نکاتی برای انتخاب شیرظرفشویی آشپزخانه

شیرآلات ظرفشویی استیل البرز

شیر ظرفشویی یکی از قسمت‌های اصلی و مهم در آشپزخانه‌هاست. بیشترِ زمان ما در آشپزخانه مقابل آن سپری می‌شود و این قسمت، در کنار اجاق‌گاز، از پرکاربردترین قسمت‌های آشپزخانه است. علاوه بر این، شیر آشپزخانه از لحاظ ظاهری هم تأثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر جلوه کلی فضای آشپزخانه دارد. شاید بخواهید با تعویض شیر آشپزخانه جلوه تازه‌ای به طراحی داخلی آشپزخانه خود بدهید یا شاید هم از چکه‌کردن و نشتی دائمی شیر قدیمی‌تان خسته شده‌اید. به هر حال، باید بدانید که کار ساده‌ای پیش رو ندارید. برندهای بسیاری در این حوزه فعالیت دارند و شیرهای آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و متعدد در بازار موجود است و گاهی، انتخاب از میان این‌همه محصول دشوار و پیچیده می‌شود؛ اما جای نگرانی نیست و در ادامه، با شما از مهم‌ترین نکات و توصیه هایی  برای انتخاب شیرظرفشویی آشپزخانه  خواهیم گفت که کارتان را برای خرید شیر ساده‌تر می‌کند و کمک می‌کند انتخابی هوشمندانه داشته باشید. همراه ما باشید.

به ارتفاع و اندازه شیر آشپزخانه توجه کنید

اولین ابعادی که باید هنگام انتخاب شیر آشپزخانه مدنظر داشته باشید ارتفاع شیر است. بسته به عوامل مختلف، ارتفاع شیری که انتخاب می‌کنید باید تنظیم شود؛ مثلا اگر روی سینک ظرفشویی قفسه یا کابینتی دارید که اجازه نمی‌دهد شیر آب چندان بالا بیاید، شیر با ارتفاع کمتر انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

اندازۀ مهم دیگری که باید مدنظر داشته باشید میزان بلندی یا کوتاهی انحنای شیر آشپزخانه است. هرچه انحنای شیر بیشتر باشد، دهانه لوله شیر آب فاصله دورتری را پوشش خواهد داد؛ بنابراین اگر سینک بزرگی دارید یا سینک سه‌تایی در آشپزخانه کار گذاشته‌اید، شیر آشپزخانه با انحنای بلند انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. انحنای کوتاه‌تر شیر آب نیز بیشتر مناسب سینک‌هایی است که اندازه کوچک تا متوسط دارند. هدف این است که آب جاری از دهانه لوله شیر آب به همه نقاط سینک برسد و از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.

کسانی که سینک بزرگ در آشپزخانه دارند، هنگام خرید شیرآلات، می‌توانند به‌جای محصولاتی که انحنای بلندتری دارند، سراغ محصولاتی بروند که در آنها، در دهانه شیر آب، قسمتی شلنگ‌مانند کار شده است و بیرون می‌آید. شیر ظرفشویی استیل البرز، مدل ST-311، نمونه‌ای از این نوع شیرآلات است.

شیرآلات استیل البرز

طراحی شیر آشپزخانه

مدل طراحی شیری که انتخاب می‌کنید نکته حائز اهمیت دیگری است که هنگام انتخاب شیر آشپزخانه باید مدنظر داشته باشید. نوع و مدل شیر تا حدود زیادی با توجه به ظاهر و طراحی فعلی آشپزخانه‌تان تعیین می‌شود؛ مثلا اگر طراحی و دکوراسیون آشپزخانه‌تان به سبک سنتی است، شاید استفاده از سینک‌هایی که دو دستگیرۀ مجزا برای آب‌های سرد و گرم دارند بهتر باشد. حال اگر طراحی آشپزخانه مدرن و امروزی است، قاعدتا استفاده از شیرهای آبی که طراحی جدیدتری دارند معقول‌تر خواهد بود.

البته نباید فقط به ظاهر و طراحی شیر آشپزخانه توجه کنید. برخی از شیرها امکانات جانبی هم دارند که ممکن است برایتان جالب باشد و به کارتان بیاید؛ مثلا شیر ظرفشویی استیل البرز مدل ST-411 دارای اهرم تصفیه آب است یا برخی شیرهای ظرفشویی در دهانه‌شان قسمتی شلنگ‌مانند دارند که بیرون می‌آید، که در توضیحات مورد قبل به یکی از مدل‌های این شیرها اشاره شد (شیر ظرفشویی استیل البرز، مدل ST-311). پس یادتان باشد علاوه بر ظاهر و طراحی شیر، ماندگاری، دوام، کیفیت، امکانات جانبی و موارد دیگری نظیر اینها هم بسیار مهم‌اند.

انتخاب نوع سردوش شیر آشپزخانه

نوع سردوش شیر آشپزخانه یا سیار بودن یا نبودن آن مورد نسبتا مهم دیگری است که باید راجع‌به آن تصمیم‌گیری کنید؛ به‌ویژه اگر سینک بزرگی در آشپزخانه دارید.

سردوش شیرهای آشپزخانه در یک دسته‌بندی کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند: (۱)‌ آنهایی که در دهانه اصلی شیر آب کار گذاشته می‌شوند و (۲) آنهایی که به قسمت‌های جانبی شیر متصل می‌شوند. بعضی سردوش‌ها به‌محض آنکه از دهانه یا قسمت اصلی بیرون کشیده شوند، جریان آب از آنها به بیرون راه پیدا می‌کند. بعضی هم برای جریان آب نیاز به فشردن دکمه یا بالا و پایین بردن دستگیره دارند. اینها ملاحظاتی‌اند که هنگام انتخاب شیر آشپزخانه و نوع سردوش آن باید مدنظر قرار دهید.

اگر شیر آشپزخانه سردوش سیار داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید تمامی گوشه‌کنارهای سینک ظرفشویی را تمیز کنید و بشویید و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

مشخص‌کردن تعداد دستگیره‌ها هنگام انتخاب شیر آشپزخانه

اگر فقط به جنبه ظاهری توجه کنیم و طراحی آشپزخانه را مدنظر داشته باشیم، انتخاب شیرهایی که دو دستگیره مجزا برای آب سرد و گرم دارند تصمیم معقولی خواهد بود و به ظاهر آشپزخانه جلوه‌ای خاص خواهد بخشید؛ اما از لحاظ کاربرد و استفاده، مسلما اولویت با شیرآلات اهرمی است که در آنها با یک چرخاندن ساده یا بالا و پایین بردن اهرم یا دستگیره، حرارت آب تنظیم می‌شود؛ بنابراین بسته به آنکه ظاهر بیشتر برایتان اهمیت داشته باشد یا سادگی استفاده از شیر آشپزخانه، باید در این مورد تصمیم‌گیری کنید.

البته می‌توانید شیری را انتخاب کنید که هم اهرمی باشد و هم از لحاظ ظاهری و طراحی خاص و زیبا باشد؛ مثلا شیر ظرفشویی استیل البرز مدل ST-211 هر دوی این ویژگی‌ها را دارد. این مدل هم راهکار جایگزین دیگری است که پیش رو دارید.

تعداد سوراخ‌های سینک ظرفشویی

نکته مهم دیگری که هنگام انتخاب شیر آشپزخانه باید مدنظر داشته باشید تعداد فعلی سوراخ‌ها بر روی سینک ظرفشویی‌تان است؛ مثلا اگر شیر فعلی شما دو دستگیره داشته باشد و بخواهید شیر اهرمی با یک دستگیره بخرید، سوراخی اضافی بر روی سینک باقی خواهد ماند که باید پوشانده شود. بعضی از برندها و مدل‌ها وسیله مخصوصی برای این منظور تعبیه می‌کنند و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند که با استفاده از آن می‌توان سوراخ‌های اضافی سینک را پوشاند. اگر به چنین چیزی نیاز دارید، حتما از فروشنده سؤال کنید یا اطلاعات محصول موردنظرتان را دقیق بخوانید.

در حالت عادی، سینک‌های ظرفشویی قبل از آنکه کار گذاشته شوند سوراخ می‌شوند. در برخی سینک‌های ظرفشویی، قسمت‌های مخصوصی علامت‌گذاری شده‌اند که مخصوص سوراخ‌شدن با دریل‌اند. در صورت نیاز به سوراخ اضافی، می‌توانید بررسی کنید و ببینید چنین امکانی دارید یا خیر.

شیرآلات استیل البرز

انتخاب شیر آشپزخانه با توجه به جنس آن

 شیر با جنس استیل بیشترین دوام را در مقایسه با کروم،نیکل و مس دارد و تمیزکردن آن ساده‌تر است. به همین دلیل معمولا در سرویس‌های بهداشتی عمومی و نظایر آن از شیر استیل استفاده می‌کنند. اگر خیلی از شیر آشپزخانه استفاده می‌کنید، انتخاب انواع استیل آن را به شما توصیه می‌کنیم.

شیرهای ظرفشویی استیل البرز، جنس بدنه شیر کاملاً استینلس استیل (‌Stainless Steel) است و در اثر استفاده دچار خوردگی نمی‌شود. همچنین جنس استیل به کار رفته در آنها مانع به جا ماندن لک می‌شود و تمیز کردن را ساده می‌کند.

 

انتخاب شیرآلاتی که کارتریج استینلس استیل دارند

هنگام انتخاب شیر آشپزخانه بهتر است به‌دنبال انواع و مدل‌هایی باشید که کارتریج استینلس استیل دارند. کارتریج های استیل، در مقایسه با انواع و جنس‌های دیگر آن، امکان نشتی و چکه‌کردن شیر آب را بسیار کمتر می‌کنند و تا سال‌های سال از این بابت جای نگرانی نخواهید داشت.

آلیاژ مورد استفاده در تولید شیرآلات استیل البرز چیست ؟

در انتخاب شیرآلات باید توجه داشته باشیم که بدنه آن، دارای سرب کمی باشد. می‌دانیم که سرب ماده‌ای سمی است و مصرف سالانه مقادیر زیادی سرب، علاوه بر بروز بیماری‌هایی مثل سرطان، برای سلامتی عمومی هم خطرناک است.شرکت استیل البرز، برای حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان محصولات خود و جلوگیری از ابتلای مشتریان خود به بیماری‌های خطرناک، به‌تولید شیرآلات استیل دست زده است که تمام استیل بوده و در تولید آن، از سرب استفاده نمی‌شود.استفاده از آلیاژ استینلس استیل، اگر چه در مقایسه با برنج، قیمت شیرآلات را تاحدودی بالاتر می‌برد، اما باعث می‌شود تا مشتریان ما سلامت و شاداب و دور از بیماری، سال‌های سال، زندگی کنند.

قیمت شیر آشپزخانه

هزینه‌ای که می‌خواهید برای خرید و انتخاب شیر آشپزخانه صرف کنید مورد مهم دیگری است که باید راجع‌به آن تصمیم‌گیری کنید.

قیمت شیرهای آشپزخانه از ۱۲۰ هزار تومان شروع می‌شود و برای گران‌ترین مدل‌ها به ۳۰ یا حتی ۴۰ میلیون تومان نیز می‌رسد. می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول، مثلا 2 تا 3 میلیون تومان، شیری بخرید که دوام و کیفیت موردنظرتان را داشته باشد. مدل‌های گران‌قیمت‌تر، معمولا به‌خاطر ویژگی‌های جانبی یا ظاهری‌شان قیمت بالاتری پیدا می‌کنند و نباید فکر کنید که ماندگاری و کیفیت‌شان خیلی بیشتر و بهتر از انواع دیگر است.

پس بهترین کار این است که نه خیلی کم خرج کنید و نه خیلی زیاد؛ چون اگر سراغ قیمت‌های خیلی پایین بروید، ممکن است به‌زودی به دردسر بیفتید و شاید حتی مجبور به تعویض شیر آشپزخانه شوید.

شیرآلات استیل البرز

چطور هنگام خرید شیر آشپزخانه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟

نکات و توصیه‌هایی را که برای انتخاب شیر آشپزخانه مطرح شدند جایی یادداشت کنید و با توجه به آنها، دایره انتخابتان را محدود و محدودتر کنید. برخی نکات مثل اندازه و ارتفاع شیری که می‌خواهید بخرید اهمیت بیشتری دارند؛ همین‌طور تعداد سوراخ‌های فعلی سینک ظرفشویی و تعداد سوراخ‌هایی که برای نصب شیر جدید به آنها نیاز خواهید داشت. اگر راجع‌به این مسائل سرسری تصمیم بگیرید، بعدها دردسر و مشکلات زیادی را متحمل خواهید شد.

هزینه‌ای را هم که برای خرید شیر آشپزخانه کنار گذاشته‌اید مشخص کنید. این کار تعداد انتخاب‌هایتان را کمتر می‌کند و به‌دنبال آن، احتمال آنکه میان مدل‌ها و طرح‌های متنوع سردرگم شوید نیز کمتر می‌شود. مسئله دیگری که نقشی تعیین‌کننده در انتخاب شیر آشپزخانه دارد آن است که اولویت شما ظاهر و طراحی آشپزخانه باشد یا سادگی استفاده از شیر. اگر اولویت ظاهری داشته باشید، احتمالا هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. در غیر این صورت، می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول شیری بادوام و باکیفیت بخرید.

نظر شما چیست؟ نکته یا توصیه دیگری دارید که به شمار مطالب گفته‌شده اضافه کنید؟ تجربه‌ای درباره خرید و انتخاب شیر آشپزخانه دارید؟ در قسمت «ارسال دیدگاه» می‌توانید با ما و خوانندگان مطلب از نظرها و تجربه‌های خود بگویید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای خرید محصولات شیرظرفشویی، از شیرآلات استیل البرز دیدن بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *