استانداردهایی که برای کابینت آشپزخانه باید رعایت شود

استاندارد کابینت آشپزخانه را چگونه باید رعایت کنیم ؟

کابینت آشپزخانه یکی از وسایلی می باشد که هر خانه ای به آن نیاز دارد. در حقیقت باید بدانید که وجود کابینت آشپزخانه دقیقا به اندازه لوله کشی، محل نصب سینک و… دارای اهمیت بسیاری می باشد. برخی از آشپزخانه ها به قدری کوچک هستند که یک مینی اجاق گاز در آنها قرار داده اند ولی آنها هم به کابینت آشپزخانه نیاز دارند.

پس بنابراین با توجه به اهمیت کابینت آشپزخانه باید در نصب و انتخاب آن دقت داشته باشید و همچنین استانداردهای لازم را در مورد کابینت ها رعایت کنید تا بهترین کابینت را برای آشپزخانه خود نصب کنید. برای اینکه بیشتر با استانداردهای کابینت آشپزخانه آشنا شوید در ادامه برخی از این استانداردها را بیان می کنیم.

برای انتخاب کابینت آشپزخانه چه مواردی را باید رعایت کنیم ؟

همانطوری که بیان کردیم کابینت آشپزخانه باید استانداردهایی را در ابعاد و اندازه داشته باشد. شما باید بر اساس مدل آشپزخانه و شکل آن ابعاد فیزیکی و مدل کابینت های خود را انتخاب کنید. هریک از کابینت هایی که برای آشپزخانه ساخته می شوند طول عمر متفاوتی دارند و زیبای و قیمت آنها هم متفاوت می باشد. البته باید دقت داشته باشید که مدل هریک از کابینت ها با یکدیگر متفاوت می باشد و بر اساس مدلی که دارند قیمت آنها هم با یکدیگر متفاوت می باشد.

شما باید دقت داشته باشید مدلی را که برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب می کنید کاربردی باشد و فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهد، چرا که کابینت ها از تاثیرگذارترین و مهمترین عناصر دکوراسیون آشپزخانه می باشند. اگر آشپزخانه شما دارای اوپن باشد باید شکل و رنگ کابینت های خود را با پذیرایی و اتاق نشیمن خود هماهنگ کنید تا زیبایی بیشتری را برای خانه به وجود آورد.

پس همانطوری که بیان کردیم متوجه شدید که نقش کابینت آشپزخانه فقط اینکه شما ظرف و ظروف خود را در آن نگهداری کنید نمی باشد. بلکه شما باید طبق سلیقه خود رنگ، ابعاد و جنس آن را به گونه ای طراحی کنید که با دیگر لوازم خانه هماهنگی داشته باشد و همچنین لوازم آشپزخانه را به زیبایی در خود جای دهد. هر کابینت دارای ابعاد استانداردی می باشد که برای بیشتر کابینت های آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه چه ابعادی می باشد ؟

در اکثر آشپزخانه اگر دقت کنید ابعاد آشپزخانه ها به طور معمول دو ردیف می باشد که کابینت های بالایی و کابینت های پایینی هستند. ابعاد استانداردی که برای این دو ردیف در نظر گرفته شده است با یکدیگر تفاوت دارد یعنی کابینت های بالایی ابعاد ویژه ای دارند و همچنین کابینت های پایینی ابعاد مخصوص به خود را دارند. ابعاد آنها بدین شرح می باشد که :

  1. ردیف پایینی کابینت ها :

از آنجایی که بیشتر وسایل سنگین و مهم خانه را در کابینت های پایینی قرار می دهیم باید این کابینت ها جادارتر و بزرگتر از کابینت های بالایی باشند، عمقی که برای این کابینت ها استاندارد است 55 الی 60 می باشد و ارتفاع مورد نیاز برای آنها در حدود 90 سانتی متر است.

  1. ردیف بالایی کابینت ها :

در این ردیف بیشترین وسیله هایی که گذاشته می شود ظرف و ظروف و ادویه جات می باشد که عمق آن باید 30 باشد و ارتفاعی که برای آنها باید مد نظر قرار گرفته شود 70 سانتی متر است. پس همانطوری که متوجه شدید کابینت های پاینی دارای عمق و ارتفاع بیشتری هستند که این امر هم به این دلیل است که استفاده از کابینت های پایینی بیشتر از کابینت های بالایی می باشد.

  1. فاصله بین کابینت ها :

بین کابینت های بالایی و پایینی فاصله ای قرار دارد که در این فاصله تخته ای را قرار می دهند تا وسیله های دیگر آشپزخانه خود را در روی آن قرار دهید. این فاصله باید 55 تا 60 سانتی متر باشد. اگر فاصله بین کابینت آشپزخانه را زیاد کنند دیگر دسترسی به کابینت های بالایی به دشواری صورت می پذیرد و آشپزخانه ظاهری ناخوشایند پیدا می کند.

البته باید توجه داشته باشید که این ابعاد بر اساس سفارش های شما و ابعاد خاص آشپزخانه قابل تغییر است و شما به راحتی می توانید آنها را تغییر دهید. امروزه در کابینت آشپزخانه کابینت های را برای جای ماکروویو، یخچال، قهوه جوش و … طراحی می کنند که زیبایی آشپزخانه ها را بیشتر می کند. یکی از نکاتی که باید در ساخت این کابینت ها در نظر داشته باشید این است که باید ابعاد وسیله های منزل خود را به طور دقیق ارائه دهید تا کابینت ها مناسب وسیله شها شما ساخته شود.

برخی از وسایل آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی که می خواهید آنها را درون کابینت آشپزخانه جای دهید را باید به گونه ای کابینت های آن را طراحی کنید که لوله کشی و سیم کشی های مورد نیاز این دو وسیله را داشته باشد. پس دقت داشته باشید زمانی که می خواهید کابینت های آشپزخانه خود را طراحی کنید چندین قسمت مجزا را برای وسیله های خود در نظر بگیرید. امروزه از آنجایی که بیشتر آشپزخانه ها مدرن شده اند، جای کابینت یخچال را در بین کابینت ها قرار می دهند تا جلوه بیشتری داشته باشد.

امروزه کابینت آشپزخانه از چه جنسی می باشد ؟

امروزه شما به راحتی می توانید جنس کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید. شما با توجه به مدل آشپزخانه ای که دارید و همچنین هزینه ای که می خواهید برای کابینت های خود صرف کنید، مدل های متنوعی را می توانید انتخاب کنید. مدل های متنوع کابینت آشپزخانه را در ادامه معرفی می کنیم.

  1. کابینت های چوبی :

این کابینت ها بسیار لوکس می باشند و برای خانه هایی که کلاسیک هستند توصیه می شود. قیمت آنها بالا می باشد و نصب آنها طول می کشد.

  1. کابینت های فلزی :

این کابینت ها بسیار قدیمی هستند و در بیشتر خانه های قدیمی از آن استفاده شده است که دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

  1. کابینت ام دی اف :

ام دی اف یکی از کابینت هایی می باشد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، این کابینت کیفیت خوبی دارد و همچنین قیمت آن هم مناسب می باشد.

  1. کابینت های گلس :

این کابینت در واقع زیر مجموعه کابینت آشپزخانه از جنس ام دی اف می باشد، ظاهر آن بسیار براق است و به همین دلیل زیبایی خاصی را به آشپزخانه می بخشد، البته قیمت آن بالاتر از ام دی اف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *