نکات مهم در انتخاب شیرآلات مناسب برای ساختمان

نکات مهمی که باید در انتخاب شیرآلات به آن دقت داشته باشید :

همانطور که می دانید یکی از مهمترین تجهیزات خانه شیرآلات به شمار می آید که سال هاست تمامی صاحبان خانه از این وسیله برای خانه خود استفاده می کنند. شیرآلات انواع گوناگونی دارد که هر فردی طبق سلیقه خود آن را انتخاب می کند. چیدمان و نحوه دکوراسیون خانه شما سلیقه تان را نشان می دهد که تا چه حدودی زیبا می باشد، یکی از وسایلی که در دکوراسیون خانه تاثیر دارد شیرآلات می باشد که باید با دقت آن را انتخاب کنید.

شما باید بدانید که اگر شیرآلات گران قیمتی را می خواهید برای خانه خود انتخاب کنید، نشان دهنده این نمی باشد که سلیقه خوبی دارید. بلکه شما باید بدانید چه نوع شیرآلات برای خانه شا مناسب می باشد تا آن را در خانه خود مورد استفاده قرار دهید. شما زمانی که برای انتخاب شیرآلات خود می روید در بین انواع گوناگون آن سردرگم می شوید و نمی دانید کدام را باید انتخاب کنید.، در این دقیقا آن مدلی را انتخاب می کنید که پسندیده اید، ولی در حالی که باید در انتخاب این وسیله مهم خانه خود نکات مهمی را مد نظر قرار دهید که در ادامه برخی از آن نکات را بیان می کنیم.

به چه نکاتی باید در انتخاب شیرآلات دقت داشته باشید ؟

همانطوری که بیان کردیم شما باید در انتخاب شیرآلات خانه خود به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم.

  1. تنها ویژگی های ظاهری مهم نیست :

باید بدانید که شیرهای ساختمانی به خودی خود کار نمی کنند و جادویی نمی باشند که به تنهایی بتوانند آب را از درون خود بیرون دهند، بلکه باید به سینک و دیگر عناصری که موجود می باشد متصل شوند، تا بتوانند آب را از طریق لوله کشی های ساختمان وارد خانه شما کنند.

به همین دلیل است که شما به هیچ عنوان نباید بدون در نظر گرفتن محلی که قرار است شیرها در آنجا نصب شوند شیرآلات خود را انتخاب کنید. شما باید خرید این تجهیزات اصلی خانه به طراحی آشپزخانه، دستشویی، حمام و … توجه بسیاری داشته باشید. شیرهای زیادی در بازار موجود می بشند که شما باید علاوه بر زیبایی به عملکرد آنها توجه داشته باشید. شیرآلات استیل البرز یکی از بهترین تجهیزات آشپزخانه می باشد که تولید داخلی است و عملکرد و کیفیت آن بسیار عالی می باشد.

  1. شیر آلات باید با حفره های سینک هماهنگ باشد :

یکی دیگر از مسائلی دیگری که بسیار در انتخاب شیرها بسیار مهم می باشد این است که آنها باید با حفره هایی که درون سینک قرار گرفته است هماهنگ باشند، شما اگر خانه خود را تازه تاسیس کرده باشید می توانید انواع شیرها و سینک ها را انتخاب کنید و هر کدام را که بیشتر می پسندید نصب کنید.

کسانی که سینک خود را نمی خواهند تعویض کنند و فقط قصد تعویض شیرآلات خود را دارند باید دقت داشته باشند که در انتخاب شیرها دقت کنند تا با حفره های سینک آنها هماهنگ باشد. این بدین منظور می باشد که شما نمی توانید هر نوه شیری را برای آشپزخانه و یا … خانه خود انتخاب کنید.

  1. چکه و نشت نداشته باشند :

یکی از دیگر نکاتی که بسیار باید در خرید شیرها به آن دقت داشته باشید این است که آنها تا چه مدت سالم می مانند. یا بهتر است اینطور بگوییم که تا چه مدت شیرها بدون اینکه چکه کنند سالم می مانند. شیرهایی که کیفیت خوبی دارند تا مدت زمان زیادی بدون اینکه چکه و یا نشتی داشته باشند به خوبی کار می کنند.

بنابراین اگر می خواهید شیرهای با کیفیت خوبی را تهیه کنید، شیرهای دیسکی بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید، چرا که دیسک های سرامیکی بسیار قدرتنمند و مقاوم می باشند و اگر در شدیدترین جریان آب قرار قرار گیرند چکه نمی کنند.

  1. برای صرفه جویی در آب مناسب باشد :

یکی از مسائلی که امروزه بسیار مهم می باشد، صرفه جویی در آب است، پس شما اگر به هر طریقی بتوانید در مصرف آب صرفه جویی کنید بسیار ارزشمند است. شیرآلات هم یکی از وسیله های می باشد که شما باید در خرید آن بسیار دقت داشته باشید تا بی دلیل آب را هدر ندهند.

برخی از شیرها در هنگام باز و بسته شدم و یا تغییر دما دچار مشکل می شوند و امکان دارد آب را هدر دهند، شما باید دقت داشته باشید این دسته از شیرآلات را برای خانه خود انتخاب نکنید. شیرهای ساختمانی که برای صرفه جویی در آب بسیار مناسب هستند دو مدل می باشند.

دسته اول آنهایی هستند که دستگیره اهرمی دارند، این مدل ها به راحتی جریان آب را قطع و وصل می کنند و همچنین دمای آب را به خوبی تنظیم می کنند. کار کردن با این شیرها بسیار راحت می باشد و شما می توانید به راحتی آن را باز و بسته کنید.

نوع دوم شیرهایی که در صرفه جویی آب بسیار مناسب هستند، شیر هایی می باشند که سنسوری و غیر دستی هستند. این شیرها در صورتی که بدن شما را حس کنند باز می شوند و در صورتی که بدن شا کنار رود جریان آب به راحتی قطع می شود. در نتیجه بدون شک این دو مدل شیر بهترین شیرهایی می باشند که برای صرفه جویی آب استفاده از آنها توصیه می شود.

  1. خراب شدن برخی از شیرآلات :

شیرهایی که شما در ساختمان خود مورد استفاده قرار می دهید، بسته به نوع برند، دوام، و کیفیت آنها پس از مدتی امکان دارد که خراب شوند و نیاز به تعمیرات داشته باشند. یکی از نکاتی مهمی که باید در انتخاب شیر به آن دقت داشته باشید کیفیت آن است که اگر کیفیت آنها خوب باشد تا مدت زیادی ماندگاری خوبی دارند. شیر های استیل البرز یکی از بهترین انتخاب هایی است که شما می توانید از لحاظ کیفیتی به آنها اعتماد کنید.

البته برخی از نکات دیگری که به جز کیفیت موجب خرابی شیرها می شود استفاده از واشرهای نامناسب، مهر و موم نامرغوب، کارتریج نامرغوب و جنس نامرغوب رینگ های شیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *