رنگ مناسب آشپزخانه را باید شما بر اساس قواعد خاصی انتخاب کنید

متخصصانی که طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام می دهند در مورد رنگ مناسب آشپزخانه بر این باور هستند که باید از رنگ های گرم و خنثی و همچنین رنگ های شاد استفاده کنند. رنگ مناسب آشپزخانه برای هر آشپزخانه ای متفاوت می باشد شما برای اینکه بهترین رنگ مناسب آشپزخانه را برای آشپزخانه خود طراحی کنید باید به وسایل آشپزخانه خود توجه داشته باشید و یکی دیگر از مسائلی که در رنگ مناسب آشپزخانه بسیار مهم است ابعاد آشپزخانه می باشد.

بیشتر افرادی که به دنبال رنگ مناسب آشپزخانه هستند این سوال برایشان به وجود می آید که از کدام رنگ ها باید استفاده کنند و چه رنگی برای آشپزخانه آنها مناسب می باشد ؟ در این مطلب سعی داریم رنگ های مناسب برای هر آشپزخانه را معرفی کنیم تا شما بهتر بتوانید رنگ مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

قواعد انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه :

برای رنگ مناسب آشپزخانه قواعد وجود دارد که هریک از قواعد موضوعی را بیان می کنند. به طور مثال رنگ هایی که تاریک و خنثی هستند و همچنین تمامی رنگ های سرد مانند آبی و سبز از ایجاد احساس گرسنگی جلوگیری می کنند. بنابراین افرادی که می خواهند پرخوری نکنند و چندان در طول روز خوراکی های گوناگونی را استفاده نکنند می توانند از رنگ های سرد استفاده کنند.

پس با توجه به این نکته که بیان کردیم باید گفته شود که رنگ مناسب آشپزخانه را باید با توجه به نیاز و سلیقه افرادی که در خانواده هستند انتخاب کنید. به طور مثال بسیاری از افراد بر این باور هستند که رنگ سیاه اصلا رنگ مناسبی برای آشپزخانه نمی باشد، ولی در صورتی که ترکیب رنگ مشکی و سفید زیبایی بی نظیری را در آشپزخانه به وجود می آورد. پس باید شما رنگ مورد نظر خود را که انتخاب می کنید ترکیب رنگی مناسبی را هم برای آن پیدا کنید تا آشپزخانه ای زیبا داشته باشید.

معرفی رنگ مناسب آشپزخانه :

برخی از رنگ ها وجود دارند که برای آشپزخانه بسیار مناسب می باشند و شما می توانید آنها را با رنگ های دیگری ترکیب کنید تا زیبایی بی نظیری را به وجود آورند. برای اینکه با این رنگ ها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

  1. رنگ های گرم :

شما می توانید با استفاده از نور پردازی و رنگ بندی مناسب هر رنگ خنثی ای را که در آشپزخانه وجود دارد را به تعادل برسانید. اگر شما نگران هستید که رنگ آشپزخانه خود را اشتباه انتخاب نکنید باید از رنگ های خنثی ای استفاده کنید که کم رنگ هستند، رنگ مناسب آشپزخانه این رنگ ها می باشند که هرگز از چشم شما نمی افتند و همه از این رنگ راضی هستند.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که استفاده کردن از رنگ های خنثی خواب آور و خسته کننده هستند ولی در واقع اصلا اینطور نمی باشد. شما می توانید با اضافه کردن برخی از رنگ های شاد به آشپزخانه رنگ های خنثی را به تعادل برسانید و کمی آنها را شاد کنید. رنگ هایی مانند سبز، آبی و رنگ های از این دست آشپزخانه شما را خنک و آرام می کنند.

  1. رنگ هایی با توناژ قرمز :

امکان دارد بسیاری از افراد برای رنگ مناسب آشپزخانه به سراغ رنگ قرمز نروند. ولی باید بدانید که اضافه کردن رنگ قرمز به آشپزخانه فضای آشپزخانه را بسیار شاد و پر نشاط می کند. برخی از افرادی که آشپزخانه های تیره ای دارند رنگ می توانند رنگ قرمز را به عنوان رنگ غالب برای این آشپزخانه ها انتخاب کنند. رنگ های قرمز و یا رنگ هایی که توناژ قرمز در آنها وجود دارد فضای آشپزخانه را بسیار شیک و مدرن می کند.

البته باید دقت داشته باشید که از رنگ قرمز استفاده درست داشته باشید چرا که اگر در جایی نامناسب از این رنگ استفاده کنید فضای آشپزخانه را غیر قابل تحمل می کند. کسانی که طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام می دهند می توانند در این مورد به شما کمک کنند.

  1. رنگ قهوه ای :

این رنگ یکی دیگر از رنگ مناسب آشپزخانه به حساب می آید که در دسته رنگ های زمینی قرار می گیرد. شما زمانی که از این رنگ در آشپزخانه خود استفاده کنید این احساس به شما دست می دهد که از خوراکی های اورگانیک استفاده می کنید. رنگ قهوه ای از آن رنگ های خنثی می باشد که هیچ کس را ناامید نمی کند. رنگ های زیبایی وجود دارند که با قهوه ای ست می شوند و شما می توانید با ترکیب رنگ قهوه ای و کرم آشپزخانه خود را زیباتر کنید.

  1. رنگ سفید :

رنگ سفید یکی از رنگ های بسیار منحصر بفرد می باشد که بیشتر افراد ریسک استفاده از آن را قبول نمی کنند. یکی از ویژگی های آشپزخانه سفید این است که شما می توانید بیشتر وسیله های آشپزخانه را سفید انتخاب کنید و هر چیزی را هم که از یادتان برود به رنگ سفید تهیه کنید. بیشتر خانه هایی که لوکس هستند از این رنگ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده می کنند.

  1. رنگ زرد ملایم :

بسیاری از طراحان دکوراسیون آشپزخانه رنگ مناسب آشپزخانه را رنگ زرد ملایم می دانند، چرا که یکی از بهترین رنگ هایی می باشد که فضای آشپزخانه را زیبا کند. رنگ زرد ملایم بسیار صمیمی و گرم می باشد و با بیشتر کابینت های چوبی همخوانی دارد. همچنین یکی دیگر از ویژگی های رنگ زرد این است که مانند رنگ سفید بازتاب نور بسیار عالی و خوبی دارد.

اگر در خانه ای هستید که نور چندان زیادی ندارد و آشپزخانه آن پرنشاط نیست می توانید از رنگ زرد ملایم برای آنجا استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما بسیار زیبا و عالی شود.

  1. رنگ آبی :

در لیست رنگ مناسب آشپزخانه رنگ آبی قرار نمی گیرد، چرا که بر این باور هستند که رنگ آبی جلوی اشتها را می گیرد و موجب افسردگی می شود. ولی اگر از رنگ آبی در توناژ مناسبی استفاده کنید و با رنگ های زیبایی آن را ترکیب کنید فضای زیبایی در آشپزخانه شما به وجود می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *