انواع شیرآلات ساختمانی در طرح های گوناگون

بیشتر کسانی که می خواهند شیرآلات خانه خود را تعویض کنند باید با انواع شیرآلات آشنایی داشته باشند و کارکردهای هریک از آنها را بدانند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که برای خرید شیرآلات مراجعه می کنند انواع شیرآلات را مورد بررسی قرار می دهند و سپس شیرهای مد نظر خود را که از نظر کیفیت و کارآیی بهتر است انتخاب می کنند.

شما باید بدانید که هریک از انواع شیرآلات دارای ویژگی و عملکردهای متفاوتی می باشند و همچنین زیبایی آنها بسیار در خانه شما تاثیر گذار است. بنابراین باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید شیرآلات شیری را انتخاب کنید که هم کیفیت و هم زیبایی داشته باشد. شما می توانید برای اینکه شیرآلات با دوام و زیبایی را برای خانه خود انتخاب کنید به شیرآلات استیل البرز اعتماد کرده و از انواع شیرآلات تولیدی آنها برای زیبایی خانه خود استفاده کنید.

در ادامه برای اینکه بهتر بتوانید شیآلات ساختمان خود را به خوبی انتخاب کنید انواع شیرآلات را معرفی می کنیم.

معرفی انواع شیرآلات ساختمانی :

همانطوری که بیان کردیم شما برای اینکه شیرآلات خانه خود را انتخاب کنید باید با انواع شیرآلات آشنایی داشته باشد و نحوه عملکرد هریک از آنها را به خوبی بدانید. به همین دلیل برخی از این شیرها را در ادامه معرفی می کنیم.

  1. شیرهای توپی :

این شیرها بیشترین کاربرد را در آشپزخانه دارند و از اولین شیر هایی می باشند که بدون واشر هستند و تنها با یک اهرم کار می کنند. شکل آنها بدین صورت است که یک اهرم به دور یک کلاهک توپی قرار گرفته است و در قسمت بالای بدنه اصلی قرار می گیرند و دره همان قسمت می چرخند.

این اهرم که به صورت تکی می باشد توپ فلزی و یا پلاستیکی را که داخل بدنه شیر قرار گرفته است را کنترل می کند و جریان آب را از این طریق به درون لوله راه می دهد. شما می توانید با چرخاندن این اهرم دمای آب را به خوبی تنظیم کنید. از آنجایی که تعداد قطعات به کار رفته در این شیرآلات زیاد است، شیرهای توپی بیشتر از انواع شیرآلات دیگری که بدون واشر هستند چکه می کند.

بنابراین می توان گفت یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید برای شیرآلات ساختمانی خود داشته باشید، شیرهای توپی هستند.

  1. شیرهای دیسکی :

یکی از مدرن ترین انواع شیرآلات، شیرهای دیسکی سرامیکی می باشد. این شیرها تک اهرمی هستند و اهرم آنها روی یک بدنه ای قرارگرفته است که استوانه شکل و عریض می باشد. یکی از ویژگی های این شیر این است که به وسیله کارتریج تعادلی که در درون شیر قرار دارد شیر آب سرد و گرم را با یکدیگر ترکیب می کند.

به علت وجود دو دیسک سرامیکی که بالا و پایین می شود و آن را در انتهای این مخزن قرار داده اند فشار آب به خوبی کنترل می شود. شما می توانید با چرخش این اهرم به چپ و راست دمای آن را تنظیم کنیم. یکی از مزیت هایی که این شیر نسبت به انواع شیرآلات دیگر دارد این است که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد و تعمیرات آن بسیار کمتر می باشد.

  1. شیر کارتریجی :

اغلب اوقات شیر کارتریجی دو اهرمی را با شیرهای دو اهرمی فشاری اشتباه تشخیص می دهند، چرا که این دو نوع شیر بسیار به یکدیگر شبیه هستند، ولی تفاوت اصلی آنها این است که شیرهای کارتریجی واشر ندارند ولی شیرهای فشاری باید با واشر کار کنند.

اما بیشتر کسانی که با این دو مدل شیر کار کرده اند به خوبی می توانند تفاوت اصلی آن را که احساس کار کردن با اهرم های آن می باشد را تشخیص دهند. شیرهایی که فشاری هستند نسبت به شیرهای کارتریجی دارای اهرم های سفت تری می باشند و دلیل سفت بودن آنها هم این است که، اهرم ها برای اینکه بسته شوند باید به واشرها فشار وارد کنند و به همین دلیل سفت تر بسته می شوند.

اما شیرهای کارتریجی به این دلیل که واشر ندارند به راحتی باز و بسته می شوند و نیازی نیست که شما آنها را سفت ببندید و یا به سختی باز کنید.

  1. شیرهای فشاری :

یکی دیگر از انواع شیرآلات که واشر دارند شیرهای فشاری می باشد که از جمله قدیمی ترین شیرهای ساختمانی محسوب می شوند. بیشتر این شیرها را می توانید در خانه های قدیمی مشاهده کنید، اما البته امروزه با تغییراتی که در سبک و مدل این شیر داده اند، بسیاری از افراد از این شیرها برای ساختمان خود استفاده می کنند.

این شیرهای یکی از ارزان ترین شیرهای ساختمانی به شمار می روند که در بین انواع شیرآلات بیشترین چکه را دارند. از آنجایی که این شیرها ب واشر کار می کنند باید برای باز و بسته کردن این شیرها فشار بیشتری را وارد کنید و همچنین این شیر دارای دو اهرم می باشد که آب سرد و گرم را جدا کرده است.

امروزه با تنوع بسیاری که در بین انواع شیرآلات وجود دارد افراد کمی از این نو شیرآلات برای ساختمان خود استفاده می کنند، بلکه بیشتر شیرآلات مدرن را مورد استفاده قرار می دهند.

انواع شیرآلات ساختمانی بر اساس جنس و رنگ :

شیرآلات بر اساس جنس و رنگ هم با یکدیگر بسیار متفاوت می باشند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

  1. برنز :

این شیرها بیشتر رنگی تیره دارند و چهره آشپزخانه شما را بسیار متفاوت می کنند. این شیرآلات بسیار زیبا و مدرن هستند ولی باید دقت داشته باشید که همیشه آنها را تمیز نگه دارید.

  1. آلیاژ روی :

یکی دیگر از انواع شیرآلات در جنس و رنگ شیرآلاتی هستند که جنس آنها ترکیبی از روی و مس می باشد. این شیرها بیشتر به رنگ نقره ای هستند و بیشترین استفاده را به دلیل کیفیت بی نظیرشان دارند.

  1. استیل ضد زنگ :

این شیرهای چهره بسیار براقی دارند و به راحتی تمیز می شوند، فقط باید در نگهداری آن دقت داشته باشید چرا که سریع روی آنها خش می افتد.

  1. مسی :

این شیرهای بسیار شیک و جذاب هستند و بیشتر کسانی که سینک های کلاسیک دارند از این نوع شیر استفاده می کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *