بهترین محل نصب برای پکیج دیواری گازی کدام مکان می باشد ؟

یکی از عناصر و ویژگی های خانه های امروزی پکیج دیواری گازی می باشد که در بیشتر خانه ها از آن استفاده می کنند. برخی از افراد پکیج دیواری گازی خود را در آشپزخانه نصب می کنند و برخی دیگر در قسمت انبار خانه آن را نصب نمایند. اما بیشتر کسانی که پکیج دیواری گازی دارند آن را در آشپزخانه نصب می نمایند که دسترسی به آن آسان تر باشد. اما در نصب پکیج دیواری گازی باید نکات بسیار مهمی را رعایت کنید تا وجود آن در آشپزخانه برای شما خطرآفرین نشود.

در نصب پکیج دیواری گازی و حتی تمامی وسایلی که گازسوز هستند باید محلی را انتخاب کنید که امکان نصب کردن دودکش در آن مکان وجود داشته باشد. و همچنین دقت داشته باشید که آن را در کنار مواد قابل اشتعال و …. نصب نکنید. حتما قبل از روشن کردن هر وسیله ای که گاز سوز می باشد باید از سالم بودن دودکش و باز بودن راه دودکش اطمینان کامل به دست آورید. یکی از دودکش هایی که برای پکیج دیواری گازی ممنوع می باشد دودکش فنری و یا همان آکاردئونی است.

عبور دودکش های پکیج های دیواری از سقف کاذب به دلیل استانداردهایی که در نصب آن وجود دارد ممنوع می باشد. طبق استانداردی که برای نصب آن وجود دارد باید از کف ساختمان یک و نیم متر فاصله داشته باشد و به همین دلیل است که نصب پکیج در ارتفاع به هیچ عنوان نباید از یک متر و یا 2 متر بیشتر باشد. شما اگر در خانه خود چندین پکیج دیواری گازی دارید باید دقت داشته باشید که برای هر پکیج دودکش جداگانه ای را نصب نمایید. دودکش پکیج باید در پشت بام نصب شود و همچنین نمی توانید از یک دودکش مشترک برای کل ساختمان استفاده کنید.

شرایط محل نصب پکیج دیواری گازی :

همانطوری که بین کردیم نصب پکیج دیواری گازی دارای نکاتی می باشد که باید آنها را رعایت کنید در غیر اینصورت مشکلات زیادی به وجود می آید. در ادامه برخی از نکات و شرایط نصب پکیج دیواری گازی را بیان می کنیم.

1_ پکیج دیواری گازی به هیچ عنوان نباید در بالای اجاق گاز و وسایل گرمازا قرار بگیرد.

2_حداقل فاصله ای که باید با دیوار مقابل داشته باشد یک متر است و اگر کمتر از آن باشد خطرناک است.

3_فاصله ای که باید با کابینت های مجاور و طرفین آنها داشته باشد باید 15 سانتی متر باشد.

4_فاصله از کف زمین تا زیر پکیج باید 120 سانتی متر باشد.

5_بین کلاهک تعدیل پکیج و درچه دودکش باید فاصله ای را قرار دهید که این فاصله حداقل باید 30 سانتی متر باشد.

6_دقت داشته باشد که به هیچ عنوان نباید کلاهک تعدیل پکیج را به دریچه دودکش که داخل دیوار نصب شده است متصل گردانید. شما باید هرچه قدر که می توانید دستگاه را پایین تر از دریچه دودکش نصب کنید. اگر فاصله ای که بین پکیج و دریچه وجود دارد زیاد باشد مکش دستگاه بیشتر می شود و قدرت بیشتری را به دست می آورد.

7_اگر قصد دارید پکیج دیواری دودکش دار نصب کنید و آن را داخل کابینت قرار دهید، باید بسیار توجه داشته باشید که پکیج دیواری گازی برای احتراق نیاز دارد که اکسیژن کافی دریافت کند و به همین دلیل حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج به راحتی بتوانید اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.

مهمترین نکاتی که در نصب پکیج دیواری گازی باید به آنها اهمیت بدهید :

همانطوری که می دانید شما باید برای نصب هر وسیله ای در خانه خود نکات مهمی را در نظر بگیرید و آنها را انجام دهید. پکیج دیواری گازی یکی از مهمترین وسیله های خانه می باشد که در نصب آن نکات بسیار مهمی را باید بدانید. در ادامه برخی از این نکات را بیان می کنیم.

1_دقت داشته باشید در مکانی که که می خواهید  را نصب کنید باید مصالح به کار رفته شده در آن مکان مطمئن و بسیار مناسب باشد تا ب خوبی بتواند وزن پکیج را تحمل کند.

2_شما باید با پیچ و بست که در درون دستگاه وجود دارد پکیج را ب دیوار نصب نمایید.

3_برخی از مناطق وجود دارد که رسوب و املاح آب در آن مناطق زیاد است، شما باید در این مکان ها از رسوب گیر استفاده کنید تا از رسوب گیری آب جلوگیری شود. این رسوب گیرها از جنس پلی فسفات و یا مغناطیسی می باشند.

4_قطر داخلی شیلنگ ها و لوله های پکیج دیواری گازی باید استاندارد باشد. این لوله ها و شیلنگ ها رفت و برگشتی می باشند که قطر آنها باید ¾ باشد.

5_شما می توانید با استفاده کردن از لوله های خرطومی استیل و یا شیلنگ هایی که رفت و برگشتی هستند، آب سرد و گرم لوله گاز را به پکیج متصل کنید و برای اینکه از هرگونه نشت در دستگاه جلوگیری کنید آن را کنترل نمایید. دقت داشته باشید که دستگاه را قبل از اینکه به کار بیندازید باید به طور کامل آچارکشی کنید تا اطمینان کاملی از کارکرد دستگاه داشته باشید.

6_اگر می خواهید به برد و قطعات الکترونیک دستگاه آسیبی وارد نشود می توانید از محافظ الکتریکی برق استاندار استفاده کنید، ولی باید دقت داشته باشید که این محافظ مخصوص پکیج دیواری گازی باشد.

7_در قسمت ورودی گاز به درون دستگاه باید فیلتر مناسبی را نصب کنید.

8_با استفاده کردن از شیلنگ خروجی، شیر اطمینانی را که در دستگاه وجود دارد را باید به بیرون از دستگاه راهنمایی کنید.

9_برای اینکه دستگاه را به آسانی نصب نمایید و راه اندازی و تغییرات آن را به خوبی بتوانید انجام دهید، بهتر است تمامی لوله هایی که به شیرفلکه دستگاه نصب می شود را قبل از نصب دستگاه انجام دهید تا برای نصب دستگاه دچار مشکلی نشوید.

10_مسیری که برای رفت و برگشت لوله ها در نظر گرفته می شود باید به خوبی مشخص شود.

11_یکی از نکاتی که باید پیش از نصب  بسیار باید به آن توجه داشته باشید این است که لوله کشی های شوفاژ را شستشو دهید و هرگونه مواد را از درون آنها خارج سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *