طراحی دکوراسیون آشپزخانه باید زیبا و شیک باشد!

بین طراحان دکوراسیون طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از جذاب ترین مباحث طراحی می باشد که به آن می پردازند. امروزه در بین بیشتر خانواده های ایرانی طراحی دکوراسیون آشپزخانه مطرح است و آنها سعی دارند آشپزخانه خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کنند تا زیبایی خانه و آشپزخانه شان بیشتر شود. افرادی که خوش ذوق و سلیقه هستند به طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار اهمیت می دهند و به دنبال بهترین ایده های طراحی هستند.

همانطوری که می دانید داشتن خانه ای مدرن و شیک برای بیشتر خانواده های ایرانی مطرح است و آنها به این امر بسیار اهمیت می دهند. البته مهمترین قسمت خانه آشپزخانه آن می بادش که باید به طراحی آن بسیار اهمیت داده شود. به همین دلیل در ادامه برخی از نکات مهمی را در مورد طراحی دکوراسیون آشپزخانه بیان می کنیم تا بهتر بتوانید آشپزخانه خود را طراحی کنید.

معرفی برخی نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه :

با توضیحاتی که ارائه دادیم متوجه شدید که طراحی دکوراسیون آشپزخانه امری بسیار مهم است تا خانه شما زیباتر و شیک تر شود. برای اینکه شما راحت تر بتوانید آشپزخانه خود را طراحی کنید چندین نکته را بیان می کنیم تا به بهتر بتوانید در مورد دکوراسیون آشپزخانه خود تصمیم بگیرید.

  1. توجه به مثلث کار :

مثلث کار به معنای این است که شا باید یک مثلث فرضی در طراحی آشپزخانه برای خود در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید جایگاه وسایل خود را مشخص کنید. مثلث فرضی شما شامل سینک ظرفشویی، یخچال و اجاق گاز می باشد که در هر خانه ای وجود این سه عنصر واجب است. در بیشتر آشپزخانه هایی که کوچک هستند چیدمان این سه عنصر را به صورت خطی انجام می دهند.

رابطه ای که بین این سه عنصر مهم برقرار می باشد باید به گونه ای طراحی شود که فاصله بین آنها زیاد نباشد تا رفت و آمد را دچار مشکل نکند و همچنین فاصله نباید آنقدر تنگ باشد که موجب تداخل در مسیرهای رفت و آمدی شود. بهترین شرایطی که شما می توانید برای قرار دادن این سه عنصر در آشپزخانه فراهم کنید مثلثی بین 8.4.6 متر می باشد تا طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن تر و زیباتر شود.

  1. نور و تهویه مصنوعی و طبیعی :

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مهم است ولی آن را جزء فضاهای فرعی دسته بندی می کنند نورگیری در فضای آشپزخانه می باشد. به طور کلی باید بدانید که وجود پنجره در آشپزخانه امر ضروری نمی باشد و اگر شما فقط یک نورگیر در آشپزخانه خود تعبیه کنید کافی است. اما اگر یم آشپزخانه پنجره ای برای نورگیری داشته باشد یعنی یک آپشن بسیار قوی برای دکوراسیون زیبای آشپزخانه دارد.

به یکی از نکاتی که بسیار باید توجه کنید این است که به هیچ وجه اجاق گاز خود را در نزدیکی پنجره قرار ندهید. امروزه یکی از بهترین عناصری را که در کنار پنجره قرار می دهند سینک ظرفشویی می باشد که فضای آشپزخانه را بسیار زیباتر می کند. همچنین زمانی که سینک ظرفشویی در معرض هوای مستقیم قرار بگیرد ظرف ها زودتر خشک می شوند و سینک شما همیشه تمیز و خشک است.

اگر شما تهویه طبیعی مانند پنجره را در آشپزخانه خود دارید دلیلی نمی شود که از تهویه مصنوعی استفاده نکنید. پس شما باید از تهویه مصنوعی مانند هود هم در آشپزخانه خود استفاده کنید. همچنین یکی دیگر از عنصرهایی که در آشپزخانه باید وجود داشته باشد نور مصنوعی می باشد که باید آن به گونه ای طراحی شود که موج خیرگی چشم ها و زیبایی آشپزخانه شود.

  1. توجه به ترکیب رنگ :

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از ویژگی هایی که از جایگاه بالایی برخوردار است ترکیب رنگ هایی می باشد که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگی که شما در آشپزخانه خود استفاده می کنید باید تحت تاثیر بخش های مختلف آشپزخانه باشد تا زیبایی بیشتری را در آشپزخانه به وجود آورد.

به عنوان مثال اگر دکوراسیون آشپزخانه شما به رنگ قهوه ای می باشد باید رنگ کابینت های خود را از رنگ های گرم و رنگ هایی که به اتاق نشیمن نزدیکتر است انتخاب کنید. از آنجایی که امروزه بیشتر آشپزخانه ها کوچک می باشند توصیه می کنیم از رنگ های شاد استفاده کنید تا نمای آشپزخانه شما بزرگتر نشان داده شود.

  1. توجه به جنس و متریال :

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه یکی از نکاتی که بسیار مهم است ب آن دقت داشته باشید جنس کابینت ها و بدنه آنها می باشد. همچنین کف سازی و بدن آشپزخانه هم یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که باید به آن اهمیت داده شود. بدنه و کف سازی آشپزخانه باید به گونه ای باشد که در برابر آتش سوزی و شستشو مقاومت بالایی داشته باشد.

سرامیک هایی که در آشپزخانه به کار می برید بسیار متنوع و زیبا هستند که شما می توانید رنگ آنها را با وسایل آشپزخانه خود هماهنگ کنید. طرح و قیمت این سرامیک ها که در آشپزخانه خود به کار می برید بسیار متنوع می باشد و می توانید هر مدلی را که می پسندید تهیه کنید. به یکی از نکاتی که بسیار باید توجه داشته باشید این است که به هیچ وجه از متریال لیز و لغزنده در آشپزخانه استفاده نکنید.

  1. استفاده از گل و گیاه :

یکی از مواردی که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه موجب زیبایی بیشتر آشپزخانه می شود و تاثیر بسیاری در شیک نمودن آشپزخانه ها دارد گل ها و گیاهان هستند. استفاده نمودن از گل و گیاهان در آشپزخانه علاوه بر زیبایی که دارند موجب آرامش روح و جسم می شوند. همچنین یکی دیگر از مزایای استفاده از گل و گیاهان در آشپزخانه این است که به عنوان تهویه طبیعی عمل می کنند و آلودگی های خانه را از بین می برد.

بنابراین اگر شما می خواهید آشپزخانه زیبا و شیک داشته باشید باید به نکاتی که بین کردیم توجه کنید تا طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما طبق اصول باشد. در رنگ های انتخابی آشپزخانه بسیار دقت کنید چرا که ترکیب رنگ هایی که شما مورد استفاده قرار می دهید موجب زیبایی و مدرن بودن آشپزخانه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *