تهیه صبحانه سالم و سریع برای افراد شاغل

صبحانه سالم و سریع خوشمزه

معمولا کسانی‌که شاغل هستند، یا صبحانه نمی‌خورند یا شیرینی و چای می‌خورند. بعضی از افراد شاغل هم روزشان را با کیک و قهوه شروع می‌کنند؛ در حالی‌که گزینه‌های سالم‌تری هم وجود دارند. اگر شما هم شاغل هستید و وقت زیادی برای آماده‌کردن صبحانه ندارید، در این مقاله چند صبحانه‌ی سالم و سریع را معرفی می‌کنیم. برای درست‌کردن بیشتر این صبحانه‌ها به اجاق گاز و فر احتیاج ندارید. همچنین تمام این صبحانه‌ها در مدت‌زمان کوتاهی آماده می‌شوند و لازم نیست نگران دیررسیدن به محل کار باشید.

چگونه صبحانه‌ی سالم و سریع درست کنید؟

در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که برای درست‌کردن صبحانه‌ی سالم و سریع لازم نیست چند ساعت داخل آشپزخانه و کنار اجاق گاز و فر باشید. کافی است از مواد داخل یخچال استفاده کنید و بهترین صبحانه‌ها را آماده کنید.

میوه برای صبحانه

اگر موقع صبح و ناشتا نمی‌توانید نان بخورید، پیشنهاد ما میوه است. میوه‌های آبدار انرژی موردنیاز برای شروع روز را به شما می‌دهند و گرسنگی شما را کم می‌کنند. مصرف میوه در صبح قند طبیعی بدن را تامین می‌کند و به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. درصورتی‌که می‌خواهید سبک زندگی سالمی داشته باشید، مصرف میوه در صبح پیشنهاد می‌شود.

ترکیب ارده و عسل، صبحانه‌ی سالم و مقوی

یکی از مقوی‌ترین ترکیب‌های صبحانه، ارده و عسل است. با خوردن لقمه‌ی ارده و عسل انرژی موردنیاز برای شروع روز کاری تامین می‌شود و تا چند ساعت گرسنه‌تان نمی‌شود. همچنین، ارده و عسل بی‌حسی و کرختی را از بین می‌برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

لقمه‌ی نان و پنیر

اگر عاشق سبزیجات هستید، می‌توانید روز خودتان را با لقمه‌ی نان و پنیر و سبزی شروع کنید. به جای سبزی می‌توانید از گوجه، خیار و زیتون هم استفاده کنید. برای اینکه کمی لقمه‌ی صبحانه‌تان را هیجان‌انگیزتر کنید، روی گوجه‌ها و خیارها نعناع خشک یا ادویه دلخواهتان را بپاشید. ترکیب نان و پنیر و گردو هم یک صبحانه‌ی بهشتی است و آماده‌کردن آن وقت زیادی نمی‌گیرد. اگر داخل یخچال خرما دارید، می‌توانید لقمه‌ی نان و پنیر و خرما درست کنید.

اسموتی جوی دو سر و میوه‌ها

ترکیب جوی دو سر و شیر هم جزو صبحانه‌های سالم و سریع است. جوی دو سر خواص زیادی دارد و در ترکیب با انواع میوه‌های فصل به شما یک صبحانه‌ی خوشمزه می‌دهد. برای تهیه‌ی اسموتی جوی دو سر، یک موز رسیده بردارید و آن را دو قاشق سوپ‌خوری جوی دو سر و ۱۰۰ میلی‌لیتر شیر در مخلوط‌کن ترکیب کنید. اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید به جای شیر معمولی از شیر سویا یا شیر بادام استفاده کنید. صبر کنید همه‌ی مواد در مخلوط‌کن یکدست شوند و بعد آن را در یک لیوان یا بطری بگذارید. از آن‌جایی که این ترکیب کالری زیادی دارد، بهتر است بیشتر از یک لیوان در روز مصرف نکنید.

اسموتی هلو و تمشک

اسموتی هلو و تمشک با تمشک، آب پرتقال، ماست یونانی، هلو، موز، عسل، زنجبیل آسیاب‌شده درست می‌شود. درست‌کردن این صبحانه‌ی سرد ۵ دقیقه طول می‌کشد. اول از همه تمشک و آب پرتقال را در مخلوط‌کن بریزید. مخلوط‌کن را بشویید و ماست، هلو، موز، عسل و زنجبیل را در آن بریزید و ترکیب کنید. در نهایت، مخلوط تمشک و پرتقال را به آن اضافه کنید. این اسموتی بهترین صبحانه برای روزهای گرم تابستان است.

اسموتی سبز

درست‌کردن اسموتی سبز فقط ۵ دقیقه وقت می‌برد. این اسموتی با انبه، هلو، اسفناج، موز و آب درست می‌شود. برای درست‌کردن اسموتی سبز، ۴۰ گرم انبه، ۴۰ گرم هلو، ۴۰ گرم اسفناج، یک موز متوسط و ۲۰۰ میلی‌لیتر آب را در مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید مواد به خوبی یکدست شوند. اگر میزان اضطراب روزانه‌ی شما بالا است و نمی‌توانید صبح‌ها چیزی بخورید، اسموتی سبز بهترین گزینه است.

اسموتی کره بادام‌زمینی و موز

این اسموتی بهترین صبحانه برای کسانی است که شغل‌های سختی دارند و به انرژی زیادی هم در طول روز احتیاج دارند. برای تهیه‌ی اسموتی کره بادام‌زمینی و موز، موز یخ‌زده، کره‌ بادام‌زمینی، شیر سویا، ماست یونانی، عسل و یخ را در مخلوط‌کن بریزید و صبر کنید تا مخلوط کاملا یکدست شود. اسموتی کره بادام‌زمینی و موز را در ظرفی محکم بریزید و با خودتان به محل کار ببرید.

مافین تخم مرغ

مافین تخم‌مرغ

اگر عاشق تخم‌مرغ هستید، می‌توانید صبحتان را با مافین تخم‌مرغ شروع کنید. برای درست‌کردن این صبحانه‌ی سالم و سریع به قالب مافین، تخم‌مرغ و اسفناج احتیاج دارید. در ابتدا، تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و بعد تکه‌های خردشده اسفناج را داخل مایه بریزید. قبل از اینکه تخم‌مرغ سفت شود، مایه را داخل قالب‌های مافین بریزید. مافین تخم‌مرغ شما بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آماده است و می‌توانید آن را با یک لیوان چای نوش جان کنید. اگر دوست دارید می‌توانید روی مواد مافین، تکه‌های کوچک کالباس و پنیر هم اضافه کنید.

گرانولا

گرانولا ترکیبی از غلات، مغزها، میوه‌های خشک و عسل است و در بسته‌های آماده فروخته می‌شود. می‌توانید گرانولا را با شیر، ماست و آبمیوه مخلوط کرده و میل کنید. گرانولا یک صبحانه‌ی مقوی و سریع است و می‌توانید آن را در مسیر کار میل کنید.

صبحانه‌ی مکزیکی یا هووس رانچروس

با ترکیب تخم‌مرغ و لوبیا صبحانه‌ی مکزیکی درست کنید. برای درست‌کردن این صبحانه به لوبیا، نان ذرت، پنیر گودا، گشنیز، آووکادو و سس تند احتیاج دارید. البته اگر به مزه‌های تند علاقه ندارید، می‌توانید سس تند را حذف کنید. پنیر گودا و آووکادو هم قابل حذف‌شدن هستند. تخم‌مرغ را نیمرو کنید و لوبیا را جداگانه بپزید. در نهایت روی تست نان ذرت، پنیر گودا بگذارید و روی پنیر گودا هم تخم‌مرغ و لوبیا را قرار دهید. صبحانه‌ی مکزیکی شما آماده است. این صبحانه فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

تهیه صبحانه سالم و سریع برای افراد شاغل

صبحانه با تخم‌مرغ

صبحانه‌هایی که با تخم‌مرغ پخته می‌شوند، تنوع زیادی دارند. معروف‌ترین آن‌ها املت یا ترکیب گوجه و تخم‌مرغ است. عاشق‌های تخم‌مرغ هیچ‌وقت دست رد به املت نمی‌زنند. با یک تخم‌مرغ و گوجه یا رب می‌توانید املت درست کنید. اگر از ترکیب سبزیجات مختلف و ادویه به املت لذت می‌برید، می‌توانید به ترکیب تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی، آویشن و پنیر پیتزا هم اضافه کنید. درصورتی‌که قارچ جزو خوراکی‌های موردعلاقه‌ی شما است، می‌توانید تخم‌مرغ را با قارچ ترکیب کنید و املت قارچ و تخم‌مرغ درست کنید. املت تخم‌مرغ و خرما هم یکی دیگر از صبحانه‌هایی است که می‌توانید با تخم‌مرغ درست کنید.

صبحانه‌ی موردعلاقه‌ی شما چیست؟

ما در این مقاله سعی کردیم نمونه‌هایی از صبحانه‌های سالم و سریع را برای افراد شاغل معرفی کنیم. اگر شما هم شاغل هستید و هر روز با سرعت زیادی آماده رفتن به محل کار می‌شوید، احتمالاً روزهایی هست که با صبر و حوصله برای خودتان صبحانه آماده می‌کنید. صبحانه‌ی موردعلاقه‌تان را به ما هم معرفی کنید تا با دستور تهیه‌ی آن آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *