استفاده از جزیره در آشپزخانه های امروزی

امروزه یکی از زیبایی های آشپزخانه امروزی استفاده از جزیره در آشپزخانه می باشد که افراد بسیاری از مدل جزیره در آشپزخانه استفاده می کنند تا زیبایی آشپزخانه خود را بیشتر کنند. بیشتر آشپزخانه هایی که امروزه ساخته می شوند جزیره در آشپزخانه یکی از ویژگی های اصلی آن می باشد و آشپزخانه هایی هم که قدیمی هستند تغییراتی در خانه می دهند و از سبک جزیره در آشپزخانه استفاده می کنند تا زیبایی آشپزخانه شان را بیشتر کنند.

استفاده از سبک جزیره در آشپزخانه به عنوان یکی از مدرن ترین و شیک ترین ایده های آشپزخانه می باشد. از آنجایی که جزیره در آشپزخانه قلب آشپزخانه محسوب می شود، زیبایی آن را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد، چرا که در قسمت وسط آشپزخانه قرار می گیرد و بیشتر چشم ها به آن خیره می شود. طراحی جزیره در آشپزخانه باید عملکردی باشد چرا که این فضا نقش بسیار مهمی را در فضای آشپزخانه دارد و باید به طراحی آن اهمیت بسیاری داده شود.

بسیاری از آشپزخانه هایی هم که کوچک هستند از جزیره در آشپزخانه استفاده می کنند البته طرح هایی که برای این آشپزخانه ها داده می شود موجب می گردد که آشپزخانه بزرگتر از آن چه که هست نشان داده شود و آشپزخانه هایی هم که بزرگ هستند با استفاده از جزیره در آشپزخانه زیباتر و شیک تر می شوند.

باید بدانید که جزیره در آشپزخانه یکی از قسمت هایی می باشد که به طور کلی از کابینت های دیگر جدا می باشد و با دیگر کابینت ها در یک ردیف قرار نگرفته است بلکه آن را در وسط آشپزخانه قرار می دهند و به همین دلیل است که زیبایی آشپزخانه را بیشتر می کند. شما می توانید بر روی قسمت جزیره وسایل و عناصر گوناگون آشپزخانه را قرار دهید که با این عملکرد هم فضای بیشتری را برای وسایل دیگر خود فراهم می کنید و هم آشپزخانه شما زیباتر می شود. در ادامه برخی از عملکردهایی را که می توانید بر روی جزیره در آشپزخانه انجام دهید را بیان می کنیم تا شما بهترین استفاده را از این قسمت آشپزخانه داشته باشید.

برخی از مزایای استفاده از جزیره در آشپزخانه :

همانطوری که بیان کردیم استفاده از جزیره در آشپزخانه نقش بسیار مهمی در آشپزخانه دارد و شما می توانید از این قسمت برای قرار دادن وسایل و عناصر گوناگون آشپزخانه استفاده کنید. در ادامه برخی از عناصری را که روی این قسمت می توانید قرار دهید را معرفی می کنیم.

  1. میز غذاخوری :

شما می توانید از جزیره در آشپزخانه خود به عنوان میز غذا خوری استفاده کنید و در این حالت زیبایی آشپزخانه شما بیشتر می شود. برای اینکه از این قسمت به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید باید چندین صندلی با پایه های بلند را تهیه کنید تا این قسمت به طور کامل شبیه میز غذاخوری شود و شما به راحتی بتوانید غذای خود را در این قسمت میل کنید.

برخی از مدل های امروزی جزیره در آشپزخانه به گونه ای طراحی شده است که زیر آنها چرخ دارد و شما آن را به راحتی می توانید از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل کنید. اگر می خواهید قسمت جزیره آشپزخانه خود را رخدار کنید باید دقت داشته باشید تنها در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که از آن به عنوان میز غذاخوری استفاده می کنید در غیر اینصورت اگر به عنوان سینک ظرفشویی و یا اجاق گاز می خواهید از جزیره در آشپزخانه استفاده کنید نوع چرخدار آن را نمی توانید تهیه کنید.

  1. سینک ظرفشویی :

یکی از بیشترین کاربردهایی که قسمت جزیره در آشپزخانه دارد این است که از آن به عنوان سینک ظرفشویی استفاده می کنند. اگر می خواهید از این قسمت برای سینک ظرفشویی استفاده کنید باید لوله کشی های آب را در این قسمت انجام دهید که آنها را می توانید در زیر کابینت انجام دهید. یکی از نکاتی که باید در این نوع جزیره به آن بسیار دقت داشته باشید این است که نمی توانید ظرف های کثیف خود را برای مدت طولانی در سینک نگه دارید، چرا که این نقطه از هرجای خانه دیده می شود و وجود ظرف های کثیف در قلب آشپزخانه حالت خوشایندی ندارد.

  1. اجاق گاز :

یکی دیگر از مهمترین و کاربردی ترین استفاده هایی که امروزه از جزیره در آشپزخانه می شود، قرار دادن اجاق گاز روی آن می باشد. در این حالت باید لوله کشی های گاز را به صورت بسیار دقیقی در زیر کابینت جزیره انجام دهید، نکات ایمنی را برای این نوع جزیره بسیار باید رعایت کنید. در بالای قسمت اجاق گاز بهتر است که از هود استفاده کنید، هودهای بسیاری برای این نوع جزیره های وجود دارند که شما می توانید از انواع آنها استفاده کنید تا آشپزخانه شما را زیباتر کنند.

از آنجایی که اجاق گاز را در  این نوع از جزیره  در ئ قلب آشپزخانه قرار می دهید باید از هود استفاده کنید تا بوی غذا را به فضای داخلی خانه راه ندهد. شما باید از اجاق گازهای رومیزی در این نوع جزیره استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما را بیتشر کنید. یکی از نکاتی که باید بسیار به آن دقت داشته باشید این است که این قسمت را نباید زیاد شلوغ کنید چرا که شلوغی زیاد در این قسمت آشپزخانه شما را بی نظم نشان می دهد.

  1. کابینت :

یکی دیگر از مزایای جزیره در آشپزخانه این است که شما می توانید از این قسمت فقط به عنوان کابینت استفاده کنید. بسیاری از افرادی که در آشپزخانه خود با کمبود کابینت مواجه هستند این قسمت را فقط به نصب کابینت اختصاص می دهند. شما می توانید بسیاری از وسایل خود را در قسمت زیرین کابینت قرار دهید و روی جزیره را با وسایل تزئینی و گل و گیاهانی که زیبایی آشپزخانه شما را بیشتر می کنند تزئین کنید. در این صورت جلوه آَپزخانه شما بیشتر می شود.

در نتیجه شما می توانید از قسمت جزیره در آشپزخانه به عنوان سینک ظرفشویی، میز غذاخوری، کابینت و اجاق گاز استفاده کنید.  استفاده کردن از هریک از آنها را باید به کسانی بسپارید که در این امر تخصص های لازم را دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *