عناصری که باید در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک به کار رود

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک یکی از طراحی هایی می باشد که افراد بسیاری به این سبک علاقه زیادی دارند و از دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک برای طراحی آشپزخانه خود استفاده می کنند. دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک از جمله طراحی هایی می باشد که طرفداران آن امروزه افزایش پیدا کرده اند و بیشتر عناصر این سبک را در آشپزخانه خود را رعایت می کنند تا آشپزخانه ای کلاسیک داشته باشند.

یکی از نکاتی که باید در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک به آن توجه داشته باشیم این است که بیشتر عناصری که در این آشپزخانه می خواهیم به کار ببریم را باید از نوع کلاسیک انتخاب کنیم تا فضای زیباتری را پیدا کند. بنابراین اگر می خواهید دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک را در آشپزخانه خود طراحی کنید باید با بیشتر عناصر کلاسیک آشنایی های لازم را به دست آورید.

برای اینکه با این عناصر آشنایی بیشتری به دست آورید در ادامه در مورد دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک و عناصری که در آن به کار می رود توضیحاتی را ارائه می دهیم.

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک :

همانطوری که بیان کردیم اگر شما بخواهید هر سبک از انواع طراحی ها را در آشپزخانه خود به کار ببرید باید به عناصر آن سبک دقت داشته باشید. یکی از این سبک ها که امروزه طرفداران بسیاری دارد سبک کلاسیک می باشد که دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک هم ویژگی ها و عناصر خاص و مربوط به خود را دارد. در ادامه برخی از ویژگی ها و عناصری که در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک به کار می رود را بیان می کنیم.

  1. کابینت :

یکی از مهمترین عناصری که دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک باید آن را داشته باشد و از جمله اصلی ترین ویژگی های این آشپزخانه به شمار می رود کابینت می باشد. شما باید برای طراحی کلاسیک آشپزخانه از کابینت های کلاسیک استفاده کنید که معمولا جنس این کابینت ها از گردو بلوط می باشد. این کابینت ها بسیار زیبا می باشند و به دلیل زیبایی بسیاری که دارند فضای آشپزخانه را زیباتر می سازند.

بر روی درب های این کابینت معمولا تزئینات و کنده کاری های زیبایی به کار رفته است. بیشتر کابینت هایی که در سبک کلاسیک ساخته می شوند رنگ سفید دارند ولی از سال 2016 سبک و رنگ آنها تغییر کرد و رنگ قهوه ای سوخته آن هم تولید شد، این رنگ امروزه طرفداران بیشتری را نسبت به رنگ سفید دارد. به طور کلی مدل های کابینت کلاسیک بسیار شیک و زیبا می باشد و افراد بسیاری از این سبک کابینت برای طراحی آشپزخانه خود استفاده می کنند.

  1. جایگاه مرتب وسایل :

یکی از نکاتی که در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک بسیار مهم می باشد این است که در آشپزخانه هر وسیله باید در جای خودش قرار بگیرد. یکی از اساسی ترین قوانینی که در  طراحی کلاسیک آشپزخانه باید رعایت شود نظم است که تقارن بین وسیله ها موجب زیبایی بیشتر آشپزخانه می شود.

  1. نحوه چیدمان :

نحوه چیدمان وسایلی که در آشپزخانه باید قرار دهید باید اصولی باشد، شما باید طبق قانون و قواعدی که در چیدمان وسایل مطرح است وسایل خود را بچینید. اگر وسایل در جای مناسب خود قرار بگیرند زیبایی چشمگیرتر می شود.

  1. نور طبیعی :

دقت داشته باشید که هیچ چیزی مانند نور طبیعی نمی تواند دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک شما را به خوبی در دید قرار دهد. نور آشپزخانه را می توانید از طریق لوسترهایی که در آشپزخانه ها کلاسیک نصب می ود افزایش دهید. اگر آشپزخانه شما پنجره  داشته باشد نور طبیعی جلوه بیشتری را به آشپزخانه شما می بخشد.

  1. پرده :

اگر می خواهید پرده در آشپزخانه خود نصب کنید باید از پرده های رنگ روشن استفاده کنید تا مانع ورود نور به درون آشپزخانه نشود. همانطوری که بیان کردیم نور طبیعی یکی از عناصر بسیار مهمی می باشد که باید در آشپزخانه وجود داشته باشد و اگر شما از پرده های رنگ تیره استفاده کنید نور طبیعی به خوبی در آشپزخانه پخش نمی شود.

  1. استفاده از جزیره :

امروزه یکی از عناصری که بیشتر آشپزخانه های کلاسیک از آن استفاده می کنند جزیره می باشد. جزیره یک کابینت جداگانه در وسط آشپزخانه است که فضای آشپزخانه را بسیار زیباتر می کند. شما می توانید بر روی قسمت جزیره سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز خود را قرار دهید. جزیره تاثیر بسیاری در زیبایی آشپزخانه دارد و بیشتر افرادی که می خواهند دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک داشته باشند باید از این عنصر در آشپزخانه خود استفاده کنند.

طرح هایی جزیره متفاوت می باشد و بستگی به سلیقه شخصی شما دارد که کدامیک از سبک های آن را می پسندید. البته شما می توانید بر روی قسمت جزیره هیچ وسیله ای قرار ندهید و از آن به عنوان کابینتی که وسیله های دکوری خود را روی آن قرار می دهید استفاده نمایید.

دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک

  1. رنگ مناسب :

برای طراحی آشپزخانه های کلاسیک یکی دیگر از عناصری که بسیار مهم است رنگ آشپزخانه می باشد. باید دقت داشته باشید که رنگ آشپزخانه چندان جیغ نباید باشد. رنگ های گرم انتخاب بسیار مناسبی برای دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک می باشند. بیشتر رنگ هایی که می توانید در این آشپزخانه ها  استفاده کنید رنگ های کرم و قهوه ای می باشد . البته می توانید رنگ های دیگری را با این رنگ ها ترکیب کنید تا زیبایی آشپزخانه را بیشتر کند.

  1. میز غذا خوری :

انتخاب میز غذاخوری مناسب برای آشپزخانه های کلاسیک یکی دیگر از عناصر ضروری آن می باشد. شما می توانید میز غذاخوری کوچکی را در آشپزخانه خود قرار دهید و یا اینکه از چندین صندلی با پایه های بلند استفاده کنید.

  1. تزئینات آشپزخانه :

علاوه بر عناصر مهمی که در دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک وجود دارد، مانند اجاق گاز، سینک ظرفشویی و … عناصر دیگری هم وجود دارند که شاید در نظر اول چندان به نظر نیاید و وجود آنها را در آشپزخانه ضروری ندانید در صورتی که برخی از وسایل تزئینی موجب می شود آشپزخانه شما زیباتر و شیک تر شود.

وسایلی مانند گل ها و گیاهان از جمله عناصری می باشند که در زیبایی آشپزخانه تاثیر بسزایی دارند و بیشتر افراد در آشپزخانه خود از گل و گیاهان طبیعی استفاده می کنند، البته باید به آنها رسیدگی کنید تا جلوه زیباتری به آشپزخانه شما ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *