برخی از مهم ترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

برخی اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد که بسیاری از خانم ها دچار این اشتباه می شوند. همه ما به خوبی می دانی که آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می شود و باید به طراحی آن اهمیت ویژه ای داده شود. تعدادی اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه توسط خانم ها انجام می شود که آنها باید دقت داشته باشند این اشتباهات را انجام ندهند تا آشپزخانه ای زیباتر داشته باشند.

در گذشته فضای آشپزخانه با فضای امروزی آشپزخانه ها بسیار متفاوت می باشد. امروزه بیشتر آشپزخانه ها کنار پذیرایی قرار گرفته اند و اگر شما برخی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام دهید تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن زیبایی پذیرایی و خانه شما دارد. بنابراین باید حسابی دقت کنید که اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را انجام ندهید تا خانه زیباتری داشته باشید.

در ادامه برخی از مهمترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را بیان می کنیم تا با مطالعه آنها متوجه آن اشتباهات شوید و آنها را در طراحی آشپزخانه خود انجام ندهید.

برخی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه :

همانطوری که بیان کردیم آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های خانه محسوب می شود که زیبایی آن تاثیر بسیار زیادی در زیبایی خانه شما دارد، بنابراین باید دقت داشته باشید که طراحی آن را بهترین نحو ممکن انجام دهید و اشتباهاتی که در دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد را انجام ندهید. در ادامه برخی از مهمترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را که بیشتر خانم ها دچار آن اشتباهات می شوند را بیان می کنیم تا از انجام دادن آنها جلوگیری کنید.

  1. چسباندن عکس روی درب یخچال :

اینکه عکس های یادآور خاطرات شما می بشند بسیار شیرین می باشد و یا اینکه عکس کسانی را که به آنها علاقه دارید را هر روز مشاهده کنید هم لذت بخش می باشد، ولی دقت داشته باشید که یکی از مهمترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه چسباندن عکس های یادگاری به درب یخچال می باشد. یخچال شما آلبوم خاطرات نیست و این روش بسیار قدیمی می باشد، عکس ها متعلق به آلبوم هستند و جای آنها روی درب یخچال نمی باشد. شما اگر این عکس ها را هر روز مشاهده کنید دیگر اثر خودشان را از روی ذهن و قلب شما از بین می برند و زیبایی چندانی به آشپزخانه شما نمی بخشند.

  1. ظرف های زیبای خود را به درون کابینت ها نبرید :

این امر درست است که ظرف ها را باید درون کابینت ها قرار دهید اما طراحی و دکوراسیون آشپزخانه شما را که نباید فقط چوب های کابینت و سازه های فلزی بپوشانند، بلکه زمانی طرح و رنگ کابینت های آشپزخانه شما زیبا می شود که مکمل های دیگری آنها را تحت تاثیر قرار دهند. شما می توانید ظرف های زیبا و تزئینی خود را که از دیدن آنها لذت می برید را در دسترس قرار دهید و درون کابینت نگذارید؛ از این طریق خانه و آشپزخانه شما بسیار زیباتر می شود و حس زندگی و شادابی به خانه شما بخشیده می شود.

امروزه دیگر فضای آشپزخانه سرتاسر کابینت نمی باشد، در اصل وجود کابینت های سرتاسری یکی از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است که بسیاری از خانم ها این اشتباه را انجام می دهند. شما می توانید در بالای خود یا اجاق گاز خود طاقچه های چوبی قرار دهید و وسایل زیبای خود را روی طاقچه ها بچینید. دقت داشته باشید که ظرف ها را نباید روی هم تلنبار کنید، فقط باید یک و یا دو عدد از ظرف ها روی این قفسه ها چیده شود.

  1. از بین بردن بوی بد آشپزخانه :

همانطوری که می دانید استفاده از هود در آشپزخانه کاربردهای بسیار مهمی دارد، مهمترین کاری که آن می کند این است که بوی بد غذا را از آشپزخانه بیرون می برد. در عین حال رطوبت و چربی که در آشپزخانه تولید می شود را از بین می برد و به همین دلیل وجود هود در آشپزخانه بسیار ضروری می باشد.

یکی از مهمترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه که در مورد هود برخی از افراد انجام می دهند این است که بیشتر به شکل ظاهری آن دقت می کنند تا آشپزخانه زیباتری داشته باشند و در صورتی که مهمترین ویژگی که هود باید داشته باشد از بین بردن بوی بد غذا است، پس شما باید به دنبال یک هود ساده که کارآیی بالایی دارد باشید.

  1. زیبایی آشپزخانه ؛ کاشی ها :

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه که بسیاری از خانم ها دارند این است که گمان می کنند کاشی های تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه ندارند چرا که در پشت کابینت ها قرار می گیرند  و کسی به آنها توجهی نشان نمی دهد. در صورتی که یکی از مهمترین عناصر زیبایی آشپزخانه کاشی های آن می باشد که حتما باید به زیبایی آن اهمیت داده شود.

امروزه دیگر همه کاشی های آشپزخانه یک طرح و یک رنگ نیستند، بلکه برای زیبایی بیشتر آشپزخانه کاشی های هر قسمت را یک طرح انتخاب می کنند. به عنوان مثال کاشی هایی که در پشت اجاق گاز می باشد با کاشی هایی که در پشت سینک ظرفشویی قرار می گیرد متفاوت است. دقت داشته باشید که باید جنس این کاشی ها بسیار عالی باشد تا به راحتی بتوانید چربی های نشسته بر روی آن را تمیز کنید.

  1. وسایل برقی روی میز آشپزخانه قرار نمی گیرد :

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه این است که برخی از افراد وسایل برقی خود را روی کانتر آشپزخانه قرار می دهند. در هر آشپزخانه ای جدا از این که وجود کابینت ها بسیار مهم است داشتن میز کار هم اهمیت بسیاری دارد. حال اگر شما ین فضا را با لوازم برقی خود بپوشانید فضای زیادی را اشغال کرده اید و در اصل زیبایی آشپزخانه را هم از بین برده اید.

پس در نتیجه  اشتباهات رایج در طراحی دکوراسیون آشپزخانه را که مربوط به کانتر آشپزخانه می باشد را  انجام ندهید و لوازم برقی خود را درون کابینت بگذارید. برای لوازم برقی دیگری مانند ماکروویو و بقیه هم می توانید کابینت آنها را در آشپزخانه طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *