است که بی‌استفاده می‌ماند؛ چون معمولاً در گوشه‌ها چیزی نصب نمی‌شود. با استفاده از کابینت‌های گوشه‌ای می‌توانید به ‌‌نحو احسن از گوشه‌های آشپزخانه استفاده کنید.

کابینت‌های گوشه‌ای انواع مختلفی دارند: مدل ساده، کنجی منحنی، گوشه‌ای کشویی، کابینت کنجی آشپزخانۀ متحرک، گوشه‌ای مورب و کابینت کنج هوایی از مدل‌های کابینت‌ گوشه‌ای هستند.

سبدها و کابینت‌های زیر سینک

زیر سینک آشپزخانه فضای خالی زیادی وجود دارد. می‌توانید زیر سینک از سبدهای کوچک برای نگهداری پیاز و سیب‌زمینی استفاده کنید. سبدهای زیر قابل جابه‌جایی هستند و می‌توانید آن‌ها را برای نظافت خارج کنید.

اکسسوری‌ آشپزخانه مدولار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

نگهدارنده‌های دیواری

این نگهدارنده‌ها بهترین گزینه برای اکسسوری آشپزخانه مدولار هستند. نگهدارنده‌های دیواری معمولاً چوبی یا فلزی هستند و با استفاده از میخ به دیوار نصب می‌شوند. می‌توانید روی آن‌ها ادویه‌ها، کفگیر و چاقوی آشپزی را آویزان کنید.

جعبه‌های پلاستیکی

این جعبه‌ها در همه جا استفاده می‌شوند. می‌توانید آن‌ها را زیر میز، زیر سینک و داخل یخچال بگذارید. معمولاً فضای یخچال خیلی شلوغ است و باید مواد و خوراکی‌ها را روی هم بگذارید. با استفاده از جعبه‌های پلاستیکی می‌توانید فضای داخل یخچال را منظم کنید.

آویزهای روی کابینت

روی این آویزها می‌توانید دستمال، حوله و دستکش را نصب کنید. معمولاً هیچ جای مناسبی برای حوله‌های آشپزخانه وجود ندارد. بعضی‌ها حوله و دستکش را روی سینک یا روی صندلی آویزان می‌کنند. با استفاده از آویز می‌توانید حوله و دستکش را آویزان کرده و خشک کنید.

سطل‌های ریلی

تا حالا به محل سطل زباله در آشپزخانه فکر کردید؟ معمولاً سطح زباله داخل یک کابینت زیر سینک قرار دارد. کابینت مرطوب می‌شود و بوی بدی هم داخل آن پخش می‌شود. با استفاده از سطل‌های ریلی می‌توانید بوی بد و رطوبت کابینت زیر سینک را از بین ببرید. این سطل‌ها را می‌توانید روی در کابینت و زیر سینک نصب کنید.

اکسسوری آشپزخانه؛ معجزه‌ای برای آشپزخانه‌های ایرانی

فضای آشپزخانه فضای شلوغ و پررفت‌وآمدی است. اکسسوری آشپزخانه به شما در منظم‌کردن آشپزخانه کمک می‌کند. با استفاده از وسایلی مثل ارگانایزر، کشوهای متحرک و پلاستیکی، کابینت، آویز و نگهدارنده‌های فلزی نه‌تنها می‌توانید آشپزخانۀ شیک و زیبایی داشته باشید، بلکه می‌توانید مشکل کمبود جا را هم حل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *