ویژگی های آشپزخانه گرم

خیلی از افراد مجذوب آشپزخانه گرم می شوند و می خواهند دکوراسیون آشپزخانه خود را گرم انتخاب کنند. آشپزخانه گرم فضایی بسیار دنج و مهمان پذیر می باشد که این آشپزخانه برای مهمانی های دورهمی بسیار مناسب می باشد و افراد بسیاری طراحی آشپزخانه گرم را برای خانه خود می پسندند. اما این افراد برایشان این سوال پیش می آید که باید چگونه یک آشپزخانه گرم را طراحی کنند و به چه وسایلی برای دکور آشپزخانه گرم نیاز دارند.

اولین چیزی که در طراحی آشپزخانه گرم باید مد نظر داشته باشید این است که از خطوط متمایز و تزئینات کمی استفاده کنید، همچنین شما می توانید از رنگ های گوناگونی برای طراحی آشپزخانه گرم استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما دو برابر شود. شما برای اینکه به بهترین روش ممکن آشپزخانه گرم خود را طراحی کنید باید با قوانین آن آشنایی کاملی داشته باشید. برای اینکه بهتر بتوانید آشپزخانه خود را طراحی کنید در ادامه برخی از قوانین و اصولی را که باید برای طراحی آشپزخانه گرم رعایت کنید را نام می بریم.

 

برخی از اصول و قوانین که باید برای آشپزخانه گرم به کار ببریم :

همانطوری که بیان کردیم اگر می خواهید آشپزخانه گرم داشته باشید باید برخی از قوانین و اصول آن را رعایت کنید که در ادامه برخی از این اصول را نام می بریم.

  1. استفاده از رنگ و طرح مناسب :

یکی از رازهایی که در آشپزخانه گرم امروزی به کار می رود این است که از سبک های گوناگونی برای آن استفاده می کنند. بعد از اینکه سبک مورد نظر خود را انتخاب کردید می توانید با استفاده از رنگ و مواد دیگری به آشپزخانه خود گرما ببخشید. در واقع باید بدانید رنگ مناسب یکی از مهمترین عناصری می باشد که موجب می گردد شما آشپزخانه ای گرم و دلنشین داشته باشید. پس سعی کنید در انتخاب رنگ خود از مشاورانی که در این زمینه فعالیت می کنند مشورت های لازم را کسب کنید تا به بهترین روش ممکن آشپزخانه خود را طراحی کنید.

  1. کابینت های مناسب :

یکی از آسان ترین راه هایی که شما می توانید از این طریق آشپزخانه امروزی داشته باشید این است که از کابینت ها امروزی استفاده کنید.درب های کابینت باید همگی صاف و یکدست باشند و هیچ برجستگی و یا فرورفتگی نداشته باشند. این درب ها باید به گونه ای طراحی شوند که چهارچوب کابینت را به طور کامل بپوشانند، ولی امکان دارد در برخی از طراحی ها داخل چهارچوب هم قرار بگیرند.

کابینت ها باید از لحاظ رنگ سفید، براق و یا مات باشند که این رنگ ها در طراحی آشپزخانه گرم تاثیر بسزایی می گذارند. جنس کابینت ها می تواند از چوب و یا لمینت های دیگری باشد تا زیبایی آشپزخانه را بیشتر کند. دقت داشته باشید که رنگ کابینت و سبک آن بسیار در طراحی آشپزخانه گرم مهم می باشد و به همین دلیل باید کابینت های خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

شما باید بدانید آشپزخانه ها گرم که در گذشته رواج بسیاری داشته است آشپزخانه هایی بودند که بوی غذا و روغن در آنها فراوان بوده است، ولی امروزه سبک آن را امروزی تر کرده اند و به زیبایی آن اهمیت بیشتری داده شده است.

آشپزخانه گرم

  1. استفاده از جزیره :

یکی از عنصرهای محبوبی که در آشپزخانه های امروزی به کار میرود جزیره وسط آشپزخانه می باشد. شما می توانید در قسمت جزیره آشپزخانه از کابینت هایی به رنگ کابینت آشپزخانه یا هماهنگ با رنگ آن استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما بیشتر شود. اگر می خواهید دارای آشپزخانه گرم باشید می توانید اجاق گاز خانه خود را بر روی قسمت جزیره قرار دهید و پخ و پز خود را در این قسمت انجام دهید.

  1. کفپوش :

یکی دیگر از عنصرهای مهمی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد کفپوش می باشد. کفپوش ها در انواع گوناگونی وجود دارد که شما می توانید از هر نوع آن که با آشپزخانه شما هماهنگ تر است استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که در آشپزخانه های گرم کاشی ها و کفپوش هایی که مورد استفاده قرار می دهید نباید دارای نقش و نگار باشد و باید از سرامیک های بزرگ و حتی چوب  استفاده کنید تا فضای آشپزخانه را جذاب تر کند.

آشپزخانه گرم

  1. کانتر و دیوار چین :

در دکوراسیون آشپزخانه امروزی که می خواهند سبک گرم داشته باشند از کانتر و دیوارچین هایی استفاده می شود که به صورت مصنوعی هستند. باید دقت داشته باشید که در آشپزخانه گرم از گرانیت و مواد طبیعی استفاده نکنید چرا که حال و هوای آشپزخانه را به سمت دیگری می کشاند و آشپزخانه را از حالت دکوراسیون گرم خارج می کند.

دیوا رچین هایی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می دهید هم نباید از جنس کانتر باشند و آنها را باید از جنس های گوناگون تهیه کنید. مناسب ترین دیوار چین هایی که می تواند در آشپزخانه گرم مورد استفاده قرار گیرد، دیوار چین هایی می باشد که از سرامیک های مدرن، سنگ و حتی کاشی های شیشه ای باشد.

  1. وسایل و تجهیزات :

از جمله وسایلی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد هود، گاز و … می باشد. طرح این وسایل را باید به گونه ای انتخاب کنید که براق و کم خط باشد چرا که اگر این نوع را انتخاب نکنید آشپزخانه شما حالت سرد به خود می گیرد.

شیرها هم یکی دیگر از وسایل و تجهیزاتی می باشد که در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد که باید آنها را هم صاف و براق انتخاب کنید و اگر امکان دارد از استیل ضد خش و یا اینکه سیاه مات باشند.

یکی از نکاتی که باید برای آشپزخانه های گرم رعایت کنید و انجام دهید این است که از چوب استفاده کنید. استفاده کردن از چوب گرمای طبیعی آشپزخانه را بیشتر می کند. اگر در تجهیزات و وسایل آشپزخانه شما چوب زیادی به کار نرفته است شما خودتان می توانید به آشپزخانه چوب اضافه کنید. به عنوان مثال استفاده کردن از جزیره یکی از همان وسایل می باشد که شما خودتان می توانید به آشپزخانه اضافه کنید تا آشپزخانه گرم داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *