در طراحی آشپزخانه اپن باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

 

نکات مهم در مورد طراحی آشپزخانه اپن :

همه شما به خوبی می دانید که تا یک مدتی طراحی آشپزخانه اپن مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته بود. ولی شما باید دقت داشته باشید که در طراحی آشپزخانه اپن فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. بسیاری از افرادی که طراحی آشپزخانه اپن را انجام می دهند بر این باور هستند که باید به گونه آشپزخانه و اپن آن را طراحی کنند تا با دیگر قسمتهای خانه هماهنگی های لازم را داشته باشد.

شما باید برای طراحی آشپزخانه اپن به نکات مهم توجه کنید تا آشپزخانه ای زیباتر و شیک تر داشته باشد. برای اینکه با برخی از این نکات مهم آشنا شوید در ادامه آنها را معرفی می کنیم تا بهتر بتوانید طراحی آشپزخانه خود را انجام دهید.

برخی از نکاتی که در طراحی آشپزخانه اپن مهم می باشد :

همانطوری که بین نمدیم شما باید برای طراحی آشپزخانه اپن نکات مهمی را رعایت کنید که در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

  1. توجه نمودن به جزئیات :

توجه کردن به جزئیات طراحی آشپزخانه اپن یکی از نکات بسیار مهمی می باشد که باید در مورد آنها آگاهی های لازم را داشته باشید. یکی از نکاتی که در آشپزخانه های اپن بسیار مهم است انتخاب صندلی و وسایل تزئینی می باشد که باید بسیار به آن دقت داشته باشید. همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید استفاده نمودن از متریال های مناسب در طراحی آشپزخانه اپن می باشد. باید دقت داشته باشید که در طراحی اینگونه آشپزخانه ها از هرج و مرج زیاد خودداری کنید تا فضای آشپزخانه چندان شلوغ نشود، برای اینکه از شلوغی آشپزخانه جلوگیری کنید می توانید از وسایلی استفاده کنید که چند منظوره هستند.

  1. توجه نمودن به اتاق نشیمن :

همانطوری که می دانید طراحی آشپزخانه اپن به گونه ای می باشد که از اتاق نشیمن به طور کامل قابل مشاهده است. شما باید طراحی اینگونه از آشپزخانه ها به طوری عمل کنید که با فضای بیرون هماهنگی های لازم را داشته باشد. به عنوان مثال رنگ اتاق نشیمن را باید با آشپزخانه خود هماهنگ کنید و یا اینکه وسایلی را که در اتاق نشیمن قرار می دهید را به گونه ای چیدمان کنید که با وسایل آشپزخانه و اپن آن هماهنگ باشد.

  1. ایجاد نمودن فضایی منسجم :

همانطوری که پیش از این بیان کردیم، ایجاد نمودن فضایی منسجم نکته بسیار مهمی است که باید در طراحی آشپزخانه اپن در نظر داشته باشید. استفاده نمودن از طیف رنگی که مناسب است انسجام بخشی زیبایی در فضای آشپزخانه داشته باشد. همچنین یکی دیگر از وسیله هایی که به فضای آشپزخانه انسجام می بخشد نورپردازی های است که در بافت آشپزخانه تاثیر بسیاری دارد.

بنابراین دقت داشته باشید که یکی از مهمترین عوامل انسجام بخشی فضای آشپزخانه طیف رنگی و رنگی می باشد که در آشپزخانه خود استفاده می کنید و آن را با اتاق نشیمن هماهنگ می سازید.

  1. ایجاد نمودن فضایی دنج :

شما باید برای اینکه فضایی دنج در آشپزخانه داشته باشید باید از طراحی ساده ای استفاده کنید. همچنین یکی از نکات دیگری که در طراحی آشپزخانه اپن بسیار مهم می باشد این است که باید صندلی اپن خود را با مبلمان خانه خود هماهنگ سازید، یعنی مدل آنها باید شبیه یکدیگر باشد. شما زمانی بیشتر این موضوع را متوجه می شوید که اتاق نشیمن دقیقا در کنار آشپزخانه باشد.

یکی از نکاتی که باید در انتخاب صندلی به آن اهمیت بدهید رنگ صندلی ها می باشد که باید با یکدیگر هماهنگ باشد. برای مثال اگر شما از کوسن های رنگی در خانه خود استفاده می کنید بهتر است رنگ صندلی های خود را با کوسن های خانه تان هماهنگ کنید.

  1. استفاده از جزیره کوچک :

یکی از ایده هایی که در طراحی آشپزخانه اپن امروزه بسیار متداول می باشد استفاده از جزیره در ابعاد کوچک می باشد. اگر شما از جزیره ای کوچک در آشپزخانه خود استفاده کنید فضای آشپزخانه تان بزرگ تر نشان داده می شود. شما برای اینکه انتخاب مناسبی از این جزیره ها در آشپزخانه داشته باشید می تواند از جزیره ای استفاده کنید که عرض کمی دارند ولی طول آنها بیشتر است.

6.انتخاب رنگ مناسب :

یکی از مهمترین نکاتی که باید در طراحی آشپزخانه اپن به آن اهمیت بدهید انتخاب رنگ مناسب می باشد. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید با یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی داشته باشند.متریال های مورد استفاده در اپن آشپزخانه باید بافت های مناسبی داشته باشند تا زیبایی آشپزخانه را بیشتر کنند. بیشترین رنگ هایی که در طراحی آشپزخانه اپن توصیه می شود رنگ های خاکستری، سفید و بژ می باشند.

  1. استفاده از ایده های مینیمالیست و ساده :

یکی از بهترین راهکارهای طراحی آشپزخانه اپن استفاده کردن از مینیمال های مناسبی می باشد که فضای آشپزخانه را زیباتر می کند. فقط یکی از نکاتی که موجب می شود آشپزخانه زیبایی داشته باشید این است که از مینیمال هایی استفاده کنید که چوبی هستند. متریال های ساده زیبایی آشپزخانه را چندین برابر می کند و نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه می بخشد. چوب یکی از متریال هایی می باشد که با بیشتر نمونه های تزئینی دیگر به راحتی تطبیق پیدا می کند.

  1. استفاده از ایده های خلاقانه :

استفاده کردن از ایده های خلاقانه یکی از بهترین اقداماتی می باشد که برای طراحی آشپزخانه اپن می توانید استفاده کنید. برای این منظور شما می توانید از جزیره ای در آشپزخانه خود استفاده کنید که طرح آن ویژه و خاص باشد. یکی از نکاتی که در به کارگیری ایده های خلاقانه بید بسیار به آن دقت داشته باشید این است که از رنگ های ساده و بافت ساده استفاده کنید تا زیبایی آشپزخانه شما بیشتر شود.

  1. استفاده از رنگ های غالب :

شما می توانید از یک رنگ غالب در کنار رنگ ساده استفاده کنید تا تعادل فضای آشپزخانه شما بیشتر شود. استفاده کردن از این ایده برای طراحی آشپزخانه مدرن و شیک می باشد. رنگ زرد یکی از رنگ هایی است که به عنوان رنگ غالب زیبایی بیش از حدی را به آشپزخانه شما می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *