انواع هود آشپزخانه در طرح های مختلف

یکی از وسایل مهم آشپزخانه هود می باشد که وجود آن برای از بین بردن رطوبت، بو و چربی هایی که از غذا تولید می باشد، در آشپزخانه بسیار ضروری است. شما می توانید انواع هود را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. هودها بسیار متنوع می باشند و هریک که به سلیقه شما نزدیکتر باشد را می توانید برای آشپزخانه خود انتخاب نمایید. البته انواع هود را باید بر اساس چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه ای که دارید و بیشتر با وسیله های شما هماهنگ است را انتخاب کنید.

تمامی انواع هود ها به فیلترهای قابل شستشو مجهز می باشند که شما بعد از مدتی می توانید آنها را یا تعویض کنید و یا اینکه آنها را در ظرفشویی خود بشویید. امروزه انواع هود برای آشپزخانه وجود دارد که در ادامه برخی از رایج ترین آنها را معرفی می کنیم.

معرفی انواع هود آشپزخانه :

همانطوری که بیان کردیم برای آشپزخانه انواع هود وجود دارد که شما طبق سلیقه شخصی خود و هماهنگ کردن آن با آشپزخانه تان آنها را انتخاب می کنید. در ادامه انواع هود را معرفی می کنیم . شما می توانید تمامی آنها را با بهترین کیفیت و عالی ترین کارآیی از برند استیل البرز تهیه کنید.

  1. هود جزیره ای :

یکی از زیباتری انواع هود که بسیار نمایی شیک و مدرن دارد هودهای جزیره ای می باشند. اندازه اینهود نسبت به دیگر هودها کوچک تر می باشد و همین ویژگی موجب زیبایی بیش از اندازه آن شده است. بیشتر کسانی که از این هود استفاده می کنند معمولا در آشپزخانه خود پخت و چز زیادی ندارند و بیشتر حالت مدرن و شیک بودن دارد.

البته با اینکه صفحه مکش آن کوچک می باشد اما قدرت مکش بسیار بالایی دارد و شما می توانید این هود را در مدل های کره ای، مکعب و استوانه ای تهیه کنید.

  1. هود شومینه ای :

یکی از دیگر از انواع هود که شیک و مدرن می باشد، هودهای شومینه ای هستند، این هودها شبیه به یک قیف برعکس می باشند که بر روی دیوار نصب می شوند. هواکشی که در این نوع از هودها وجود دارد به سقف یا دیوار متصل می شود. طرح هایی که در این مدل به کار رفته است، استیل، شیشه و یا ترکیب استیل و شیشه می باشد. در تولید انواع هود بیشترین هودی که نظر مشتریان را جذب می کند این هود می باشد.

بیشتر خانم هایی که خانه دار هستند و بیشتر اوقات خود را در آشپزخانه می گذرانند در بین انواع هود این هود بهترین انتخابی است که می توانند داشته باشند، چرا که قدرت مکش آن بسیار بالا می باشد و همچنین صدای زیادی را تولید نمی کند.

فیلتری که در این نوع هود وجود دارد آلومینیومی می باشد که قابل تعویض است. یکی از قابلیت هایی که این هود دارد این است که در انواع گوناگونی تولید می شود و با توجه به مدل آن شما می توانید عملکرد آن را به صورت لمسی، کنترلی و یا دکمه ای انتخاب کنید. یکی دیگر از قابلیت های این هود سنسور دود و گازی می باشد که در آن تعبیه کرده اند.

  1. هود دکوراتیو مورب :

همانطوری که بیان کردیم برای آشپزخانه شما انواع هود وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آنها که بیشتر به سبک دکوراسیون آشپزخانه تان نزدیک است را انتخاب کنید. یکی دیگر از انواع هود که می توان نام برد هودهای دکوراتیو می باشد که نسبت به نمنه های قدیمی ظاهری بسیار شیک تر و متفاوت تر دارد.

نحوه قرار گرفتن این هود به صورت مورب است، و از آنجایی که دقیقا بالای سر گاز قرار نمی گیرد احتمال پخش بو و رطوبت بیشتر وجود دارد. جنس بیشتر هودهای مورب از استیل، شیشه و یا ترکیبی از این دو می باشد.

فیلتری که بر روی این هودها نصب می شود از جنس آلومینیوم است که آنها را می توان به راحتی شستشو دارد و همچنین سیستمی که بر روی این هودها نصب شده است به خوبی زمان تعویض و شستشوی فیلتر را اعلام می کند. یکی از بهترین انواع هود که صدای کمی دارد را هود دکوراتیو مورب می دانند، از این جهت به آن هود کم صدا هم می گویند.

  1. هود مخفی یا توکار :

یکی دیگر از انواع هود که تفاوت زیادی از نظر کارکرد با هودهای مورب ندارد، هود مخفی یا توکار می باشد. قدرت مکش و صدایی که این دستگاه دارد مانند همان هود مورب می باشد. یکی از مزیت هایی که این هود درد این است که فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کند و شما می توانید آن را در زیر کابینتی که بالای اجاق گاز وجود دارد نصب کنید.

از جمله بهترین انواع هود که صدای کمی دارد و شما می توانید از کیفیت آن مطمئن باشید هود استیل البرز می باشد.

  1. هود جزیره ای در مدل های جدیدتر :

یکی دیگر از انواع هود که مدرن و شیک می باشد هودهای جزیره ای هستند. این هودها ظاهری مکعبی، استوانه ای و کره ای دارند و بیشتر برای فضاهایی به کار می روند که پخت و پز کمتری در آن صورت می گیرد، چرا که این هودها بیشتر از اینکه کارآیی مفیدی داشته باشند حالت لوکس و مدرن دارند تا آشپزخانه را زیباتر سازند.

صفحه مکش که در این هود به کار رفته است کوچک می باشد ولی قدرت مکش بسیار بالایی دارد. ولی به طور کلی اگر شما چندان اهل پخت و پز زیادی نیستید و بیشتر اوقات خود را در آشپزخانه نمی گذرانید این هودها برای شما مناسب می باشد. شما می توانید این هودها را با دکوراسیون خانه خود هماهنگ سازید تا زیبایی بیشتری را به خانه خود ببخشید.

در نتیجه همانطور که بیان کردیم انواع هود وجود دارد که شما می توانید هریک را که بیشترین کارآیی را برای شما دارند را انتخاب کنید و در آشپزخانه خود نصب نمایید. استیل البرز یکی از بزرگترین تولید کنندگان هودهای داخلی می باشد که شما می توانید انواع هود را با بهترین کیفیت هایی که در بازار وجود دارد را از آنها تهیه نمایید و در آشپزخانه های خود نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *