برخی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

بسیاری از افرادی که در خانه خود ماشین ظرفشویی دارند، برخی اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی را انجام می دهند که باید از آنها جلوگیری نمایند. شما باید در مورد اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به خوبی از این دستگاه استفاده کنید.

اینکه ماشین ظرفشویی شما چه برندی باشد مهم نیست مهم این است که چندین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد که شما به طور معمول دچار آنها می شوید، این اشتباهات باعث می شود که سیستم عملکرد ماشین ظرفشویی شما تحت تاثیر آنها قرار بگیرد و به خوبی نتواند کار کند. برخی از اقداماتی که شما انجام می دهید امکان دارد که عواقب مشهودی نداشته باشد، به عنوان مثال تکه های غذا که به ظرف می چسبند و یا بوی نامطبوعی که از داخل ماشین ظرفشویی به مشام شما می رسد. تمامی این عوامل بر میزان پاکی و تمیزی ظروفی که در ماشین ظرفشویی می گذارید تاثیر می گذارد.

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما دچار اشکال شد، و شما مشکل آن را نمی دانستید به هیچ وجه اقدام به تعمیر کردن آن نکنید و باید به متخصصانی که در این زمینه تخصص دارند رجوع کرده و آنها را در جریان بگذارید. اگر خودتان دستگاه را تعمیر کنید ممکن است اشکال آن را پیشرفته تر کنید. در ادامه برخی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی را بیان می کنیم تا شما بهتر بتوانید با ماشین ظرفشویی خود کار کنید و همچنین اگر نحوه کار کردن شما با ماشین ظرفشویی بهتر باشد و اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی را انجام ندهید عمر ماشین ظرفشویی شما بیشتر می شود.

معرفی برخی از مهمترین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی :

همانطوری که بیان کردیم اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی وجود دارد که برخی از خانم ها به آن توجه نمی کنند و دچار آن اشتباهات می شوند، برای اینکه شما با اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی آشنایی بیشتری به دست آورید در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

  1. استفاده از مواد شوینده نامناسب :

شاید برای شما این امر بسیار عادی باشد و چندان به آن اهمیت ندهید، اما مایع شوینده ای که مخصوص ماشین ظرفشویی می باشد ا مواد شوینده دستی بسیار متفاوت می باشد. اگر چه هر دوی این مواد ظروف را به خوبی تمیز می کنند اما روش شستشوی آنها بسیار متفاوت می باشد. اگر شما از مایع ظرفشویی دستی برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید کف زیادی به وجود می آید و این عامل موجب می شود که دستگاه شما آسیبی جدی ببیند و این یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد.

بنابراین این یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد که باید این اشتباه را انجام دهید و فقط از مواد شوینده ای استفاده کنید که مخصوص ماشین ظرفشویی می باشد. مواد شوینده ماشین ظرفشویی دو نوع می باشد که یکی از مدل های آن ژل مانند است و باید آن را در جایگاه مخصوص خود بریزید و دیگری مانند قرص می باشد که کافی است آن را درون ماشین بیندازید و ماشین را روشن کنید.

  1. ظروف را تمیز نکنید :

بسیاری از افراد بر این باور هستند که باید ظروف را قبل از اینکه درون ماشین بگذارند باید به طور کامل شستشو دهند و تکه های غذا را از آن جدا کنند که این یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد. اما اخیرا با بررسی هایی که بر روی انواع ماشین ظرفشویی انجام شد به این نتیجه رسیدند که نیازی نیست ظروف را تمیز کنید چرا که دستگاه به خوبی می تواند تکه ها را از آن جدا کند و ظروف را تمیز کند.

بنابراین این اشتباه یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی بوده است که بسیاری از خانم ها آن را انجام می داده اند، ولی در صورتی که فقط کافی است شما تکه های بزرگ را از ظروف بردارید و بدون اینکه به آنها آب بزنید آنها را درون دستگاه قرار دهید تا به خوبی شسته شوند.

  1. دمای آب باید گرم باشد :

طبق بررسی هایی که انجام شده است باید دمای آب ماشین ظرفشویی صد و بیست درجه باشد تا ظروف بسیار تمیز شسته شود. شما می توانید برای اینکه دمای ماشین ظرفشویی خود را به خوبی متوجه شوید از دماسنج استفاده کنید و اگر دمای آب ماشین کمتر از صد و بیست درجه بود باید فکری به حال آن بکنید تا زیادتر شود، در غیر اینصورت ظروف شما به خوبی شسته نمی شود. پس مراقب باشید دچار یکی دیگر از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی نشوید.

  1. قرار دادن ظروف در جای مناسب :

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی این است که بسیاری از افراد ظروف را در جای مناسبی قرار نمی دهند. اگر ظروف در جای مناسبی قرار نگیرد امکان دارد که به خوبی شسته نشوند و لکه های کثیف روی آنها باقی بماند. به همین دلیل شما باید بشقاب ها را در قفسه پایینی قرار دهید، قفسه های پایینی برای بشقاب و سینی طراحی شده است که با قرار دادن مناسب ظروف در قفسه ها تمیزتر شسته می شوند و آب به تمامی قسمت های آن می رسد.

قسمت بالایی ماشین برای پیاله ها، لیوان ها و ظروف بزرگتر دیگر می باشد که آنها را هم باید به گونه ای بچینید که آب به تمامی قسمت های آن برسد تا به خوبی شسته شوند. همچنین برای قاشق ها و چنگا ها سبدی در ماشین قرار دارد که باید قاشق چنگال ها را هم به صورت تک به تک درون آن سبد قرار دهید تا آب به تمامی قسمت های آن برسد.

  1. ظروفی که نباید در ماشین قرار بگیرند :

یکی از ممهمترین و بیشتری اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی که بسیاری از خانم ها مرتکب این اشتباه می شوند این است که، تمامی ظروف خود را در ماشین قرار می دهند. در صورتی که باید دقت داشته باشید ظروف چوبی و پلاستیکی به هیچ عنوان نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند چرا که آنها آسیب می بینند. دمای زیاد آب باعث می شود که آنها خراب شوند و این موضوع به ضرر شما می باشد چرا که ماشین آنها را به خوبی می شوید ولی ظروف شما خراب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *