طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید اصولی باشد

همانطوری که می دانید آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های خانه می باشد که امروزه طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن طرفداران بسیاری پیدا کرده است. سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن یکی از زیباترین سبک هایی می باشد که امروزه بیشتر طراحان آن را بررسی می کنند تا بهترین طرح های مدرن و به روز را ارائه دهند. امروزه بیشتر افراد مایل هستند از طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن برای آشپزخانه خود استفاده کنند تا خانه زیباتری داشته باشند.

البته باید دقت داشته باشیم که شیک و مدرن بودن در ذهن هریک از افراد متفاوت است، به بین دیگر باید بدانید که طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن در مدل ها و انواع گوناگونی وجود دارد که طبق آخرین متدهای روز دنیا پایه ریزی می شوند و افراد بسیاری از این طرح ها در آشپزخانه خود استفاده می کنند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن اصولی دارد که هریک از این اصول دارای قوانین و قواعد خاصی می باشند، برای اینکه شما با این اصول آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از این اصول را بیان می کنیم.

اصول طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن :

همانطوری که بیان کردیم طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید به نحوی باشد که تمامی وسایل آشپزخانه به صورت مدرن در جای مناسب قرار گیرند. از این طریق است که آشپزخانه شما زیباتر می شود. در ادامه این اصول را به طور مفصل بیان می کنیم.

  1. به کارگیری اصول مهندسی :

به کارگیری اصول مهندسی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن در حقیقت حرف اول را می زند. جدا از اینکه شما چه رنگ و سبکی را برای آشپزخانه خود استفاده می کنید طراحی آن باید مهندسی و اصولی باشد، چرا که از طریق طراحی اصولی بهره وری و کارآیی آشپزخانه شما بیشتر می شود. برای اینکه طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود را انتخاب کنید سعی داشته باشید از کسانی کمک بگیرید که در این امر توانایی های لازم را به دست آورده اند و به خوبی می توانند در طراحی اصولی آشپزخانه به شما کمک کنند.

همه ما به خوبی می دانیم که به تازگی متراژ آشپزخانه ها نسب به قبل بسیار کوچکتر شده است به همین دلیل طراحی اصولی آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما برای طراحی اصولی آشپزخانه خود دقت داشته باشید که از تمامی فضاهای آشپزخانه استفاده کنید و از این طریق بتوانید انبوه وسایل و لوازم خود را به بهترین شکل ممکن در آشپزخانه خود جای دهید.

  1. متریال های آشپزخانه از هر جنسی می تواند باشد :

اگر شما می خواهید طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود را بهترین روش ممکن انجام دهید، قرار نیست فقط از یک متریال خاص در آشپزخانه استفاده کنید. بلکه با توجه به شرایطی که آشپزخانه دارد و همچنین فضای جغرافیایی آن باید وسایل مورد نیاز آشپزخانه را سفارش دهید. وسایل مورد نیاز آشپزخانه کابینت ها، سینک ظرفشویی، کاشی، کفپوش و … می باشد که آنها را می توانید بر اساس سلیقه خود و البته طبق نکاتی که باید رعایت کنید آنها را در آشپزخانه به کار ببرید.

این امر بسیار طبیعی می باشد که با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی هر ساله مواد و متریال های جدیدی وارد بازار می شود که شما می توانید آنها را جایگزین متریال های قبلی خود کنید. البته دقت داشته باشید که اگر می خواهید آشپزخانه ای مدرن و زیبا داشته باشید بهتر است از وسایلی استفاده کنید که ساده هستند. چرا که طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن به وسیله متریال های ساده زیبایی بیشتری دارد.

برخی از افراد زمانی که متریال های جدید وارد بازار می شوند به طور کلی می خواهند متریال های قبلی خود را تغییر دهند، در صورتی که حضور متریال های جدید به این معنا نمی باشد که همه آنها زیبا هستند و یا اینکه با  طراحی آشپزخانه شما هماهنگ هستند، بلکه برخی از متریال ها هرگز قدیمی نمی شوند و افراد بسیاری از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال کابینت های ام دی اف از جمله متریال های قدیمی می باشد که هنوز زیبایی خود را دارد.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و سبک کابینت ها :

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن دو نوع سبک برای کابینت ها وجود دارد که بسیار رایج می باشد. یکی از آنها سبک کابینت مدرن می باشد و دیگری سبک کابینت کلاسیک است. هر دوی این کابینت ها زیبایی خود را دارند ولی هریک از آنها به تنهایی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آشپزخانه ها دارند. شما باید بدانید که کدام یک از این کابینت ها بیشترین هماهنگی را با سبک خانه شما دارد و بعد آن را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه برای اینکه با این کابینت های آشنایی بیشتری داشته باشید آنها را معرفی می کنیم.

  1. کابینت های کلاسیک :

این کابینت های معمولا پر از تزئینات و یراق های براق و زیبا هستند و در آنها نمونه های از طرح های قدیمی و کلاسیک را می توانید مشاهده کنید. برخی از افراد به اشتباه بر این باور هستند که استفاده از کابینت ها کلاسیک برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن مناسب نمی باشد ولی این تصور بسیار اشتباه می باشد. امروزه استفاده کردن از وسایل قدیمی طرفداران بسیاری دارد و استفاده از آنها در آشپزخانه فضای آشپزخانه را شیک و مدرن می کند.

کابینت هایی که چوبی هستند از جمله کابینت های کلاسیک می باشند، اما این کابینت ها قیمت بالایی دارند افراد کمی از آنها استفاده می کنند. اگر مایل هستید از این کابینت ها در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن خود استفاده کنید ولی توانایی مالی ندارید می توانید از کابینت ممبران که قیمت پایین تری دارد استفاده کنید.

  1. کابینت مدرن :

در مقابل کابینت هایی که کلاسیک هستند کابینت های مدرن وجود دارد که این کابینت ها طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. در این کابینت ها از تزئینات کمتری استفاده می شود و گاهی اوقات هیچگونه تزئیناتی ندارند. به عنوان مثال برخی کابینت ها هیچ دسته ای ندارند ولی زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می بخشند.

کابینت هایی که به سبک مدرن می باشند زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می دهند و برای آشپزخانه هایی که کم نور هستند انتخاب بسیار مناسبی هستند، چرا که آنها نوردهی آشپزخانه را بیشتر می کنند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *