چیدمان صحیح فر در آشپزخانه؛ جای فر و مایکروویو در آشپزخانه کجاست؟

چیدمان فر در آشپزخانه

در چیدمان سنتی آشپزخانه‌ها معمولا فر و اجاق‌گاز یکی هستند و گوشه‌ای از آشپزخانه، کنار کابینت‌ها قرار می‌گیرند. در چنین آشپزخانه‌ای بابت پیداکردن جایی مشخص برای مایکروویو هم جای نگرانی نخواهد بود؛ می‌توان به‌سادگی آن را روی پیشخان یکی از کابینت‌ها گذاشت. باوجوداین، چیدمان امروزی‌تر آشپزخانه‌ها کمی متفاوت است و فر را از اجاق‌گاز جدا می‌کنند. اگر آشپزخانه کوچک باشد، برای مایکروویو هم جایی نزدیک فر در نظر می‌گیرند یا مثلا از مایکروویو توکار استفاده می‌کنند که فضای کمتری اشغال می‌کند. در ادامه مطلب حاضر، با معرفی چند نوع دکوراسیون آشپزخانه امروزی‌تر، ایده‌های بیشتری برای مشخص‌کردن جای فر و مایکروویو در آشپزخانه به شما خواهیم داد. همراه ما باشید.

ایده‌هایی برای مشخص‌کردن جای فر و مایکروویو در آشپزخانه

چیدمان فر دوتایی یا دوطبقه در آشپزخانه

استفاده از این نوع چیدمان بیشتر برای کسانی مناسب است که آشپزخانه بزرگ و دل‌بازی دارند. در این نوع چیدمان، فری که در آشپزخانه استفاده می‌کنید دوطبقه است؛ یعنی در واقع از دو فر مجزایی تشکیل می‌شود که بر روی هم سوار شده‌اند، مثل آنچه در تصویر می‌بینید. اگر معمولا مهمان‌های زیادی دارید یا به هر دلیلی ظرفیت استفاده شما از فر زیاد است بهتر است از فرهای دوتایی (دوطبقه و یا سایدبای‌ساید) استفاده کنید. استفاده از فرهای دوتایی زمان آشپزی شما را کاهش می‌دهد.

ازآنجاکه در این نوع چیدمان از دو فر استفاده می‌کنیم، فضای کمتری برای مایکروویو در اختیار خواهیم داشت. به‌همین‌خاطر ترجیحا باید از مایکروویو تو کار استفاده شود؛ یعنی مایکروویو در داخل یکی از کابینت‌ها مخفی باشد و فقط هنگام استفاده نمایان شود یا آنکه کشویی باشد و فقط هنگام استفاده، آن را خارج کنیم.

به‌خاطر داشته باشید که هر نوع چیدمانی برای هر آشپزخانه‌ای مناسب نیست. عوامل مختلفی در تعیین نوع چیدمان و جای فر و مایکروویو در آشپزخانه نقش کلیدی دارند. مهم‌ترین عامل، اندازه آشپزخانه است.
نکته دیگر آنکه نوع وسایل مورداستفاده در آشپزخانه را هم هنگام تعیین چیدمان دلخواه‌تان باید مدنظر داشته باشید، چون برخی انواع وسایل مثل فر برقی یا فر گازی برای برخی چیدمان‌ها مناسب‌تر هستند. هنگام بررسی ایده‌های ذکرشده در مطلب، این دو نکته را در ذهن داشته باشید.

چیدمان فر در کابینت جزیره‌ای

استفاده از این نوع چیدمان را هم بیشتر به کسانی توصیه می‌کنیم که آشپزخانه نسبتا بزرگی دارند و البته نمی‌خواهند فرشان را در کابینت‌های زنجیره‌ای دورتادور آشپزخانه نصب کنند، چون به فضای داخل کابینت‌ها نیاز دارند.

اجرای این نوع چیدمان نسبتا ساده است: فقط به کابینت جدیدی نیاز خواهید داشت که در وسط آشپزخانه کار شده باشد. می‌توانید از پیشخان این کابینت برای سرو غذا (به‌جای میز غذاخوری) هم استفاده کنید و به‌این‌ترتیب، کاربرد آن را چندمنظوره کنید. اگر قصد استفاده از این نوع چیدمان را دارید، توصیه می‌شود برای مایکروویو جای دیگری را در آشپزخانه در نظر بگیرید. اگر بخواهید مایکروویو را هم در این کابینت جزیره‌ای نصب کنید، شاید زیادی وسایل مورداستفاده در آن توی ذوق بزند و جلوه طراحی داخلی آشپزخانه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

چیدمان فر و مایکروویو بر روی یکدیگر

در این نوع چیدمان، همان‌طور که در تصویر می‌توانید ببینید، مایکروویو و فر را بر روی هم، روی کابینت بلندی نصب می‌کنند. در این‌ صورت، دسترسی شما به فر و مایکروویو در آشپزخانه راحت‌تر خواهد بود و به‌ویژه اگر آشپزخانه بزرگی دارید، استفاده از این نوع چیدمان به کارتان خواهد آمد.

تنها چیزی که برای سوارکردن فر و مایکروویو بر روی یکدیگر به آن نیاز خواهید داشت، کابینتی نسبتا بلند است که تا نزدیکی‌های سقف بالا بیاید. در ضمن اگر این کابینت را کنار یکی دیگر از وسایل بلند آشپزخانه مثل یخچال یا فریزر قرار دهید، جلوه بهتری در طراحی داخلی آشپزخانه‌تان پیدا خواهد کرد.

اگر آشپزخانه خیلی کوچک باشد، شاید استفاده از کابینت بلند در آن چندان منطقی نباشد و ظاهر آشپزخانه را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ چون در این صورت، فضای داخلی آشپزخانه کوچک‌تر از آنچه هست، به نظر خواهد آمد.

استفاده از فرهای سایدبای‌ساید

استفاده از فرهای سایدبای‌ساید یکی از المان‌های رایج و پراستفاده در چیدمان‌های امروزی‌تر آشپزخانه‌ها است. اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید کابینتی را جدا از زنجیره کابینت‌های دور آشپزخانه، جایی در میانه‌های فضای آشپزخانه کار بگذارید و فر سایدبای‌ساید را در آن نصب کنید. در این حالت معمولا فر تو کار خواهد بود. به‌این‌شکل می‌توانید از پیشخان کابینت هم بیشتر استفاده کنید.

نکته دیگر آنکه اگر صلاح بدانید، می‌توانید کابینت نسبتا بلندتری سفارش دهید و قسمت پایینی فر سایدبای‌ساید را برای کارگذاشتن مایکروویو توکار کنار بگذارید.

چیدمان فر تو کار در کابینت

اگر آشپزخانه نسبتا کوچکی دارید، استفاده از این چیدمان سنتی‌تر برایتان انتخاب مناسبی خواهد بود. می‌توانید اجاق‌گاز را روی فر نصب کنید و اگر هم بخواهید، می‌توانید پیشخان روی فر را برای کارهای دیگر آزاد بگذارید. در هر صورت، با استفاده از این نوع چیدمان، نیازی به کارگذاشتن کابینت بلند یا کابینت جدا از سایر قسمت‌ها نخواهید داشت و فر تو کار تأثیر چندانی بر ظاهر آشپزخانه نخواهد گذاشت و آن را کوچک‌تر جلوه نخواهد داد.

معیار انتخاب جای فر و مایکروویو در آشپزخانه و انتخاب چیدمان صحیح

ایده‌های مطرح‌شده در این مطلب به شما در تعیین جای فر و مایکروویو در آشپزخانه کمک خواهند کرد. به‌خاطر داشته باشید که عوامل مختلفی بر نوع چیدمان مورداستفاده شما در آشپزخانه تأثیرگذار هستند، مثلا بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه. اگر آشپزخانه‌ای بزرگ دارید، می‌توانید کنار یخچال یا فریزر، کابینت بلندی کار بگذارید و در آن فر دوطبقه نصب کنید یا آنکه فر و مایکروویو را بر روی هم سوار کنید. دراین‌صورت باید به این نکته هم توجه کنید که اساسا آیا چنین فری به دردتان خواهد خورد و آیا به آن اندازه از فر استفاده می‌کنید که بخواهید نوع دوطبقه آن را در آشپزخانه داشته باشید. در سوی دیگر اگر آشپزخانه کوچکی دارید، بیشتر باید از انواع فر و مایکروویو توکار استفاده کنید. در غیر این صورت، ظاهر آشپزخانه تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت و کوچک‌تر از حد معمول به نظر خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ ایده دیگری برای تعیین جای فر و مایکروویو در آشپزخانه و انتخاب چیدمان مناسب دارید؟ بیشتر مایل به استفاده از دکوراسیون‌های امروزی‌تر هستید یا همان چیدمان سنتی آشپزخانه‌ها را ترجیح می‌دهید؟ در قسمت دیدگاه‌ها می‌توانید با ما و خوانندگان مطلب از نظرها و تجربه‌های خود بگویید.

اگر خواندن مطلب برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: hillfarmfurniture و houzz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *