نورپردازی در آشپزخانه به سه روش انجام می شود

همه ما به خوبی می دانیم نورپردازی در آشپزخانه یکی از مهمترین مسائلی می باشد که باید بسیار به آن توجه شود. دیگر از آشپزخانه فقط به عنوان مکانی برای آشپزی استفاده نمی شود و به همین دلیل باید نورپردازی در آشپزخانه اهمیت بسیاری داده شود، چرا که افراد خانواده در آشپزخانه بسیار دور هم جمع می شوند و غذای خود را در آشپزخانه سرو می کنند. به همین دلیل است که نورپردازی در آشپزخانه باید مناسب باشد تا اعضای خانواده در این مکان آرامش داشته باشند. شما می توانید سه مدل نورپردازی در آشپزخانه داشته باشید، نورپردازی دکوراتیو، عمومی و کاربردی سه مدلی می باشند که شما می توانید از این سه طریق به آشپزخانه خود نور زیبایی ببخشید. برای طراحی نورپردازی در آشپزخانه باید ابتدا نورپردازی کاربردی آن را در آشپزخانه به اجرا درآورید. شما باید این روش را در قسمت هایی که مورد نیاز است و بیشترین استفاده را از آن قسمت ها دارید انجام دهید. مرحله بعدی که می توانید نورپردازی آشپزخانه را زیباتر کنید این است که از نورپردازی دکوراتیو استفاده کنید، این مدل نورپردازی تاثیر بسیاری در زیبایی آشپزخانه دارد. و در مرحله آخر که بسیار مهم است باید نورپردازی عمومی را برای اینکه روشنایی کافی در آشپزخانه داشته باشید به اجرا درآورید. اگر شما از این سه روش به درستی استفاده کنید می توانید بهترین نورپردازی در آشپزخانه را داشته باشید. در ادامه به طور کامل جزئیات این سه روش را بیان می کنیم تا شما بهتر بتوانید با مدل هایی که در این روش ها وجود دارد آشنایی داشته باشید.

روش های نورپردازی در آشپزخانه :

همانطوری که بیان کردیم شما می توانید در آشپزخانه خود از سه روش نورپردازی استفاده کنید که آنها را به طور کامل بیان می کنیم.
  1. به صورت کاربردی :
شما باید برای نورپردازی در آشپزخانه خود به صورت کاربردی به دنبال مکان هایی در آشپزخانه خود باشید که بیشترین استفاده را از آنها دارید. مکان هایی مانند کابینت ها، سینک ظرفشویی، کانتر آشپزخانه، کشوها و … از جمله مکان هایی هستند که روزانه شما از آنها استفاده زیادی می کنید و می توانید در این قسمت های نورپردازی زیبایی به وجود آورید. برخی از این قسمت ها به شرح زیر می باشد. – یکی از این قسمت ها نورپردازی در داخل کابینت ها می باشد. همانطوری که می دانید زمانی که درب یخچال را باز می کنید چراغ آن روشن می شود پس بهتر نیست زمانی که درب کابینت را هم باز می کنید چراغ آن هم روشن شود. بهترین راه استفاده از چراغ در کابینت ها در داخل و زیر سقف آنها می باشد. بهتر است که چراغ ها را در قسمت جلویی درب کابینت قرار دهید تا زیبایی بیشتری را به وجود آورد. – نورپردازی در آشپزخانه به صورت کاربردی در یکی دیگر از قسمت های آشپزخانه کشوها می باشد. بسیاری از طراحان برای اینکه شما به راحتی بتوانید داخل کشو را مخصوصا در شب مشاهده کنید چراغی را در انتهای آن تعبیه می کنند که با باز و بسته کردن درب این چراغ خاموش و روشن می شود. – یکی از مهمترین قسمت های آشپزخانه که استفاده زیادی از آن می شود کانتر آشپزخانه می باشد که آن درست روی کابینت می باشد. بنابراین شما می توانید برای نورپردازی این قسمت چراغ ها را دقیقا زیر کابینت قرار دهید. باید در این قسمت از نوری استفاده شود که نور را در سطح کانتر منتشر کند. – قسمت جزیره آشپزخانه یکی دیگر از قسمت های آشپزخانه می باشد که شما غذاهای خود را در این قسمت آماده می کنید. شما باید در این قسمت از چراغ ها آویز زیبایی استفاده کنید که زیبایی آشپزخانه را بیشتر کند. – برای اینکه شما با اطمینان کامل طرف های خود را تمیز بشویید لازم است تا چراغ مناسبی را در بالای سینک ظرفشویی نصب نمایید.
  1. به صورت دکوراتیو :
برای اینکه معماری آشپزخانه شما بیشتر به چشم آید می توانید از  نورپردازی در آشپزخانه به روش دکوراتیو استفاده کنید. باید دقت داشته باشید که میزان نورپردازی به روش دکوراتیو باید سه برابر نورپردازی عمومی باشد. اگر شما در آشپزخانه خود قسمتی را دارید که می خواهید توجه بیشتری را جلب کنید باید میزان نورپردازی آن را تا 5 برابر بالاتر ببرید. برخی از قسمت های آشپزخانه که به وسیله نورپردازی دکوراتیو می توانید زیبا کنید به شرح زیر می باشد. – یکی از آسان ترین راه های نورپردازی در آشپزخانه  به صورت دکوراتیو روشنایی در اطراف آشپزخانه می باشد. شما زمانی که می خواهید از نورپردازی در اطراف آشپزخانه استفاده کنید باید کلید پریزهای چراغ های تعبیه شده را به صورت جداگانه در آشپزخانه نصب کنید تا کار کردن با آنها راحت تر باشد. – یکی دیگر از نورپردازی در آشپزخانه که به صورت دکوراتیو می باشد، استفاده از منبع روشنایی در بالای کابینت است. این نورپردازی به نوعی هم دکوراتیو و هم عمومی می باشد. – نورپردازی که به صورت دکوراتیو در قسمت داخلی کابینت ها به کار می رود یکی دیگر از نورپردازی های آشپزخانه به سبک دکوراتیو می باشد. این نورپردازی بیشتر در آشپزخانه هایی به کار می رود که کابینت های شیشه ای دارند، نورپردازی در کابینت ها باعث می شود وسایل دکوری و تزئینی را که در کابینت قرار داده اید بیشتر به چشم بیایند و زیبایی بیشتری را در آشپزخانه به وجود آورند.
  1. به صورت عمومی :
شما زمانی که نورپردازی دکوراتیو و کاربردی را انجام دادید باید به فکر نورپردازی عمومی باشید. اگر شما دو مرحله قبلی را به خوبی انجام داده باشید در این مرحله نیازی به نور زیاد ندارید چرا که تمامی چراغ های سقفی و لوسترها میزان نور مورد نیاز را به خوبی تامین می کنند. نورپردازی عمومی شامل نور کلی می باشد که باید در آشپزخانه وجود داشته باشد ولی شما که از چراغ های مختلفی در آشپزخانه خود استفاده کرده اید نیاز چندانی به نور عمومی ندارید. در پایان زمانی که شما نگاهی به آشپزخانه بیاندازید متوجه خواهید شد که قسمتی را فراموش نکرده اید و تمامی قسمت های آشپزخانه به خوبی نورپردازی شده اند، البته باید دقت داشته باشید که هر آشپزخانه ای دیزاین خاصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *