سی‌امین سالگرد تاسیس شرکت صنایع استیل البرز

سی سالگی شرکت استیل البرز

مهندس نوید ایزدپناه، مدیرعامل شرکت استیل البرز در حاشیه مراسم سی سالگی شرکت درخصوص برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه در شرایط تحریمی گفت: شرکت استیل البرز با دارا بودن تیم قوی تحقیق و توسعه، توانسته در شرایط سخت تحریمی نیز فعالیت خود را ادامه داده و تنها در حوزه صادرات دچار چالش‌هایی شده است.

به گفته او، بزرگ‌ترین ریسک بازاریابی شرکت برقراری ارتباط با بازار های اروپایی است که به واسطه تحریم‌ها، امکان همکاری با شرکت‌های بین المللی را از بین می‌برد.

وی با بیان این‌که استیل البرز با تامین قطعات از شرکت‌های داخلی، سالانه چندین محصول جدید طراحی و روانه بازار می‌کند، مشکل اساسی شرکت را در قیمت‌گذاری‌های دستوری دانست و افزود: قیمت‌گذاری‌های دستوری باوجود رقابت شدید در صنعت لوازم خانگی، موجب افت کیفیت محصولات خواهد شد.

ایزدپناه تصریح کرد: بازار، خود با اصلاح آهسته قیمت‌ها می‌تواند از ایجاد شوک به مصرف‌کننده و تولید کننده جلوگیری به عمل ‌می‌آورده، ضمن آنکه قیمت‌های جهانی مواداولیه مانند نیکل در شش ماه گذشته با افزایش و سپس کاهش رو به رو بوده اما تغییرات قیمتی دلار نیمایی در داخل کشور نیز با افزایش ده درصدی مواجه شد که در قیمت نهایی محصول تمام شده تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل استیل البرز با اشاره به خروج تولیدکنندگان خارجی، کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان و کاهش قدرت صادرات به واسطه تحریم‌ها، خاطرنشان کرد که عوامل یادشده موجب کوچک شدن بازار لوازم خانگی، کاهش طرح‌های توسعه‌ تولیدکنندگان و افزایش فشار به مصرف‌کنندگان داخلی می‌گردد.

وی با اشاره به تعرفه‌های صادراتی مواداولیه خام و نیمه‌خام نیز افزود: تا به حال لیست کامل موادخامی که مشمول حذف معافیت مالیاتی صادراتی می‌باشند، منتشر نشده و اگر این لیست اعلام گردد، تنش‌های بازار کاهش یافته و آرامش به بازار بازمی‌گردد.

منبع: ماهنامه تخصصی پردازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *