دکوراسیون آشپزخانه سنتی با استفاده از عناصر گوناگونی

چگونه دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشیم ؟

شما یرای اینکه دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید باید از عناصر سنتی در آشپزخانه خود استفاده کنید. بسیاری از افراد هستند که دکوراسیون آشپزخانه سنتی را برای آشپزخانه خود می پسندند. این روزها به قدری دکوراسیون خانه ها مدرن شده است که دیگر کمتر کسی دکوراسیون آشپزخانه سنتی را می پسندد، ولی با این وجود برخی از افراد هستند که به دنبال این طراحی برای آشپزخانه خود هستند.

شما برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید باید عناصر آشپزخانه خود را سنتی انتخاب کنید، در غیر اینصورت نمی توانید دکوراسیون سنتی داشته باشید. این عناصر شامل وسایل گوناگونی در آشپزخانه است که طرح آنها سنتی می باشد و فضای آشپزخانه را از این طریق سنتی و زیبا می کند. در ادامه برخی از این عناصر را بیان می کنیم تا شا آشنایی بیشتری با این عناصر داشته باشید. البته دقت داشته باشید که شما می توانید برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید از وسایل قدیمی مادربزرگ خود هم استفاده کنید.

عناصر دکوراسیون آشپزخانه سنتی :

همانطوری که بیان کردیک اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید باید برخی از عناصر سنتی را در آشپزخانه خود استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما سنتی و زیبا شود. در ادامه برخی از این عناصری را که در  دکوراسیون آشپزخانه سنتی نقش مهمی را بر عهده دارند بیان می کنیم.

  1. ظروف قدیمی :

یکی از بهترین ایده هایی که برای دکوراسیون آشپزخانه سنتی ظروف سنتی می توانید داشته باشید چینی های گل قرمزی هستند که به تازگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای اینکه این ظروف را در دید قرار دهید از باکس های دیواری استفاده کنید و چینی های خود را روی آن باکس ها قرار دهید.

البته یکی دیگر از روش هایی که می توانید چینی های گل قرمز خود را در معرض دید قرار دهید این است که آنها را به صورت دیوارکوب و یا همان تابلو بر دیوار بزنید. این روش هم زیبایی تاثیرگذاری را در آشپزخانه شما ایجاد می کند. البته باید بدانید که استفاده کردن از این چینی های گل قرمز هم بسیار متداول می باشد و می توانید از آنها رای سرو غذا هم استفاده کنید.

  1. ظروف مسی :

امروزه یکی از بهترین روش های دکوراسیون آشپزخانه سنتی استفاده کردن از ظروف مسی می باشد که افراد بسیاری از این ظروف در خانه خود استفاده می کنند. چندین سال است که استفاده از این ظروف بسیار متداول شده است و بسیاری از افراد از این ظروف در آشپزخانه و پذیرایی خود استفاده می کنند. استفاده از ظروف مسی را هم می توانید به عنوان ظروف دکوری در خانه قرار دهید و اینکه از قابلمه های آن در پخت و پز استفاده کنید.

به طور کلی باید بدانید که یکی از مهمترین نمادهای دکوراسیون آشپزخانه سنتی استفاده از ظروف مسی می باشد که شما می توانید این ظروف در آشپزخانه خود به صورت دکوری هم مورد استفاده قرار دهید.

  1. قوری و سماور قدیمی :

اگر شما می خواهید دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید به شما توصیه می کنیم به جای اینکه از کتری و قوری استفاده کنید، قوری و سماور قدیمی را در آشپزخانه خود قرار دهید. البته می توانید از قوری و سماورهایی که طلایی و برنز هستند برای دکور آشپزخانه خود استفاده کنید.

  1. کوزه و ظروف شیشه ای :

یکی از ظروفی که دکوراسیون آشپزخانه سنتی را تکمیل می کند کوزه و ظروف شیشه ای گل گلی می باشد. شما برای اینکه این شیشه ها را به حالت سنتی درآورید می تواند از پارچه های سنتی استفاده کنید و آنها را دور این شیشه و کوزه ها بپیچانید. همچنین شما می توانید این کوزه و شیشه ها برای ظرف ترشی و مربا مورد استفاده قرار دهید. این ظروف بسیار زیبا هستند و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آشپزخانه می گذارند.

  1. فرش با گلیم ایرانی :

یکی از مهمترین عناصری که به عنوان کفپوش برای دکوراسیون آشپزخانه سنتی مورد استفاده قرار می گیرد  فرش یا گلیم ایرانی می باشد. استفاده از فرش و گلیم ایرانی موجب می شود که حس چیدمان سنتی آشپزخانه بیشتر شود. همانطوری که شما می توانید از فرش برای آشپزخانه های مدرن استفاده کنید و فضای آشپزخانه را شیک تر سازید می توانید فرش و گلیم ایرانی را هم در آشپزخانه های سنتی مورد استفاده قرار دهید.

البته باید بدانید که اگر نمی خواهید از فرش و گلیم در آشپزخانه استفاده کنید، کفپوش هایی وجود دارند که طرح آنها سنتی می باشد و شما می توانید از این کفپوش ها در آشپزخانه خود استفاده کنید. این روش زیبایی بیشتری را هم در آشپزخانه به وجود می آورد.

  1. کاشی های طرح دار :

نشاطی که کاشی های طرح دار به دکوراسیون آشپزخانه سنتی می بخشند، بسیار تاثیر برانگیز می باشد و از جمله عناصری مهمی می باشد که اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید باید از این عنصر در آشپزخانه خود استفاده کنید. کاشی های سنتی و طرح دار به آشپزخانه روح پر نشاطی می بخشند که شما از تماشا کردن آن لذت خواهید برد.

  1. کابینت های سنتی :

همه شما به خوبی از این امر آگاه هستید که کابینت ها یکی از مهمترین عناصر آشپزخانه می باشند که باید در آشپزخانه وجود داشته باشند. پس به همین دلیل است که اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه سنتی داشته باشید بهتر است از کابینت های سنتی استفاده کنید تا آشپزخانه شما چیدمان سنتی بیشتری داشته باشد.

شما می توانید از کابینت هایی که مدرن هستند استفاده کنید ولی پایه آنها را سنتی انتخاب کنید تا زیبایی طراحی سنتی را داشته باشد.

دکوراسیون آشپزخانه سنتی

  1. سینک سنتی :

استفاده کردن از سینک ظرفشویی سنتی یکی دیگر از روش هایی می باشد که شما می توانید در دکوراسیون آشپزخانه سنتی به کار ببرید. ایده های بسیار جالبی در سینک ها ظرفشویی وجود دارد که طراحی آشپزخانه شما را زیباتر می کند.

بر این اساس اگر شما از این عناصری که بیان کردیم مانند سینک ظرفشویی، کاشی و …. در آشپزخانه خود استفاده کنید بدون شک دکوراسیون آشپزخانه شما سنتی می شود و زیبایی بسیاری را به وجود می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *